اخبار سایت

گرد و خاک به PS5  آسیب می‌زند




 اگر در طول زمان گردو غبار زیادی روی PS5 جمع شود، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد کنسول آن  شود که در نتیجه  برای همیشه  عملکرد این سخت افزار مختل خواهد شد.

هیچ گیمری از این مشکل در امان نیست زیرا به مرور زمان گرد و غبار روی کنسول‌های پلی استیشن ۵ همه گیمرها جمع می شود. گرد و غبار می تواند در هر جایی که تمیز نشده است ظاهر شود و همچنین می‌تواند به سرعت در کنسول های PS۵ جمع شود. برای جلوگیری از تجمع گردو غبار باید کنسول بازی را نظافت کنید. البته نظافت پلی استیشن به سادگی هر شی دیگری که در خانه وجود دارد انجام نمی‌شود و باید توصیه‌هایی را جهت نظافت بهتر رعایت کرد.

جان کاسکوک متخصص بازی‌های پلی استیشن نحوه تمیز کردن صحیح PS5  در  چند مرحله ساده توضیح داده است:

به گفته وی، همیشه در زمان نظافت باید کنسول پلی استیشن ۵  را از پریز برق جدا کنید. او سپس به دارندگان PS5 توصیه کرده است که از جاروبرقی دستی برای مکش گرد و غبار استفاده کنند و از اسپری گردگیر استفاده نکنند.

اسپری‌های گردگیر نباید استفاده شوند زیرا آن‌ها باعث نقوذ خاک بیشتر به داخل کنسول می‌شوند. در حالی که جاروبرقی مانع از نفوذ خاک می‌شود. در مرحله بعد، درپوش‌ها را بردارید تا وارد کنسول شوید و آن را تمیز کنید. همچنین مهم است که هنگام باز کردن هر پیچ به یاد داشته باشید که پیچ قبلا به کدام قسمت از درپوش کنسول پیچ شده بود. این به این دلیل است که هر پیچ اندازه متفاوتی دارد و در صورتی که جای پیچ‌ها را ندانیم در بستن درپوش دچار مشکل خواهیم شد.

او همچنین استفاده از یک انبر نوک سوزنی را هنگام جدا کردن فن خنک کننده PS۵ توصیه می کند زیرا استفاده از دست برای این کار ایده خوبی نیست.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا