فناوری های نوین

هدست واقعیت مجازی به داد تنهایی در فضا می رسد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، این نخستین باری است که یک هدست واقعیت مجازی برای بهبود وضعیت سلامت ذهنی فضانوردانی به فضا ارسال می شود که در محیطی ایزوله و بسیار پر استرس اقامت می کنند.

پر لوندال توماسن مدیر ارشد فناوری در شرکت Nord-Space Aps در این باره می گوید: فضانوردان طی ماموریت های خود ماه ها و سال ها در محیطی ایزوله باقی می مانند و در فضاهایی کوچک با تماس بسیار محدود با خانواده و دوستان زندگی می کنند.

او در ادامه می افزاید: ایجاد یک پلتفرم واقعیت مجازی برای بررسی مشکلات سلامتی فضانوردان، آنهم در حالی که در وضعیت ایزوله هستند، برای حفظ یک سبک زندگی سالم پس از بازگشت آنها به زمین لازم است.

آندرئاس موگنسن فضانورد دانمارکی نخستین فردی خواهد بود که یک هدست HTC Vive با تنظیمات خاص را آزمایش می کند. این ابزار در ماموریت CRS-۲۹ اسپیس ایکس در ۹ نوامبر به فضا فرستاده می شود.

البته این نخستین باری نیست که هدست های واقعیت مجازی در ایستگاه فضایی بین المللی به کار می روند، هرچند تست های پیشین که در وضعیت میکروگرانش انجام شد، به دلیل فقدان محور گرانش به حالت تهوع کاربر منجر شد.

اما یک روش ردیابی جدید از بخش های کنترل کننده هدست استفاده می کند تا این چالش برطرف شود.

شر وانگ مدیر و یکی از بنیانگذاران اچ تی سی در این باره می گوید: تیم ما چالش های یگانه ای را برای تنظیم هدست جهت استفاده در میکروگرانش برطرف کرد و در حقیقت مرزهای واقعیت مجازی را گسترش داد. فضانوردان می توانند مانند انسان های روی زمین از مزایای فناوری سلامت ذهنی یکسانی بهره ببرند.

واقعیت مجازی به روشی محبوب برای درمان بیماری های مختلف از جمله اختلال PTSD، ترس از ارتفاع و اختلالات روانی مربوط به بیماری های مزمن تبدیل می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا