فناوری اطلاعات

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در خدمات ابری و مراکز داده



علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را باید هر سه ماه یک بار به مرکز ملی فضای مجازی گزارش دهیم.

وی درباره میزان تایید پیشرفت پروژه از سوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: آخرین درصدهایی که برای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأیید شده همان ۵۷ درصد پیشرفت قبلی است.

وی افزود: پیشرفت‌هایی که از بهمن سال گذشته تا کنون اتفاق افتاده، هنوز در مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است بنابراین ممکن است درصد جدیدی پیشرفت برای ما ثبت شود اما از نظر مرکز ملی فعلاً تأیید نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حوزه‌های پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات در حوزه خدمات ابری و توسعه مراکز داده پیشرفت‌های خوبی داشته است. همچنین در حوزه مدیریت منابع، نام‌های دامنه، آی پی آدرس، گام های خیلی خوبی برداشته شده است که انشاالله جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی افزود: استفاده روزمره کاربران از خدمات پایه، پیام‌رسان ها و شبکه‌های اجتماعی همانند سابق ادامه دارد و خوشبختانه آنچه که الان در بخش شبکه ملی اطلاعات دنبال می‌کنیم برنامه توسعه برای تکمیل اقداماتی است که در سال گذشته و سال قبلش انجام داده‌ایم.

انصاری در پایان با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: با مرکز ملی فضای مجازی هر هفته جلسه برگزار می‌شود و گزارش‌های رسمی هر سه ماه یک بار داده می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا