اخبار سایت

فناوری واقعیت افزوده به کمک جارو کشیدن منزلتان می‌آید!



در حالی که هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بیشتر و بیشتر متداول می‌شوند، انواع فرصت‌ها را برای «بازی‌سازی» آنچه در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد، فراهم می‌کنند. در اینجا یک مثال جالب وجود دارد؛ برنامه‌ای که جاروبرقی شما را ردیابی می‌کند و نشان می‌دهد که کدام بخش‌ها از کف منزل خود را جارو کرده یا نکرده‌اید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این اپلیکیشن که ظاهراً برای هدست Oculus Quest ساخته شده است، کف خانه را تشخیص می‌دهد و آن را به رنگ سبز درمی‌آورد. سپس سر جاروبرقی شما را احتمالاً با استفاده از دوربین‌ها و همچنین کنترل‌کننده حرکتی هدست ردیابی می‌کند. در نهایت رنگ سبز هر کجا را که جارو بکشید، پاک می‌کند و این روکش سبز رنگ در هرجا که هنوز جارو کشیده نشده یا جا مانده، تا زمانی که جارو کشیده شود، پایدار می‌ماند.

این پرزرق و برق‌ترین نمونه از بازی‌سازی نیست، اما نشان می‌دهد که چه چیزی با این ابتکار ممکن است و بسیار سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

این ابتکار موسوم به «جاروبرقی فضایی» یک طرح آزمایشی از دانیل بوچمپ مهندس واقعیت افزوده و مجازی است که در اوقات فراغت خود آن را انجام داده است.

این طرح به وضوح برای افرادی که در جاروبرقی کشیدن مشکل دارند، به کار می‌آید.

تصور استفاده از رویکردی مشابه برای چمن‌زنی، تمیز کردن پنجره‌ها، پاک کردن سطوح و انواع کارهای دیگری که اکنون از کارهای ما هستند و احتمالا در آینده نه چندان دور به ربات‌های انسان‌نما محول می‌شوند، دو از انتظار نیست.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا