فناوری های نوین

اطلس ناباروری کشور استخراج می‌شود



به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی و سایر مسئولان این نهاد به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی ساختارها و زیرساخت‌های متنوعی ایجاد کرده است منتهی کمک‌های دولت، متناسب با زیرساخت‌هایی که در جهاد دانشگاهی ایجاد شده افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه میزان کمک دولتی نسبت‌به بودجه مورد نیاز جهاد دانشگاهی سال‌به‌سال آب رفته و کاهش یافته است افزود: این موضوع باعث شد در سیاست‌های جدید ریاست جهاد دانشگاهی، بحث ایجاد ثروت از طریق مشارکت با بخش خصوصی به‌شدت مورد توجه قرار گیرد، بنده و همکارانم در مجموعه سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، وظیفه داریم دانش فنی که در حوزه معاونت پژوهشی تولید می‌شود را در بازار عرضه کرده و وارد عرصه عمومی کنیم و از این طریق درآمدها برای تغذیه مجدد بخش پژوهش را ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین دغدغه ریاست جهاد مبتنی بر ارتقا سطح معیشت کارکنان جهاد، شاید در این سالیان مغفول مانده است در این مسیر چندین برنامه طراحی‌شده است که یک‌به‌یک اجرایی می‌شود، اولین گام سامان‌دهی و برقراری انضباط مالی و مدیریتی در شرکت‌های زیرمجموعه جهاد دانشگاهی از طریق میدان دادن به بخش خصوصی است که این برنامه به‌شدت در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه بعدی سامان‌دهی پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی است که خوشبختانه در طی چند ماه گذشته، راهبردها و سیاست‌گذاری‌های خوبی از طریق هیئت‌امنا در خصوص مشارکت با بخش خصوصی انجام‌شده است، همچنین واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناوری که تقاضا دارند برای توسعه کسب‌وکارشان در این عرصه‌ها مستقر شوند شروع شده است.

وی افزود: در همین‌جا از همه شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان فناوری دعوت می‌کنم درصورتی‌که مایل هستند در یک پارک با کیفیت و مناسب حضور داشته باشند و تقاضاهای خود را ارسال کنند.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی افزود: برنامه ما این است که تا آخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه واگذاری اراضی به‌صورت اجاره بلندمدت را آغاز کنیم همچنین دعوت می‌کنم از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که مایل هستند با جهاد دانشگاهی در توسعه و آبادانی کشور مشارکت داشته باشند، تقاضاهای خود را ارسال کنند.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی افزود: درکنار این موضوعات به واسطه اهمیت حضور هوش مصنوعی و تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشته‌اند بزرگ‌ترین رویداد هوش مصنوعی در حوزه تجاری سازی طراحی‌شده و در آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: سیاست کلان دیگر کشور در حوزه جوانی جمعیت است که در راستای این سیاست، برنامه‌ریزی برای غربالگری ناباروری در سطح کشور به تعداد یک میلیون نفر انجام‌شده است که در صورت حمایت مراجع ذی ربط و تأمین اعتبار آن یک گام بسیار بزرگ در راستای طرح جوانی جمعیت و یک هدیه از جهاد دانشگاهی به کشور است که بتوانیم اطلس ناباروری کشور را استخراج کرده و زوج‌های نابارور را به مراجع درمانی ارجاع دهیم و گام بزرگی در این راستا برداریم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا