اخبار سایت

با ابزار جدید هوش مصنوعی کروم، وب‌گردی ممکن است هرگز مثل قبل نباشد!


گوگل به تازگی، ویژگی جدیدی از هوش مصنوعی گوگل کروم را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد روی هر کادر متنی کلیک راست (رایت کلیک)  کرده و آن را با کلمات ربات چت پر کنند.

به گزارش ایتنا، این ویژگی “Help Me Write” نام دارد و اگرچه ممکن است کوچک به نظر برسد، اما می‌تواند تأثیر عمیق و دائمی بر روی اینترنت داشته باشد. تا به حال، چندین مرحله طول می‌کشید تا برخی از نوشتارهای هوش مصنوعی را سرهم کنیم، اما اکنون این فرآیند بدون دردسر است. از امروز، هرجایی در اینترنت که کاربران می‌توانند در آن تایپ کنند، با کلمات هوش مصنوعی پر می‌شود.

یکی از سخنگویان گوگل گفت:« هدف ما استفاده آسان از این فناوری است. تجربه‌ای که ما در کروم ایجاد می‌کنیم برای کمک به شما در نوشتن و اصلاح محتوا، مانند درخواست خرید یا فروش، تمرکز دارد. در واقع، ما فکر می کنیم این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری بنویسند، و در نهایت کیفیت محتوایی را که منتشر می کنند یا ارسال می‌کنند، را بهبود می‌بخشد.»

این ابزار با آخرین به‌روزرسانی کروم در نسخه M122 ارائه می‌گردد که این هفته ارائه می‌شود. در حال حاضر، فقط بر روی رایانه‌های شخصی مک و ویندوز در دسترس خواهد بود و در ابتدا فقط به زبان انگلیسی اجرا می‌شود.

 

مانند همه ویژگی‌های اخیر هوش مصنوعی گوگل، این ابزار اختیاری و آزمایشی است که باید آن را در تنظیمات خود فعال کنید.
برای فعال کردن آن، وارد کروم شده، روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، تنظیمات را باز کنید و به صفحه «هوش مصنوعی تجربی» بروید. از آنجا، می‌توانید Help Me Write و سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی کروم را فعال کنید. اگر نظر خود را تغییر دهید، می توانید آنها را غیرفعال کنید. حداقل در حال حاضر، گوگل نمی‌خواهد احساس کند که هوش مصنوعی را به عموم مردم تحمیل می‌کند.

این شرکت با این اعلامیه، مانند بسیاری از دیگر رونمایی‌های اخیر هوش مصنوعی خود برخورد نمی کند. گوگل یک پست وبلاگ کوتاهی منتشر کرد که جزئیات در دسترس بودن این ویژگی را به همراه توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد آن منتشر کرد. بیشتر اعلامیه‌های وبلاگ گوگل شامل نقل قول‌هایی است که نشان می‌دهد یک ابزار عالی خواهد بود، اما ابزار Help Me Write ساده و واقعی است.

گوگل ماه گذشته این ویژگی را همراه با تعدادی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی کروم در ژانویه اعلام کرد، اما این شرکت از انتشار هوش مصنوعی برای عموم خودداری کرد. این نشان می‌دهد که یا زمان بیشتری را صرف کرده است، یا شرکت متوجه شده که این ویژگی مهم‌تر است. با این ویژگی، وب ممکن است هرگز مثل قبل نباشد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا