اخبار سایت

برنامه های کاربردی برای مکان‌یابی خانواده و دوستان در اندروید


بسیاری از ما روش‌های مختلفی برای مکان‌یابی می‌شناسیم، بنابراین ممکن است احساس کنیم که نیازی به افزودن روش دیگری به این ترکیب نداریم.

اما دانستن محل اقامت دوستان و خانواده اغلب می‌تواند مفید باشد، همچنین، دانستن اینکه فرزندانشان با دیدن کجا هستند، می تواند برای والدین ضروریست، و این کاری است که می‌توانید از طریق گوشی اندرویدی خود انجام دهید.
البته لازم است به این نکته توجه کنید که شما می‌توانید کنترل کنید چه کسی و چه زمانی می‌تواند موقعیت مکانی شما را ببیند، و اگر فردی در زندگی شما از حالت “قابل اعتماد” به “غیرقابل اعتماد”  تبدیل شود، می‌توانید هر زمانی که بخواهید در مورد به اشترک گذاشتن موقعیت مکانی خود تجدید نظر کنیذ.
 

اشتراک گذاری مکان از طریق نقشه های گوگل

معروف‌ترین و بدیهی ترین گزینه برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی در اندروید، نقشه گوگل است که درگوشی‌های اندرویدی از پیش نصب شده است و در آیفون نیز موجود است.
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی می‌تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد، بنابراین اگر بخواهید و اگر اجازه دهند می‌توانید افراد دیگر را بدون اینکه شما را ببینند، ببینید. اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را قابل مشاهده کنید، باید ردیابی موقعیت مکانی را در تلفن خود از تنظیمات در Android فعال کنید.

برای شروع به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود، Google Maps را در تلفن خود باز کنید، روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کنید، اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید و برای شروع به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با شخص جدید، روی اشتراک گذاری جدید کلیک کنید. سپس مدت زمان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را برای تعیین بازه زمانی بین 15 دقیقه تا 9 ساعت انتخاب کنید.
 

همچنین می‌توانید اشتراک‌گذاری مکان را خاموش کنید، اگر ترجیح می‌دهید این مخاطب بتواند مکان شما را ببیند تا زمانی که تصمیم دیگری بگیرید. پس از انتخاب، مخاطب انتخابی شما هشداری را در Google Maps دریافت می کند که شما مکان خود را به اشتراک می گذارید. مخاطب این گزینه را دارد که موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک بگذارد، اما مجبور نیست این کار را انجام دهد.

برنامه های کاربردی دیگر
سایر برنامه‌های تلفن شما ممکن است نوعی ویژگی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در واتس‌اپ تعبیه کرده باشند. برای مثال، می‌توانید روی نماد گیره کاغذ در پایین مکالمه ضربه بزنید، سپس روی Location ضربه بزنید تا به کسی اجازه دهید تا حداکثر ۸ ساعت بداند کجا هستید.

می‌توانید موقعیت مکانی را با دوستان و خانواده خود در اسنپ چت از طریق Snap Maps نیز به اشتراک بگذارید،. روی نماد پین نقشه در صفحه اصلی ضربه بزنید تا ببینید همه مخاطبین شما(مخاطبینی که موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک می گذارند) کجا هستند. سپس روی نماد مثلث در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تعیین کنید کدام یک از دوستان شما می توانند مکان شما را ببینند.

Glympse یکی از بهترین‌ برنامه‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی است. گزینه‌های زیادی برای مدیریت اینکه چه کسی و چه زمانی می‌تواند موقعیت مکانی شما را ببیند، در اختیار دارید، و حتی می‌توانید از آن برای افرادی استفاده کنید که این برنامه را روی آن نصب نکرده‌اند. گوشی های آنها

برنامه Life360 نیز عالی است، اما در درجه اول برای خانواده ها طراحی شده است. علاوه بر ارائه ویژگی‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از جمله هشدارهای مبتنی بر مکان که شما و فرزندانتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، این برنامه پیام‌های خصوصی و ویژگی‌های ردیابی دستگاه را نیز ارائه می‌دهد. همچنین اگر فکر می‌کند یکی از اعضای خانواده با استفاده از حسگرهای تلفن مانند برنامه امنیت شخصی Google درگیر تصادف شده است، می‌تواند به شما هشدار دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا