اخبار سایت

جزئیات ارائه بسته خدمات ارتباطی فناورانه برای زائران اربعین



پیاده‌روی اربعین یکی از آیین‌های مهم شیعیان است که هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می‌شود، به نحوی که این رویداد در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است. سال گذشته اقدامات گوناگونی جهت تسهیل ارتباط مردم در این مراسم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندیشیده شد. به طور مثال در زمینه افزایش کیفیت ارتباط در مرزهای جنوب شرقی تا به سمت غرب و جنوب غربی حدود  ۳۸ سایت سیار توسط اپراتورهای همراه جهت بهبود کیفیت ارتباطی در مرزها قرار داده شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همچنین از ابتدای مرز مهران تا نجف در ورودی سه تا از شهرهای در مسیر، اینترنت و وای فای رایگان قرار داده شد و از مسیر نجف تا کربلا فعلا ۱۱ موکب وجود داشت که اینترنت رایگان بر بستر وای فای را ارایه داد. بنابراین با نزدیک شدن به این ایام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رسم هرساله تدابیر گوناگونی برای زائران اندیشیده است و آنگونه که مسئولان تأکید کرده اند، هر ساله این وزارت خانه با توجه به وظایف و مسئولیت‌های خود تلاش کرده که بهترین سرویس‌ها و خدمات خود را در ایام اربعین حسینی به زوار از مبدا مسیرها در ایران تا مقصد آنان در نجف و کربلا ارائه کند. به همین منظور چندی پیش وزیر ارتباطات در دیدارهایی با مسوولان عراقی در زمینه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مسیرهای زوار در عراق و ارائه سرویس‌های باکیفیت مذاکراتی انجام داد.

اما در سال جاری قرار است با پیگیری و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری نسبت به سال گذشته به زوار اربعین ارائه شود. در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی درباره مهم‌ترین برنامه‌های این وزارت‌خانه برای اربعین امسال گفته است:  ستاد هماهنگی اربعین را در وزارت ارتبطات با حضور من تشکیل شد. ما در تلاش هستیم که یک بسته خدمات ارتباطی فناورانه را برای زائران فراهم کنیم. از بحث تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تا نقاط مرزی گرفته تا اینکه با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم که بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.

وی افزود: درحال پیش بینی بسته‌های رومینگ مناسبت‌تری را نسبت به سال گذشته در تعامل با اپراتورها هستیم. همچنین فراخوان داده‌ایم که سکوهایی که می‌توانند کمک کنند به تسهیل سفر زوار از بحث جابه‌جایی مسافر و سفر اشتراکی یا اشتراک اطلاعاتی که در مسیر پیاده روی وجود دارد، بر بستر پلتفرم‌ها به صورت کلی یک مجموعه حمایتی فناورانه جهت تسهیل سفر زوار در پیش بینی کرده‌ایم.

از سوی دیگر اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) به تازگی از بسته‌های ویژه رومینگ عراق همراه اول از عرفه تا اربعین رونمایی کرده است. این اپراتور اعلام کرده با نزدیک شدن به روز عرفه که نهمین روز از ماه ذیحجه است و از روزهای مهم برای مسلمانان و شیعیان به حساب می‌آید، همراه اول دو بسته ویژه رومینگ عراق خود را معرفی کرد. این دو بسته مختص زائران عتبات عالیات است و شامل «اینترنت نامحدود ۷ روزه» در عراق می‌شود که زائران ایرانی با فعال سازی آن ۱۵ دقیقه مکالمه رومینگی نیز هدیه خواهند گرفت که اینترنت پرسرعت را  ارائه می‌دهد. همچنین «بسته مکالمه ویژه» ای شامل ۱۵ دقیقه مکالمه رومینگی نیز به زائرین محترم ارائه گردید.  

متقاضیان استفاده از این بسته های ویژه، می توانند به دو طریق نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند؛ شماره گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۰۴ مربع» یا مراجعه به پرتال فروشگاهی همراه اول به آدرس Shop.mci.ir از جمله این روش‌هاست.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا