فناوری اطلاعات

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی/ تهران و خراسان رضوی در صدر


به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار جزئیات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی اعلام کرد: میانگین زمان انتظار در مرکز تماس ۱۹۵در سال گذشته ۲۴ ثانیه بود که باعث رضایت ۸۵ درصدی تماس گیرندگان شده است.

در گزارشی که از وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده، مجموع شکایات ثبت شده در سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ هزار و ۳۶۶ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۹۸ هزار و ۱۵ مورد افزایش پیدا کرده و به عبارتی شکایات ۷/۹۹ درصد افزایش یافته است.

در همین حال در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ مورد شکایت رسیدگی شده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹۵ هزار و ۸۶ شکایت رسیدگی شده است. همچنین میزان شکایات در حال رسیدگی در سال ۱۴۰۰، ۲۶۳ مورد بوده و در سال ۱۴۰۱ ۲ هزار و ۹۲۹ مورد اعلام شده است.

در جدول زیر تعداد شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک استان مشخص شده که ۵ استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین شکایات ثبت شده را داشته اند. درصد تعداد شکایات در استان تهران در سال ۱۴۰۰، ۲۶.۱۷ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱، به ۲۵.۲۰ درصد کاهش یافته است.

درصد شکایت در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، ۱۴.۳۶ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۱۳.۶۱ درصد بوده و در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰، ۸.۲۱ درصد و در سال ۱۴۰۲ با قدری افزایش به ۱۱.۷۰ درصد رسیده است.

تعداد و سهم شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع پروانه در جدول زیر نیز قابل مشاهده است که براساس آن تعداد شکایات در خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها (شرکت مخابرات ایران) در سال ۱۴۰۰، ۹۱ هزار و ۸۰۱ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ مورد افزایش پیدا کرده است.

در ارائه خدمات تلفن همراه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۶ هزار و ۷۳۸ مورد شکایت ثبت شده که در سال ۱۴۰۱ به ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت افزایش یافته است. همچنین در ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت ۲۷ هزار و ۴۴ شکایت ثبت و در سال ۱۴۰۱ با ۳ هزار مورد کاهش شکایت، ۲۴ هزار و ۲ مورد ثبت شده است. همچنین موضوع ارائه خدمات پستی در رتبه چهارم شکایت ها قرار دارد و در سال ۱۴۰۰، حدود ۸ هزار شکایت و در سال ۱۴۰۱، حدود ۷ هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی/ تهران و خراسان رضوی در صدر

قطع ارتباط، عدم تضمین کیفیت سرویس، عدم جمع آوری سرویس، قطعی سیم کارت، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم آنتن دهی شرکت موبایل، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب و تاخیر در نصب و راه اندازی بیشترین فراوانی شکایات ثبت شده را به خود اختصاص داده اند؛ بر همین اساس در موضوع قطع ارتباط ۳۶ هزار و ۵۸۱ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ و ۵۱ هزار و ۸۵۵ شکایت در سال ۱۴۰۱ ثبت شده که افزایش حدود ۱۵ هزار نفری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل نشان می دهد.

همچنین ۱۹ هزار و ۵۴۶ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده ثبت شده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹ هزار و ۶۴۲ مورد به ثبت رسیده است. همینطور به دلیل عدم جمع آوری سرویس ۱۶ هزار و ۲۴۱ شکایت در سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۲، به ۱۵ هزار و ۹۹۹ مورد افزایش یافته است.

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی/ تهران و خراسان رضوی در صدر

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا