فناوری اطلاعات

چین صادرات فلزات تراشه سازی را محدود می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین اعلام کرد هدف از محدودیت های صادراتی حفاظت از امنیت ملی و منافع خود است. طبق این محدودیت ها صادرکنندگان ملزم هستند برای بارگیری محصولات گالیم و ژرمانیم مجوز دریافت کنند. ژرمانیم در فناوری مادون سرخ، کابل های فیبرنوری و سلول های خورشیدی کاربرد دارد.

چنین اقدامی برای مدیریت صادرات عناصر نادری که دولت چین آنها را در رده استراتژیک طبقه بندی کرده، در حالی انجام می شود که دولت آمریکا قصد دارد محدودیت های جدیدی برا بارگیری تراشه هایی با فناوری پیشرفته به چین وضع کند.

همچنین آمریکا و هلند نیز قرار است با محدودیت های فروش تجهیزات تراشه سازی در تابستان امسال ضربه به تراشه سازان این کشور وارد کنند. این اقدام نیز بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از به کارگیری فناوری این کشورها در جهت قدرت گرفتن نظامی چین است.

محدودیت های صادراتی چین از یکم آگوست ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شده و شامل ۸ محصول مرتبط با گالیم می شود که عبارتند از: گالیم آنتیمونید، گالیم آرسنید، فلز گالیم، نیترید گالیوم، اکسید گالیم، فسفید گالیم، گالیم سلنید و آرسنید گالیم ایندیم.

همچنین ۶ محصول مرتبط با ژرمانیم نیز شامل محدودیت های صادراتی می شوند که عبارتند از: دی اکسید ژرمانیم، بستر رشد اپیتاکسیال ژرمانیوم، شمش ژرمانیوم، فلز ژرمانیوم، تتراکلرید ژرمانیوم و فسفید ژرمانیوم روی.

صادرات این محصولات باید از طریق فرایند دریافت مجوز از وزارت بازرگانی چین انجام شود. هر فردی که این محصولات را بدون مجوز صادرات کند و همچنین افرادی که بیش از حد مجاز از مواد صادر کنند، مجازات خواهند شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا