اخبار سایت

آموزش مهارتی به ۱۷۰۰ سرباز کردستان/مهارت‌آموزی راهکار رونق اشتغال



آموزش مهارتی به ۱۷۰۰ سرباز کردستان/مهارت‌آموزی راهکار رونق اشتغال

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: فقدان مهارت کافی برای ورود به بازار کار از موانع اشتغال است.

یکی از راهکارهای ورود افراد به ویژه جوانان جویای کار به‌ویژه سربازان به بازار کسب و کار، مهارت‌آموزی است که می‌تواند در ایجاد اشتغال جوانان مؤثر واقع شود.

به گفته مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان مهارت از الزامات و نیازهای حدی کشور برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است که وجود سرباز ماهر در این زمینه تضمین کننده افق روشن کشور در جهان صنعتی امروز است.

سید علی علوی پربار کردن دوران خدمت سربازی با آموزش‌های مهارتی در کنار دوران خدمت سربازی علاوه بر تربیت جوانان برای ورود به جامعه، زمینه حضور آنها در بازار کار را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: با مهارت‌آموزی می‌توان فرهنگ تخصص‌گرایی و تربیت افراد متخصص، ماهر و کارآمد را رواج داد.

آموزش هشت رشته مهارتی به سربازان در کردستان

اکنون در فرماندهی توپخانه گروه ۳۳ کردستان در قرارگاه مهارت آموزی ارتش هشت رشته‌ی مختلف مهارتی به سربازان آموزش داده می‌شود.

فرمانده توپخانه‌ی گروه ۳۳ نزاجا کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مهارت آموزی پلی برای اشتغال است و از همین رو از سال ۹۷ مهارت آموزی سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی دیدند و این طرح باعث می‌شود سربازی مفیدی را تجربه کنند.

داوود اطاعتی بیان کرد: گروه ۳۳ توپخانه‌ی نزاجا کارگاه آموزشی تولید قارچ سربازان وظیفه خود را ۲ سال است که تأسیس کرده است.

وی گفت: هدف از این اقدام این بود که تمام سربازان اعزامی در قرارگاه یک مهارت را یاد بگیرند و در همین پادگان ۸ رشته آموزش داده می‌شود.

اطاعتی عنوان کرد: ظرفیت کارگاه تولید قارچ این توپخانه ۱۲ تن است و اینکه سربازان وظیفه یک مهارت را یاد بگیرند ارزشمند است.

وی بیان کرد: آموزش نیروهای انتظامی، مرزبانی و ارتش و تبدیل شوفاژ خانه به کارگاه قارچ از اقدامات این طرح آموزشی است.

همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی با مهارت‌آموزی سربازان

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی هم در بحث آموزش کارکنان وظیفه پای کار ثابت در کردستان بوده است.

ناصح قادری گفت: در این توپخانه ۲۲ دوره آموزش پرورش قارچ تاکنون توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی بیان کرد: فراخوان‌های اعلامی آموزش سربازها به دو صورت آموزش داده می‌شوند.

قادری بیان کرد: اول اینکه سربازان تمام وقت کارآفرین و تولید کننده در کارگاه اصلی هستند و برخی دیگر هم در دوره‌های ده روزه پرورش قارچ آموزش می‌بینند و گواهی آموزش مهارتی کشاورزی برای آنها صادر می‌شود.

۱۷۰۰ سرباز وظیفه سالانه آموزش مهارتی می‌بینند

مربی آموزشی توپخانه هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰ سرباز وظیفه سالانه در زمینه‌های مختلف کشاورزی در توپخانه گروه ۳۳ کردستان آموزش می‌بینند.

احمدپایکار افزود: برخی از سربازان در این کارگاه‌ها ۲۴ ساعته و برخی ۲ ساعت در روز در این آموزشگاه مهارتی حضور دارند.

وی گفت: در پایان این طرح و با اتمام سربازی به کسانی که دارای گواهی مهارتی هستند وام داده می‌شود تا زمینه اشتغال آنها را پس از اتمام پایان خدمت فراهم کنند.

برگزاری دوره آموزش مهارتی سربازی می‌تواند برای اشتغال پایدار سربازان زمینه کار و مهارت فراهم کند.

مهارت آموزی یکی از مؤثرترین راه‌های ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی موجب تربیت افراد متخصص می‌شود.

ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی نقش مؤثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و جذب افراد متخصص در بازار اشتغال دارد.

فقدان نیروی ماهر و متخصص در جامعه چرخ اقتصاد را لنگ می‌کند و بی تردید سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارزشمند خواهد بود زیرا نیروی انسانی ماهر موجب رونق بازار کار و رشد و توسعه اقتصادی می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا