اخبار سایت

۸ هزار نفر در استان سمنان آموزش فنی و حرفه ای دیدند



محمود فیض در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی یکی از تأکیدات استانداری سمنان برای ارتقای شانس یافتن کار به خصوص در بین جوانان است، تاکید کرد: سیاست ما ارتقای کیفی و کمی و آموزش‌ها بوده است.

وی از افزایش آموزش‌های ارائه شده در استان سمنان خبر داد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان سمنان ۲۰ درصد رشد داشته است.

عضو کارگروه اشتغال استان سمنان این آموزش‌ها را در حوزه مهارت‌های تخصصی دانست و ابراز کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نیم فصل سال اول ۱۴۰۳ در ۱۹ گروه هدف ارائه شده است.

فیض با بیان اینکه خدمات فنی، آموزش‌های مهارتی آرایشگری، تعمیرات، مهارت‌های کشت و صنعت و … در زمره این گروه‌های هدف است، ابراز کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم از این آموزش‌ها شده است.

وی با اشاره به تأکیدات کارگروه اشتغال استان سمنان بر دو قشر فارغ‌التحصیل بیکار دانشگاهی و روستاییان بیان کرد: آموزش روستاییان، فارغ‌التحصیلان و همچنین نیروی کار مورد نیاز صنعت و تولید اولویت‌های اساسی فنی و حرفه‌ای در استان سمنان است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا