Contentطراحی وب

18 استارتاپ هوش مصنوعی که باید تماشا کنید


هوش مصنوعی به یکی از فناوری‌های کلیدی تبدیل شده است که نحوه جستجوی اطلاعات، کار با خودکارسازی کارهای تکراری، مطالعه با مربیان مبتنی بر هوش مصنوعی و موارد دیگر را تغییر می‌دهد.

هوش مصنوعی همچنان یکی از موضوعات غالب سرمایه گذاری در سرمایه گذاری خطرپذیر است و میلیون ها کاربر به طور منظم با تعداد فزاینده ای از برنامه های هوش مصنوعی درگیر هستند.

در اینجا لیستی از 18 استارتاپ در حال رشد هوش مصنوعی که باید در سال 2024 به آنها توجه کنید، آمده است.

بیایید درست شیرجه بزنیم!

1. VEED

وید – صفحه اصلی

وب سایت: https://www.veed.io/

سال تاسیس: 2018

HQ: لندن، انگلستان

کاربران: 10 میلیون

تامین مالی: 35 میلیون دلار

توضیحات: VEED یک پلت فرم ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی ارائه می دهد. ویرایشگر ویدیوی این شرکت ابزارهای مختلفی از جمله حذف پس‌زمینه، زیرنویس‌های خودکار، آواتارهای هوش مصنوعی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق گفته این استارتاپ، VEED بیش از 35 میلیون دلار درآمد مکرر سالانه ایجاد می کند و به 10 میلیون کاربر خدمات ارائه می دهد.

2. فلیکی

Fliki - صفحه اصلی

وب سایت: https://fliki.ai/

سال تاسیس: 2021

HQ: دوور، دلاور

کاربران: 6 میلیون

تامین مالی: هیچ داده ای در دسترس نیست

توضیحات: Fliki یک پلتفرم تبدیل متن به ویدئو با هوش مصنوعی است که محتوای ویدئویی را در مقیاس از اسکریپت‌های متنی یا درخواست‌های ایده در عرض چند دقیقه تولید می‌کند. این استارتاپ در ویدئوهای رسانه های اجتماعی مناسب برای پلتفرم های مختلف، از جمله اینستاگرام Reels و TikTok تخصص دارد.

3. PhotoRoom

اتاق عکس – صفحه اصلی

وب سایت: https://www.photoroom.com/

سال تاسیس: 2019

HQ: پاریس، فرانسه

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 64 میلیون دلار

توضیحات: PhotoRoom یک ویرایشگر عکس با هوش مصنوعی است که برای فروشندگان آنلاین طراحی شده است. ویرایشگر این شرکت تعدادی ویژگی از جمله حذف پس‌زمینه، روتوش و سایه‌ها را ارائه می‌دهد. این نرم افزار از ویرایش های دسته ای پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد چندین تصویر را به طور همزمان ویرایش کنند. طبق گفته این استارتاپ، Photoroom بیش از 150 میلیون دانلود داشته است.

4. کدیوم

کدیوم - صفحه اصلی

وب سایت: https://codeium.com/

منتشر شد: 2021

HQ: مانتین ویو، کالیفرنیا

کاربران: 700 هزار کاربر

تامین مالی: 243 میلیون دلار

توضیحات: Codeium “ChatGPT for developers” را ارائه می دهد، یک ابزار هوش مصنوعی که پیشنهادات تکمیل خودکار کد را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و به سوالات مربوط به کد از طریق عملکرد چت پاسخ می دهد. استارت‌آپ هوش مصنوعی Codeium پس از تامین مالی 150 میلیون دلاری سری C در آگوست 2024 به ارزش 1.25 میلیارد دلاری رسید.

5. سونو

Suno - صفحه اصلی

وب سایت: https://suno.com/

سال تاسیس: 2022

HQ: کمبریج، ماساچوست

کاربران: 12 میلیون

تامین مالی: 125 میلیون دلار

توضیحات: Suno به عنوان یک تولید کننده موسیقی هوش مصنوعی کار می کند که در آن کاربران می توانند آهنگ هایی تا 4 دقیقه را بر اساس یک پیام متنی تولید کنند. آهنگ های تولید شده بسته به ترجیح کاربر می توانند صرفاً دستگاهی یا با آواز باشند.

6. آنتروپیک

Anthropic - صفحه اصلی

وب سایت: https://www.anthropic.com/

سال تاسیس: 2021

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 7.6 میلیارد دلار

توضیحات: Anthropic، شرکتی است که در پشت کلود (یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی محبوب) قرار دارد. به طور گسترده به عنوان یک رقیب برتر ChatGPT در نظر گرفته می شود، عملکرد مشابهی را ارائه می دهد و می تواند به عنوان یک دستیار کاری برای موارد مختلف از پاسخ به سؤالات، و توضیح مفاهیم گرفته تا تولید متن و کد استفاده شود.

7. گاما

گاما - صفحه اصلی

وب سایت: https://gamma.app/

سال تاسیس: 2020

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: 25 میلیون

تامین مالی: 20 میلیون دلار

توضیحات: Gamma یک سازنده ارائه مبتنی بر هوش مصنوعی است. کاربران می توانند اسلایدهای قابل تنظیم را از ابتدا با استفاده از یک پیام متنی کوتاه ایجاد کنند یا محتوای موجود را با استفاده از اسناد یا ارائه های خود تغییر شکل دهند. طبق گفته این استارتاپ، تا به امروز 60 میلیون ارائه با استفاده از پلتفرم گاما ایجاد شده است.

8. فاتوم

Fathom - صفحه اصلی

وب سایت: https://fathom.video/

سال تاسیس: 2020

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: فاش نشده

توضیحات: Fathom توسعه دهنده یک دستیار مزاحم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور خودکار تماس ها را رونویسی و خلاصه می کند. در حال حاضر با Zoom، Microsoft Teams و Google Meet کار می کند.

9. ویدنوز

Vidnoz – صفحه اصلی

وب سایت: https://www.vidnoz.com/

سال تاسیس: 2016

HQ: لس آنجلس، کالیفرنیا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: فاش نشده

توضیحات: Vidnoz به عنوان یک ابزار ایجاد ویدیو با هوش مصنوعی عمل می کند که به کاربران اجازه می دهد با کمترین تلاش فیلم تولید کنند. نرم افزار این شرکت شامل تعدادی ویژگی از جمله آواتارهای هوش مصنوعی، طیف گسترده ای از قالب های ویدئویی و صداهای هوش مصنوعی است.

10. Udio

Udio - صفحه اصلی

وب سایت: https://www.udio.com/

سال تاسیس: 2023

HQ: نیویورک، نیویورک

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 10 میلیون دلار

توضیحات: Suno به عنوان یک پلتفرم ایجاد موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می کند که در آن کاربران می توانند کل آهنگ ها را از طریق پیام های متنی که ژانرها و موضوعات را مشخص می کنند تولید کنند. طبق گفته این استارتاپ، کمتر از 40 ثانیه زمان پردازش طول می کشد تا یک آهنگ کامل ایجاد شود.

11. گیجی

گیجی – صفحه اصلی

وب سایت: https://www.perplexity.ai/

سال تاسیس: 2022

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: 15 میلیون

تامین مالی: 165 میلیون دلار

توضیحات: Perplexity یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای یافتن و خلاصه کردن محتوای به‌روز طراحی شده است. طبق گفته این استارتاپ، Perplexity تنها در سال 2023 بیش از 500 میلیون درخواست جستجو را پردازش کرده است.

12. ایدئوگرام

Ideogram – صفحه اصلی

وب سایت: https://ideogram.ai/

سال تاسیس: 2022

HQ: تورنتو، کانادا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 96.5 میلیون دلار

توضیحات: Ideogram یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی ارائه می دهد. کاربران می‌توانند تصاویر، پوسترها و آرم‌های واقع‌گرایانه را در سبک‌های مختلف از یک پیام متنی تولید کنند. در سال 2023، بیش از 1 میلیارد تصویر بر روی این پلتفرم تولید شد.

13. هاروی

هاروی - صفحه اصلی

وب سایت: https://www.harvey.ai/

سال تاسیس: 2022

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 206 میلیون دلار

توضیحات: هاروی یک استارت آپ حقوقی در زمینه فناوری است که یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی را به متخصصان حقوقی ارائه می دهد. نرم افزار این شرکت به کارهای رایج از تحقیقات حقوقی تا تهیه پیش نویس اسناد کمک می کند.

14. آستر

لاینر - صفحه اصلی

وب سایت: https://getliner.com/

سال تاسیس: 2012

HQ: سئول، کره جنوبی

کاربران: 10 میلیون

تامین مالی: 9 میلیون دلار

توضیحات: Liner یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد که برای دانشجویان و محققان طراحی شده است. سرویس جستجو با استفاده از منابع معتبر پاسخ‌ها را ارائه می‌کند و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که فقط پاسخ‌های مقالات دانشگاهی را شامل شود.

15. Otter.ai

سمور - صفحه اصلی

وب سایت: https://otter.ai/

سال تاسیس: 2016

HQ: مانتین ویو، کالیفرنیا

کاربران: 14 میلیون

تامین مالی: 70 میلیون دلار

توضیحات: Otter.ai یک سرویس رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است. محصول شاخص این شرکت (دستیار جلسه AI) یادداشت‌های جلسه را تولید می‌کند و با زمان‌های عمل به صورت خودکار خلاصه‌سازی می‌کند. علاوه بر رونویسی، کاربران می‌توانند با استفاده از محصول چت هوش مصنوعی پاسخ‌هایی را از جلسات دریافت کنند.

16. جمع کنید

Glean - صفحه اصلی

وب سایت: https://www.glean.com/

سال تاسیس: 2020

HQ: نیویورک، نیویورک

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: 560 میلیون دلار

توضیحات: Glean یک نرم افزار جستجوی سازمانی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد که هدف آن افزایش کارایی محل کار است. پلتفرم این شرکت به کاربران امکان می دهد اطلاعات را جستجو کنند، محتوا تولید کنند، گردش کار را خودکار کنند و برنامه های هوش مصنوعی بدون کد و کم کد بسازند. گلین پس از تامین مالی سری E به ارزش 4.6 میلیارد دلاری دست یافت.

17. سوپرمون

Supermaven - صفحه اصلی

وب سایت: https://supermaven.com/

سال تاسیس: 2024

HQ: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

کاربران: 40 هزار

تامین مالی: 12 میلیون دلار

توضیحات: Supermaven توسعه دهنده یک ابزار تکمیل کد هوش مصنوعی است. دستیار کدنویسی هوش مصنوعی که در حال حاضر با VS Code، JetBrains IDEs، Neovim سازگار است، در حال حاضر توسط بیش از 40000 توسعه دهنده استفاده می شود.

18. لئوناردو.آی

لئوناردو - صفحه اصلی

وب سایت: http://www.leonardo.ai/

سال تاسیس: 2022

HQ: سیدنی، استرالیا

کاربران: به طور عمومی فاش نشده است

تامین مالی: خریداری شده توسط Canva

توضیحات: Leonardo.Ai یک پلتفرم هنری مولد هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می دهد به راحتی آثار هنری فوق واقع گرایانه را ایجاد و ویرایش کنند. به گفته این شرکت، میلیون ها کاربر بیش از 700 میلیون تصویر روی این پلتفرم تولید کردند.

پست 18 استارتاپ هوش مصنوعی برای تماشا اولین بار در Backlinko ظاهر شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا