marketing budgetطراحی وب

چگونه یک بودجه سئو برای حداکثر بازگشت سرمایه ایجاد کنیم


من روزانه در زمینه سئو و در اطراف سئو کار می کنم. و اگرچه من طرف تولید محتوا هستم، اما می توانم با اطمینان به شما بگویم که بودجه سئو بر هر بخش از فرآیند تأثیر می گذارد.

برای دانلود 8 قالب بودجه بازاریابی رایگان اینجا را کلیک کنید.

برای من واضح است که چه زمانی شرکت ها بودجه سئو مشخصی دارند و چه زمانی بودجه ندارند.

آنهایی که فهرست سازماندهی شده ای از کلمات کلیدی هدف و یک برنامه با دقت طراحی شده برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دارند – از ایجاد محتوا برای صفحات فرود و پست های وبلاگ گرفته تا ایجاد یک استراتژی بک لینک.

آنها همچنین ابزارها و خدماتی را برای کمک به آنها در این راه تنظیم کرده اند.

بازاریابانی که می خواهند سئوی خود را بهبود بخشند و تلاش خود را به حداکثر برسانند، باید بودجه سئو را در اختیار داشته باشند.

بیایید نحوه ایجاد بودجه سئو برای حداکثر بازگشت سرمایه را بررسی کنیم.

در این مقاله:

    • اهمیت ایجاد بودجه سئو
    • چگونه یک بودجه سئو ایجاد کنیم
    • 4 هزینه ای که هنگام ایجاد بودجه سئو باید در نظر بگیرید

اهمیت ایجاد بودجه سئو

یک استراتژی جامع سئو شامل طیف وسیعی از تاکتیک‌ها می‌شود که بیشتر آن‌ها تحت یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند:

  • سئو روی صفحه بر روی محتوا و بهینه سازی صفحه تمرکز می کند که به رتبه بندی سایت برای کلمات کلیدی خاص کمک می کند.
  • سئوی خارج از صفحه بر روی بک لینک ها به سایت تمرکز می کند که به اعتبار دامنه کمک می کند.
  • سئو فنی. شامل اجزای پشتیبان مانند سرعت سایت، زمان بارگذاری صفحه و کدهای سایت است.

هدف از بودجه سئو این است که تعیین کند چه مقدار پول باید به هر دسته اختصاص داده شود. بدون بودجه، شما خطر می کنید که منابع خود را برای تاکتیکی خرج کنید که ممکن است بازگشت سرمایه قوی برای کسب و کار شما نداشته باشد.

یا بدتر، تاکتیک هایی که کسب و کار شما را در معرض خطر قرار می دهد.

به عنوان مثال، اگر پولی برای بهبود اعتبار دامنه خود از طریق بک لینک های باکیفیت ندارید، ممکن است وسوسه شوید که به شیوه های ایجاد لینک مبهم متوسل شوید. این می‌تواند وب‌سایت شما را در آب داغ قرار دهد زیرا Google سیاستی دارد که اعمال پیوندهای هرزنامه مانند خرید یا فروش پیوندها را ممنوع می‌کند.

یا، فرض کنید بخشی از بودجه خود را به تولید محتوا اختصاص نمی دهید و تصمیم می گیرید برای تولید محتوای SEO برای وب سایت خود، تنها به ابزارهای هوش مصنوعی تکیه کنید.

خوب، اجازه دهید بگوییم که ایجاد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در مقیاس می تواند جنبه های منفی خود را داشته باشد.

در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا ایجاد بودجه سئو برای استراتژی کلی شما مهم است.

می توانید تاکتیک هایی را که بیشترین تاثیر را دارند اولویت بندی کنید.

لازم نیست هر کسب و کاری برای هر تاکتیک سئو پول خرج کند. پول شما به بهترین وجه برای استراتژی هایی که دارید خرج می شود دانستن بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

این بدان معنا نیست که شما نباید پول خود را برای آزمایش تاکتیک های دیگر خرج کنید.

اما وقتی می‌دانید کدام حوزه‌ها بیشترین نتیجه را برای کسب‌وکارتان دارند، می‌توانید پول و تلاش‌های خود را در آنجا متمرکز کنید و در عین حال کمی پول را به حوزه‌های دیگری که علاقه‌مند به تلاش هستید اختصاص دهید.

شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان نگه می دارد.

اگر استراتژی سئو راهنما باشد، بودجه سئو مجری آن است. داشتن یک بودجه مشخص مانع از این می شود که به طور تصادفی و بدون برنامه برای سئو پول خرج کنید.

وقتی بودجه مشخصی برای تلاش‌های سئوی خود دارید، راحت‌تر می‌توانید در مسیر اهدافی که ایجاد کرده‌اید بمانید. به این موضوع فکر کنید: اگر در بودجه شخصی خود پولی را برای عضویت در باشگاه کنار بگذارید، احتمالاً ورزش می کنید، درست است؟

وقتی می‌دانید که بخشی از بودجه شما صرف باشگاه می‌شود، انگیزه رفتن به خودتان آسان‌تر می‌شود که به شما کمک می‌کند تا به اهداف سلامتی خود برسید.

همین را می توان در مورد بودجه سئوی شما نیز گفت. هنگامی که می دانید 500 دلار به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اختصاص داده اید، از همه چیزهایی که این ابزارها ارائه می دهند استفاده خواهید کرد.

این به شما کمک می کند ROI را ردیابی کنید.

ردیابی عملکرد شما برای هر فعالیت بازاریابی ضروری است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی بودجه سئو دارید، درک بازگشت سرمایه هر تاکتیک حتی آسان تر است.

به عنوان مثال، وقتی دقیقاً می دانید چقدر برای ساخت لینک و بهینه سازی محتوا در ماه هزینه کرده اید، می توانید ROI را محاسبه کنید تا ببینید کدام فعالیت سودمندتر بوده است.

از آنجا، می توانید تعیین کنید که کدام فعالیت موفق ترین بوده و در صورت لزوم بودجه خود را اصلاح کنید.

چگونه یک بودجه سئو ایجاد کنیم

از آنجایی که من هرگز خودم بودجه سئو ایجاد نکرده ام، با کارشناسان تماس گرفتم. در اینجا مراحلی که آنها برای ایجاد یکی توصیه می کنند آورده شده است.

نحوه بودجه بندی برای سئو

1. ممیزی SEO را انجام دهید.

اولین قدم انجام ممیزی SEO است.

حسابرسی بخشی ضروری از هر استراتژی جدید یا برنامه ریزی بودجه است. آنها به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید که سئوی شما در کجا عالی است و چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

نگاهی به تمام زمینه های عملکرد سئو خود بیندازید، از رتبه بندی کلمات کلیدی گرفته تا سرعت سایت تا اعتبار دامنه.

هنگامی که بدانید چه چیزی خوب کار می کند یا چه چیزی نیاز به توجه دارد، می توانید تعیین کنید که بودجه باید کجا تخصیص داده شود.

2. در مورد رقابت تحقیق کنید.

بعد از اینکه عملکرد خود را ممیزی کردید، وقت آن است که ببینید رقبای شما چگونه هستند.

این نه تنها به شما کمک می‌کند تا ببینید آنها چگونه رتبه‌بندی می‌کنند یا کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند، بلکه این مرحله همچنین می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌هایی که آنها به آنها توجه نمی‌کنند کمک کند.

اگر کسب‌وکار جدیدتری هستید که با کسب‌وکارهای قدیمی با اختیارات دامنه قوی رقابت می‌کنید، ممکن است امکان پیشی گرفتن از آن‌ها برای کلمات کلیدی خاص در خارج از دروازه وجود نداشته باشد.

با این حال، آلن موتر، متخصص بازاریابی دیجیتال و موسس آردوز دیجیتال، پیشنهاد می‌کند که ممکن است فرصت‌های متفاوتی وجود داشته باشد که می‌توانید آنها را هدف قرار دهید: «اگر به نظر می‌رسد که رقیب شما در حال نابودی آن با بازاریابی محتوا است، ممکن است هوشمندانه‌تر باشد که لینک‌سازی را دوچندان کنید. به‌جای اینکه سعی کنید از نظر محتوا از آنها پیشی بگیرید.»

3. اهداف سئو را بر اساس استراتژی کسب و کار تعیین کنید.

همچنین مهم است که بودجه سئوی خود را با استراتژی تجاری فعلی خود هماهنگ کنید.

برای مثال، فرض کنید من یک رستوران پیتزای محلی را اداره می‌کنم و قصد دارم در سال آینده به بازارهای جدید گسترش دهم. من می‌توانم از سئوی محلی استفاده کنم تا قبل از باز کردن، در مقابل مخاطبان هدف جدیدم قرار بگیرم.

به عبارت دیگر، وقتی می دانید اهداف کسب و کار شما چیست، می توانید بودجه خود را بر اساس آنها برنامه ریزی کنید.

4. تعیین کنید که چه مقدار کار باید برون سپاری شود.

هنگامی که اهداف خود را شناختید و برای رسیدن به آنها چه چیزی لازم است، از خود بپرسید: آیا منابع داخلی برای اجرای آنها دارید؟

برندی هاستینگز، یک استراتژیست سئو در SmartSites، یک آژانس بازاریابی که بیش از 100 میلیون دلار فروش برای مشتریان خود دارد، پیشنهاد می‌کند اگر بودجه لازم برای برون سپاری را ندارید، در مراحل اولیه فرآیند سئو سرمایه‌گذاری کنید.

بسته به زمان و منابع شما، [tools] هاستینگز می‌گوید که می‌تواند بین انجام موفقیت آمیز سئو و حفظ آن در داخل به جای برون‌سپاری به فریلنسرها یا آژانس‌های گران قیمت تفاوت ایجاد کند.

با این حال، کمپین‌های سئو می‌توانند زمان و منابع زیادی را به خود اختصاص دهند، بنابراین همیشه برای یک تیم بازاریابی داخلی امکان‌پذیر نیست که همه آن‌ها را مدیریت کند – مخصوصاً زمانی که سایر فعالیت‌های بازاریابی را در برنامه خود دارید.

به اهداف سئوی خود فکر کنید و روی کدام تاکتیک ها تمرکز کنید. در نظر بگیرید که تخصص شما چیست و اگر آنها را به یک متخصص بسپارید، کدام تاکتیک ممکن است قوی تر باشد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید اعتبار دامنه خود را از طریق بک لینک های با کیفیت بهبود بخشید، ممکن است بخواهید یک شرکت روابط عمومی را برای کمک به امنیت فرصت های رهبری فکری استخدام کنید. به عنوان یک فرد روابط عمومی سابق، می توانم به شما بگویم که اطلاع رسانی رسانه ها یک مهارت تخصصی است که قطعا ارزش برون سپاری را دارد.

5. بر اساس بیشترین تاثیر تخصیص دهید.

برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، باید با تخصیص پول خود به مناطقی که بیشترین تأثیر را دارند شروع کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال حاضر یک موتور بازاریابی محتوای قوی دارید و برای چندین کلمه کلیدی هدف رتبه بندی می کنید. اگر در حال حاضر شانس رسیدن به رتبه اول در SERP ها را دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که برای بهبود رتبه بندی خود، ایجاد پست های وبلاگ سئو را دو برابر کنید.

مثال دیگر این است که کلمات کلیدی را شناسایی کرده باشید که رقبای شما از آنها استفاده نمی کنند. شما می توانید این کلمات کلیدی را برای پرداخت به ازای کلیک (PPC) هدف قرار دهید تا از رقبا پیشی بگیرید.

بودجه بندی یک بازی اعدادی است و ممکن است برای رسیدن به فرمول مناسب نیاز به تعدیل باشد. اما اگر روی تأثیرگذاری تمرکز کنید، می توانید بیشترین بهره را از پول خود ببرید.

6. KPI ها را ردیابی کنید.

ردیابی عملکرد می تواند به شما کمک کند هزینه های خود را اصلاح کنید.

به همین دلیل مهم است که یک داشبورد تجزیه و تحلیل داشته باشید که بتوانید تمام معیارهای خود را در یک مکان زیر نظر داشته باشید. هنگامی که ببینید چه چیزی دارای بازگشت سرمایه مثبت است و چه چیزی به خوبی کار نمی کند، می توانید هزینه های خود را اصلاح کنید.

به خاطر داشته باشید که سئو یک بازی طولانی است. هاستینگز تاکید می کند که دیدن نتایج ممکن است ماه ها طول بکشد و بازاریابان نباید در مورد تغییر تاکتیک ها عجله کنند اگر نتیجه اولیه آن چیزی نیست که آنها انتظار داشتند.

هاستینگز می‌گوید: «اگر بعد از دو ماه سیگار را ترک کنید، زیرا سوزن شروع به حرکت نکرده است و امروز به بازگشت نیاز دارید، تلاش‌های خود را به پایین می‌اندازید. در نظر بگیرید که اکنون چگونه نیاز به درآمد بیشتر را متعادل کرده و در PPC سرمایه گذاری کنید تا ترافیک خود را تکمیل کنید تا زمانی که به اندازه کافی ارگانیک وارد کنید.

7. برای هزینه های غیرمنتظره جا بگذارید.

سئو یک سرمایه گذاری مداوم است. در حالی که یک بودجه می تواند به هدایت فرآیند شما کمک کند، شما همچنین باید جایی برای هزینه های غیرمنتظره بگذارید.

از محتوای هوش مصنوعی که به جستجو تا به‌روزرسانی‌های مکرر Google راه پیدا می‌کند، بازاریابان با سرعت تغییر الگوریتم جستجو آشنا هستند. مطمئن شوید که آمادگی دارید بهینه‌سازی‌های محتوای خود را برای مطابقت با این به‌روزرسانی‌ها تنظیم کنید.

نکته حرفه ای: یک اشتباه رایج این است که درصد ثابتی از کل بودجه بازاریابی خود را برای سئو تعیین کنید.

به گفته موتر، «این بهترین رویکرد نیست، زیرا مراحل و کانال‌های مختلف ممکن است به سطوح مختلف بودجه نیاز داشته باشند، و این نیازها می‌توانند در طول زمان تغییر کنند. به عنوان مثال، در اوایل، ممکن است منطقی تر باشد که در رسانه های اجتماعی یا بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید تا حضور خود را تقویت کنید.

4 هزینه ای که هنگام ایجاد بودجه سئو باید در نظر بگیرید

1. ابزار

ابزارهای سئو در طول فرآیند ضروری هستند. ابزارهایی مانند Semrush و Ahrefs می توانند به شما در تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیابی رتبه سایت و رقبا و تولید ایده های محتوا کمک کنند.

برخی رایگان هستند اما ویژگی های محدودی دارند، در حالی که برخی دیگر نسخه پولی قدرتمندتری دارند.

به عنوان مثال، Google Analytics برای استفاده رایگان است، در حالی که Semrush و Ahrefs ابزارهای پولی هستند. هزینه برنامه های این ابزارها از 130 تا 500 دلار در ماه است.

صفحه قیمت گذاری Ahrefs، بودجه سئو https://ahrefs.com/pricing

اگر با بودجه محدودی کار می کنید، HubSpot یک بسته شروع SEO رایگان ارائه می دهد که شامل بینش های متخصص و یک الگوی سئوی درون صفحه است.

2. خدمات

اگر تصمیم دارید هر یک از تلاش های سئوی خود را برون سپاری کنید، در بودجه خود جای خالی بگذارید. محدوده قیمت سئو بسته به خدماتی که نیاز دارید و میزان کار درگیر است.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید روی سئوی فنی و بهینه‌سازی درون صفحه تمرکز کنید، اما بخواهید یک آژانس سئو را استخدام کنید تا در ساخت لینک یا بازاریابی محتوا برای بهبود رتبه‌بندی کلمات کلیدی کمک کند.

هنگامی که دانستید کدام عناصر را می‌خواهید برون سپاری کنید، قیمت‌هایی را دریافت کنید تا بدانید چقدر باید برای بودجه خود اختصاص دهید.

3. تعمیر و نگهداری

همانطور که قبلا اشاره کردم، سئو یک سرمایه گذاری مداوم است. استراتژی سئوی شما به نگهداری و تنظیمات بر اساس عملکرد کمپین، به روز رسانی الگوریتم و عملکرد رقبا نیاز دارد.

4. تولید محتوا

مجدداً، اگر می‌خواهید هر بخشی از تولید محتوای خود را برون سپاری کنید – مطالعات موردی، پست‌های وبلاگ، گزارش‌های صنعتی – آن را در بودجه خود لحاظ کنید.

اگر یک تیم بازاریابی یا سئوی کوچک دارید، این امر به ویژه مهم است. ممکن است اهداف بزرگی داشته باشید و برای دستیابی به این اهداف ممکن است نیاز به پشتیبانی، ابزار و خدمات بیشتری داشته باشید.

بیشترین بهره را از بودجه سئو خود ببرید

بزرگترین نکته من این است که اگر می خواهید از بودجه سئوی خود بیشترین بهره را ببرید، نمی توانید مراحل برنامه ریزی و تحقیق را نادیده بگیرید.

اگر امروز بخواهم بودجه سئو ایجاد کنم، بیشترین زمان را صرف حسابرسی و تحلیل رقابتی می‌کنم.

من عملکرد گذشته خود را عمیقاً بررسی می کنم تا یک ممیزی جامع سئو انجام دهم و تمام فعالیت های سئوی رقبای خود را برای مقایسه بررسی می کنم. من از ابزارهای SEO برای کشف فرصت های کلمات کلیدی استفاده می کنم و از الگوها برای سازماندهی یافته های خود استفاده می کنم.

پیروی از این مراحل تضمین می کند که شما یک بودجه سئو با حداکثر بازگشت سرمایه ایجاد می کنید، و این همان چیزی است که هر بازاریاب سئو رویای آن را دارد، درست است؟ از ابزارها، حسابرسی و خدمات استفاده کنید تا بیشترین بهره را از بودجه سئوی خود در سال 2024 ببرید.



این خبر را در
ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا