Artificial Intelligenceطراحی وب

5 مورد برتر برای شخصی سازی هوش مصنوعی در بازاریابی


بر کسی پوشیده نیست که هوش مصنوعی باعث رشد صنعت بازاریابی می شود. به عنوان یک نویسنده در صنعت بازاریابی، من خودم آن را دیده ام.

هوش مصنوعی می تواند در همه چیز از طوفان فکری گرفته تا تولید محتوا کمک کند. اما یکی دیگر از وظایف بازاریابی که هوش مصنوعی در آن برتری دارد؟ شخصی سازی.اکنون دانلود کنید: وضعیت سالانه هوش مصنوعی در سال 2024 [Free Report]

من دارایی‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده زیادی دریافت کرده‌ام، و وقتی چیزی از شخصی‌سازی سطحی استفاده می‌کند و زمانی که چیزی متناسب با علایق و رفتارهای خاص من است، واضح است – و این مورد همیشه توجه من را جلب می‌کند.

اگر علاقه مند به استفاده از شخصی سازی هوش مصنوعی در بازاریابی برای دستیابی به مشتریان خود هستید، این راهنما را برای کمک به شما آماده کرده ام.

فهرست مطالب

    • چرا از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بازاریابی استفاده کنیم؟
    • مزایای بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی
    • چالش های بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی
    • 5 مورد برتر برای بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی

چرا از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بازاریابی استفاده کنیم؟

در تجربه من، بزرگترین دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بازاریابی این است که شما را قادر می سازد تا تلاش های شخصی سازی خود را افزایش دهید.

بازاریابان با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای شخصی‌سازی ایمیل‌ها، تولید سرنخ‌ها یا راه‌اندازی گردش کار غریبه نیستند. ابزارهای اتوماسیون برای ساده کردن وظایف بازاریابی تکراری عالی هستند.

با این حال، تفاوت استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بازاریابی در این است هوش مصنوعی پویا است. هوش مصنوعی می تواند داده ها را جمع آوری و تفسیر کند، فرصت ها را شناسایی کند و با داده های ارائه شده سازگار شود.

این بدان معناست که هوش مصنوعی به جای اینکه ابزاری برای ساده‌سازی شخصی‌سازی باشد، می‌تواند به شما در شخصی‌سازی بازاریابی در سطح عمیق‌تری کمک کند.

نه تنها شخصی‌سازی به افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه 96 درصد از بازاریابان نیز می‌گویند که یک تجربه شخصی‌شده شانس تبدیل شدن خریداران به مشتریان را افزایش می‌دهد.

مزایای بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی

اگر شما مانند اکثر بازاریاب هایی هستید که می شناسم، در حال حاضر اتوماسیون های بازاریابی قابل اعتمادی را راه اندازی کرده اید. اما اگر کنجکاو هستید که اتوماسیون‌های خود را ارتقا دهید، شخصی‌سازی هوش مصنوعی را به این ترکیب اضافه کنید.

به گفته بازاریاب هایی که با آنها صحبت کردم، در اینجا فقط چند مورد از مزایا ذکر شده است.

شخصی سازی در مقیاس

بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی 2024 HubSpot، 77 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند می گویند که به آنها کمک می کند محتوای شخصی سازی شده تری ایجاد کنند. علاوه بر این، 56 درصد از همان بازاریابان می گویند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی عملکردی مشابه یا بهتر از محتوای کاملاً ساخته شده توسط انسان دارد.

این نشان می دهد که هوش مصنوعی جایگزینی برای تلاش‌های شخصی‌سازی فعلی شما نیست، بلکه ابزاری است که به شما کمک می‌کند آنها را مقیاس‌بندی کنید. هنگامی که درخواست‌های درست را ارائه می‌دهید و دید روشنی از نوع داده‌هایی که به دنبال آن هستید دارید، هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را به روشی شخصی‌سازی شده به دست آورید.

همانطور که جیمز بروکس، بازاریاب و بنیانگذار Journorobo می گوید: “هوش مصنوعی این فرصت را به ما می دهد تا مقیاس غیر قابل مقیاس بندی را افزایش دهیم.”

بروکس می‌افزاید: «کلید این است که از این کار خلاقانه، متفکرانه و پیشاپیش استفاده کنید. اگر در قسمت جلویی تلاش کنید و یک دستور عالی و کامل ایجاد کنید، برای ماه‌ها یا سال‌های آینده، هر روز، در خلبان خودکار به شما خدمت خواهد کرد.»

لورن پترولو، مدیر عامل و بنیانگذار آژانس بازاریابی دیجیتال برنده جوایز Mongoose Media، به این احساس اضافه می‌کند: «شخصی‌سازی که می‌توانید با هوش مصنوعی اعمال کنید به مصرف‌کننده یا مشترک این امکان را می‌دهد که احساس کنند با آنها یک به یک صحبت می‌کنید. در مقابل یک به چند،» او می گوید.

اتوماسیون های بازاریابی بهبود یافته

همانطور که قبلاً اشاره کردم، هر بازاریاب از اتوماسیون های بازاریابی برای ساده کردن وظایف خود استفاده می کند. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند اتوماسیون فعلی شما را با هوشمندتر کردن و داده محور کردن آنها بهبود بخشند.

به عنوان مثال، بگویید من یک اتوماسیون دارم که مخاطبان هدف من را تقسیم بندی می کند. هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی الگوها و پیش‌بینی رفتارهای آن مخاطب، قدمی فراتر بردارد.

این می تواند به من کمک کند تا تصمیمات بازاریابی و تجاری آگاهانه تری بگیرم.

ارزش مشتری بیشتر

در نهایت، با شخصی سازی بیشتر، ارزش مشتری بیشتر می شود.

هرچه جزئیات بیشتری در مورد مخاطبان هدف خود داشته باشید، بازاریابی شما متناسب تر خواهد بود. این باعث می شود که آنها ارزش بیشتری نسبت به تاکتیک های بازاریابی عمومی دریافت کنند.

چالش های بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی

ابزارهای شخصی سازی هوش مصنوعی بدون نقص نیستند. بیایید تعدادی از چالش‌ها و اینکه چگونه بازاریابان می‌توانند به آنها رسیدگی کنند را بیان کنیم.

اعلان های ساخت

رایج‌ترین چالشی که در هنگام استفاده از هوش مصنوعی می‌شنوم – و خودم آن را تجربه کرده‌ام – درخواست است.

هوش مصنوعی هوشمند است، اما همچنان در حال یادگیری است. در واقع، بیشتر ابزارها به زمان و تمرین زیاد (یعنی دریافت اعلان‌ها) نیاز دارند تا با صدا، لحن و درخواست‌های شما سازگار شوند.

این می تواند در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی یک چالش باشد. بروکس پیشنهاد می کند تا حد امکان خاص باشید تا اعلان های بهتری ایجاد کنید:

او می‌گوید: «به مدل یادگیری زبان (LLM) به‌عنوان یک فرد نگاه کنید – فردی بسیار باهوش و آگاه، اما همچنان یک فرد است.

نمی تواند ذهن شما را بخواند. دستورات بسیار خاصی را تنظیم کنید. به LLM بگویید دقیقاً چه می‌خواهید: چگونه می‌خواهید بنویسند، می‌خواهید نتیجه چه باشد، چگونه می‌خواهید قالب‌بندی شود، چه می‌خواهید، و چه چیزی نمی‌خواهید.»

دانش فنی

چالش دیگری که ممکن است بازاریابان با آن مواجه شوند، نداشتن دانش فنی است.

به عنوان مثال، شخصی سازی بازاریابی در مقیاس به تخصص فنی بیشتری نسبت به استفاده از ChatGPT نیاز دارد.

ممکن است لازم باشد API ها را بدانید و درک عمیق تری از نحوه عملکرد هوش مصنوعی برای ایجاد گردش کار شخصی سازی و خروجی های خودکار داشته باشید.

بروکس می‌گوید: «خوشبختانه، با افزایش ابزارهای «بدون کد»، استفاده از API و خودکارسازی بازاریابی شما هرگز آسان‌تر نبوده است.

من توصیه می‌کنم ابزارهایی مانند Make.com و Zapier را بررسی کنید که به صورت بومی با ابزارهای بازاریابی مورد علاقه شما و پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI مرتبط هستند. کمی یوتیوب نیز می تواند راه درازی را برای یادگیری این چیزها انجام دهد.”

5 مورد برتر برای بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی

1. بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل های شخصی سازی شده چیز جدیدی نیست. همه ما در حال دریافت ایمیل بازاریابی بوده‌ایم که خطاب به ما بوده است، یا ایمیلی که کالایی را که در حین خرید آنلاین مشاهده کرده‌ایم به ما یادآوری می‌کند.

اما ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا آن را ارتقا دهند.

می‌توانید از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری جزئیات مشتری مانند تولد، سرگرمی‌ها، تخصص حرفه‌ای و حتی علایق آنها استفاده کنید. سپس، قبل از ارسال ایمیل های بازاریابی خود، آن اطلاعات را در یک LLM وارد کنید.

بروکس پیشنهاد می کند که انجام این کار به شما امکان می دهد ایمیل هایی ارسال کنید که واقعاً به زبان آنها صحبت می کنند.

او می‌گوید: «شما می‌توانید این کار را به روشی خودکار با استفاده از ابزارهای مختلف بدون کد انجام دهید. من شخصاً از بنتو برای ایمیل‌هایم استفاده می‌کنم. می‌تواند برای هر ایمیلی که ارسال می‌کند، یک تماس API برقرار کند، به این معنی که شما می‌توانید ایمیل‌های منحصربه‌فردی را برای هر نفر ارسال کنید، حتی اگر به طور مؤثر یک «پخش» برای هزاران نفر ارسال کنید.»

2. رهبری فکری

بله، شما می توانید از هوش مصنوعی برای شناسایی فرصت های رهبری فکری استفاده کنید.

بذار توضیح بدم

همانطور که در حال تحقیق در مورد موارد استفاده برای این مقاله بودم، به X مراجعه کردم تا از بازاریابان مثال هایی درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بپرسم.

توییتی که در مورد بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتم

منبع تصویر

این توییت نحوه ارتباط من با بروکس، بنیانگذار Journorobo است.

او از توییت من از طریق ابزار هوش مصنوعی خود مطلع شد که به دنبال درخواست‌های روزنامه‌نگار (مانند موردی که من به اشتراک گذاشتم) می‌گردد و به پایگاه داده کاربران خود ارجاع می‌دهد تا ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای کاربرانی که با درخواست مطابقت دارند ارسال کند.

حتی بر اساس بیوگرافی کاربران، نکات گفتگوی توصیه شده را ارائه می دهد.

یک ایمیل شخصی سازی شده توسط هوش مصنوعی، بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعی

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند این می تواند به بازاریابان کمک کند تا فوراً فرصت های رهبری فکری و روابط عمومی را کشف کنند.

به جای اینکه منتظر بمانید تا یک روزنامه نگار به سراغ شما برود و شرکت شما را پوشش دهد یا با رهبران بازاریابی شما مصاحبه کند، می توانید با استراتژی رهبری فکری خود فعال باشید.

نکته حرفه ای: هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از رقابت‌تان از فرصت‌ها استفاده کنید. بروکس یکی از اولین افرادی بود که به درخواست من پاسخ داد، و من شک ندارم که او به دلیل ایمیل شخصی سازی شده هوش مصنوعی که دریافت کرده بود توانست جلوتر از این کار پیش بیاید.

3. چت ربات ها

هوش مصنوعی همچنین می تواند برای شخصی سازی ربات های چت شما مورد استفاده قرار گیرد.

چه در وب سایت خود یا برای فیس بوک یا اینستاگرام راه اندازی کرده باشید، چت بات ها برای شخصی سازی تعامل با مشتری ضروری هستند.

می‌توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد یک ربات چت قابل تنظیم، مانند این ربات HubSpot، برای مقیاس‌بندی پشتیبانی مشتری، ایجاد سرنخ و رزرو جلسات بیشتر استفاده کنید.

چت بات HubSpot، بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعیhttps://www.hubspot.com/products/crm/chatbot-builder

یک ربات چت هوش مصنوعی این فرآیند را ساده می کند و به لطف حافظه پویا و سازگاری آن، مکالمه را حتی شخصی تر می کند.

پترولو می‌گوید: «هوش مصنوعی حافظه‌ای از مکالمه ارائه می‌کند که می‌توانید آن را در پیام‌های آینده بگنجانید. همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید تونالیته پاسخ‌های یک نفر را بخواند و به شما امکان می‌دهد در سطح انرژی که کسی وارد می‌کند پاسخ دهید.»

4. صفحات فرود

یکی دیگر از فرصت های عالی برای استفاده از هوش مصنوعی، سئوی برنامه ای است.

سئوی برنامه‌ای شامل ایجاد صفحات فرود (معمولاً صدها و گاهی هزاران) برای هدف قرار دادن خودکار کلمات کلیدی است. این فرآیند به صورت عمده انجام می شود، به این معنی که اگر بخواهید آن را به صورت دستی انجام دهید می تواند صدها ساعت طول بکشد.

هوش مصنوعی می تواند به شما در انجام این کار در مقیاس کمک کند. شما می‌توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد صدها صفحه فرود برنامه‌ای که با عبارات جستجو بر اساس صنعت یا مکان مطابقت دارند، استفاده کنید.

Upwork یک مثال عالی از این است. شما می توانید هر نوع خدمات فریلنسری را در هر شهری جستجو کنید و Upwork یک صفحه فرود خواهد داشت. به عنوان مثال، من “طراحان گرافیک آزاد آستین” را جستجو کردم و این چیزی است که نشان داده شد.

فهرست Upwork، بازاریابی شخصی سازی هوش مصنوعیhttps://www.upwork.com/hire/copywriters/us/los-angeles-ca/

منبع تصویر

سپس در گوگل به دنبال “کپی رایتر آزاد لس آنجلس” گشتم و صفحه فرود یکسانی از Upwork در نتایج نشان داده شد.

بروکس می‌گوید: «من وب‌سایت‌هایی با مخاطبان گسترده با علایق مختلف دارم. من از هوش مصنوعی برای ساخت هزاران صفحه فرود استفاده کرده‌ام که مستقیماً با آن مخاطبان خاص صحبت می‌کنند، ارجاعات فرهنگی مرتبط ایجاد می‌کنند و از زبان محاوره‌ای آن جایگاه‌ها استفاده می‌کنند (حتی اگر چیزی در مورد آنها ندانم!).

5. محلی سازی و ترجمه

اگر در حال گسترش به بازارهای بین المللی هستید، می توانید از هوش مصنوعی برای بومی سازی محتوای خود با ترجمه آن به زبان های مختلف برای بازارهای هدف مختلف خود استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، می توان این کار را برای صفحات فرود برنامه ای انجام داد. همچنین می توانید تبلیغات، دارایی های بازاریابی محصول و محتوای SEO را بومی سازی کنید.

برای استفاده از بومی سازی، لزوماً نیازی به گسترش به کشورهای مختلف ندارید. اگر مخاطبان شما جهانی هستند و می خواهید تبلیغات یا صفحات فرود را به زبان آنها شخصی کنید، هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار برای شما ترجمه کند.

ممکن است سالها طول بکشد تا فردی در تیم شما زبان جدیدی را یاد بگیرد تا جایی که بتواند محتوای بازاریابی را ترجمه کند. حتی اگر مترجمانی در تیم خود داشته باشید، زمانی که به صورت دستی ترجمه می کنید، اندازه گیری محتوای شخصی سازی شده دشوار است.

پترولو می‌گوید: «در حالی که هوش مصنوعی برای انجام نقشه‌برداری کامل همدلی و تطبیق همدلی مجهز نیست، تسلط زیادی به زبان دارد. “شما می توانید از آن به عنوان تقاطع زبان مشترک در مقیاس استفاده کنید.”

شخصی سازی بازاریابی خود را با هوش مصنوعی مقیاس دهید

پس از صحبت با بازاریاب ها و تحقیق در مورد موارد استفاده مختلف از هوش مصنوعی برای شخصی سازی بازاریابی، بزرگترین نکته من این است که اگر می خواهید مقیاس بندی کنید، ضروری است.

شخصی سازی تلاش های بازاریابی شما فراتر از مخاطب قرار دادن نام مخاطبان در ایمیل ها است. شخصی سازی بازاریابی به معنای شناخت بیشتر مشتریان شما در سطح عمیق تر است.

این در مورد درک علایق، رفتارها و نحوه صحبت آنها است تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را به گونه ای بازاریابی کنید که با آنها طنین انداز شود.

استفاده از شخصی‌سازی هوش مصنوعی در بازاریابی به معنای داده‌محور بودن است. ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند فرصت‌های بازاریابی را شناسایی کنید، رفتارهای مشتری را پیش‌بینی کنید، محتوای خود را بومی‌سازی کنید و پیام‌های خود را تنظیم کنید.

و اگر می خواهید این کار را در مقیاس انجام دهید، استفاده از هوش مصنوعی ضروری است.



این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا