دسته‌بندی نشده

اثر تحسین شده امین چری در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

اثر تحسین شده امین چری در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

فیلم کوتاه «تحسین شده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین محمدی چری در ادامه حضور جشنواره ای خود به بخش رقابتی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت. دوره چهل‌ویکم این رویداد با تاکید بر توسعه فیلم‌سازی با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر»، این بار با شعار «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پذیرای جهان خیال‌انگیز تو»، به فیلم‌هایی که به عنصر تخیل و روایت خلاقانه توجه کرده‌اند، نگاه ویژه دارد و در عین حال فیلم‌سازان استان‌های مختلف کشور می‌توانند بر اساس تجربه زیسته، جلوه‌ای از فرهنگ‌ها، آیین و رسوم، زندگی شهری و زیست اقوام سرتاسر ایران را با تکیه بر هویت ملی و دینی مردم و تمرکز بر ژانر و داستان‌گویی خلاقه در فیلم‌سازی بازتاب دهند.

براساس اعلام دبیرخانه، آمار آثار ارسالی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸۲۶ فیلم بوده است که از این میان 22 فیلم کوتاه تجربی موفق به حضور در این رویداد شدند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.

امین چری

فیلم کوتاه «تحسین شده»، تجربه ای از امین محمدی چری در مقام کارگردانی است. امین چری، فارغ‌التحصیل کارشناسی از دانشگاه صداوسیما و کارشناسی ارشد است. وی در سال 1402 برگزیده جشنواره فجر در رشته رسانه های هنری جدید شده است.

در شرح این فیلم تجربی آمده است: پیش داوری؛ منشأ خطا و مانع فهم است. «فهمیدن» ملازم با «حقیقت» است؛ یعنی هر جا واقعه فهم اتفاق افتد، «حقیقت» آشکار شده و اعتبار پیدا می کند. هر چیزی معنا و اعتبار را از چیزی غیرحقیقی و بیرون از خود بگیرد، ماندگار نخواهد بود، دود می شود و به هوا خواهد رفت!

پایان پیام /

دکمه بازگشت به بالا