اخبار سایت

تداوم بار ترافیک در شهر اهواز تا نیمه مهرماه

تداوم بار ترافیک در شهر اهواز تا نیمه مهرماه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت ترافیک اول مهرماه در مناطق مختلف کلانشهر اهواز اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و جا نیفتادن کامل سامانه سپند برای والدین، عده‌ای از والدین خود فرزندان‌شان را به مدرسه می‌بروند و در این بازه زمانی، تردد کارمندان و دانش‌آموزان همزمان می‌شود و شاهد ترافیک در برخی نقاط شهر هستیم و شاید تا نیمه مهرماه این شرایط وجود داشته باشد.

وی افزود: دلیل دیگر ایجاد این شرایط، نبود فضای مناسب برای پارک خودروها در جاهایی است که تجمع مدارس وجود دارد. از یک طرف پارکینگ وجود ندارد و از سوی دیگر والدین می‌خواهند فرزندانشان را جلوی درب مدارس پیاده کنند و این مساله کار ما را با چالش مواجه کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: می‌بینیم که همه می‌خواهند در دقایق پایانی دانش‌آموز خود را به مدرسه بفرستند و این مساله موجب می‌شود در یک بازه زمانی حجم زیادی خودرو وارد معابر شود در حالی که معابر، پذیرش این همه خودرو را ندارند و گره‌های ترافیکی رخ می‌دهد بنابراین والدین و رانندگان سرویس مدارس دقت کنند و رساندن دانش‌آموزان به مدارس را به دقایق پایانی موکول نکنند.

وی عنوان کرد: اگر والدین رعایت کنند و اصراری نداشته باشند که فرزندان خود را دقیق جلوی درب مدارس پیاده کنند، همکاری بسیار خوبی برای کاهش ترافیک است.

حسنوند عنوان کرد: همچنین شهرداری اهواز باید اصلاح هندسی، ساخت پارکینگ و کارهای زیرساختی را در نقاط تجمع ترافیک انجام دهد.

وی با بیان اینکه پلیس از ۲۰ شهریورماه تا نیمه اول مهرماه با همه ظرفیت نیروی انسانی و خوردویی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است تا ترافیک را کنترل کند، افزود: در روزهای اخیر در مناطق مختلف از جمله در امانیه، پاداد، خیابان ۲ شرقی کیانپارس، کوروش و زیتون کارمندی نیز شاهد تجمع مدارس و ترافیک هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: در نقاطی که گره‌های ترافیکی وجود دارد گاهی تصادف خسارتی هم رخ می‌دهد و در این موارد باید دقت شود طبق ماده ۴۰ قانون بیمه شخص ثالث برای تصادفات خسارتی زیر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیازی به حضور پلیس نیست و اگر خودشان به نتیجه برسند که چه کسی مقصر است، یک عکس از صحنه تصادف بگیرند و به بیمه مراجعه کنند تا بیمه خسارت را پرداخت کند. در غیراین صورت می توانند خودروها را به منتهی الیه راست منتقل کنند و منتظر پلیس بمانند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا