فناوری های نوین

حمایت از ایده‌ها و فناوری‌های نوظهور حوزه فناوری پزشکی بازساختی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احسان عارفیان اظهار کرد: جایزه ملی نکست در نظر دارد تا در جهت افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور و حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور از تمامی ایده های فناورانه و نوظهور حمایت کند.

وی با اشاره به الزامات سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: با توجه به سرعت توسعه علم و فناوری در دنیا طی سالیان اخیر، تحولات بسیاری در تمامی حوزه‌ها رقم خورده و برخی حوزه ها از جمله حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی نیز از این قاعده مستنثی نیستند به طوری که رشد و توسعه فناوری دراین حوزه و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بسیار چشمگیر بوده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی تاکید کرد: از نگاه بین المللی تخمین نرخ CAGR بیش از ۳۲ درصد این حوزه و افزایش سهم بازار ۴۲ میلیارد دلاری به ۳۹۹ میلیارد دلار از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲، فعالیت بیش از ۲۸۵۰ شرکت تولیدکننده و عرضه بیش از ۱۲۰ محصول مورد تایید سازمان های تنظیم گر در دنیا نشان دهنده این موضوع است که فرصت رشد ویژه ای در این حوزه برای هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان مهیا شده است.

عارفیان خاطر نشان کرد: حال با توجه به رشد و توسعه چشمگیر حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی در دنیای امروز، حمایت از ایده‌ها و فناوری های نوظهور بسیار حائز اهمیت و ضروری است و می توان با شناسایی و حمایت از این فناوری های نوظهور در جهت توسعه اقصاد دانش بنیان در کشور گام برداشت.

وی تصریح کرد: فن‌آفرینان، پیشروان زیست‌بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بیان کرد: کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد زیست‌بوم فناوری در کشور می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود. یکی از اهداف اصلی جایزه ملی نکست نیز شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به منظور تحقق «رویای بعدی» این پیشروان زیست‌بوم است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا