فناوری های نوین

انعقاد ۲۲.۳ هزار میلیارد ریال قرارداد در اینوتکس ۲۰۲۴



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه بین المللی نوآوری ایران، رونمایی از ۴۴ محصول جدید دانش‌بنیان و میزبانی از رویدادهای «جایزه بین‌المللی فارِس» و «مانوین»، از دیگر برنامه‌هایی بود که در اینوتکس ۲۰۲۴ رخ داد. بر اساس اعلام دبیرخانه نمایشگاه، دوره بعدی نمایشگاه اینوتکس ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار شد. اینوتکس در این دوره میزبان بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده، ۴۵۰ غرفه‌دار و ۳۳ رویداد بود.

میزبانی از دو رویداد مهم داخلی و بین المللی

از جمله اتفاقات مهم در نمایشگاه امسال می‌توان به میزبانی از رویداد جایزه بین‌المللی فارِس، Faris Awards، در صنعت تبلیغات اشاره کرد که با حضور میهمانان عالی‌رتبه‌ای کشورهای کانادا، هلند، مالزی، ترکیه و روسیه همراه بود.

همچنین برگزاری اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با عنوان مانوین در کنار نمایشگاه اینوتکس، دیگر رخداد حائز اهمیت در این دوره بود که با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز برگزار شد.

رونمایی از ۴۴ محصول جدید دانش بنیان

دبیرخانه اینوتکس با هدف تمرکز بر اقتصاد نوآوری، اقدام به برگزاری جلسات ارزیابی برای متقاضیان فضای نمایشگاهی کرد که پس از انجام ۵۲۷ جلسه، ۴۵۱ مجموعه نوآور و استارتاپ در لیست غرفه‌داران نمایشگاه قرار گرفتند. در ادامه، رونمایی از ۴۴ محصول دانش بنیان برای نخستین در نمایشگاه صورت پذیرفت.

توجه به تجاری سازی کسب و کارها در اینوتکس ۲۰۲۴

در کنار کارکردهای شبکه‌سازی و اجتماع‌سازی، جنبه تجاری کسب‌وکارها نیز مورد توجه اینوتکس قرار می‌گیرد. در اینوتکس ۲۰۲۴، بالغ بر ۲۲.۳ هزار میلیارد ریال قرارداد و تفاهمنامه تبادل فناوری، ۲۵۰ میلیارد ریال تفاهم سرمایه‌گذاری و ۱۰ میلیون یورو تفاهم بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه به ثمر رسید.

برگزاری رویدادهای استانی اینوتکس پیچ و ریسرچ پیچ

با بررسی دسته‌بندی غرفه‌داران و مقایسه با آمار سال گذشته شاهد افزایش مجموعه‌های دانش بنیان و فناور نسبت به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا هستیم. اینوتکس با برگزاری رویدادهای استانی، اینوتکس‌پیچ و ریسرچ‌پیچ، در شش استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر، تهران و استان‌های شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه، به آرمان گسترش جغرافیایی زیست‌بوم خود ادامه داد. ۴۱۴ تیم در بخش اینوتکس‌پیچ و ۲۶۷ پژوهشگر در بخش ریسرچ‌پیچ در رویدادهای استان اینوتکس پذیرفته شده و مورد ارزیابی و حمایت قرار گرفتند.

برگزاری رویدادهای جانبی در نمایشگاه اینوتکس

برگزاری ۲۰ رویداد این نمایشگاه توسط بخش خصوصی و همچنین میزبانی از ۱۳ رویداد دیگر اجزای این زیست‌بوم، نشان دهنده عزم این دبیرخانه در برگزاری مشترک این رویداد با بازیگران برجسته زیست‌بوم است. در میان رویدادهای برگزارشده، ۸ رویداد با هدف ترویج همکاری، ۲۱ رویداد تسهیل شبکه‌سازی و ۴ رویداد به منظور جذب سرمایه برگزار شد و ۴۷۶ سخنران و پنلیست در این دوره تبادل دانش و اطلاعات کردند.

میزبانی از نمایندگان ۱۵ کشور در اینوتکس ۲۰۲۴

در بخش بین‌الملل، اینوتکس شاهد حضور ۸ شرکت، ۹ هیئت تجاری و نمایندگان ۱۵ کشور از جمله کانادا، هلند، روسیه، هند، امارات، ترکیه و آفریقای جنوبی بود و ۲۴ جلسه تجاری میان ایشان و شرکت‌ها و مجموعه‌های منتخب زیست‌بوم برگزار شد.

اردیبهشت ۱۴۰۴، دوره بعدی نمایشگاه اینوتکس

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه نمایشگاه، دوره بعدی نمایشگاه اینوتکس ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.inotex.com مراجعه کرده و یا با تلفن ۰۲۱-۷۶۲۵۰۲۵۰ در ارتباط باشند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا