اقتصادیبازار

آیا میدانستید کرکره های برقی را میتوان به رایانه ها متصل کرد؟

کرکره برقی

یکی از فناوری‌هایی که بسیاری از افراد از آن بی‌خبر هستند قابلیت اتصال کرکره‌های برقی به سیستم‌های هوشمند و رایانه‌ها است. این ویژگی نه تنها راحتی و کارکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد بلکه سبب بهبود امنیت و مدیریت در مصرف انرژی نیز می‌شود. کرکره برقی مزیت و کارکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهند و می‌توان از آن به عنوان یک درب امنیتی یاد کرد. برای مشاهده انواع مختلف این مدل درب‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید https://tsdoor.ir/electric-shutter-price-list-1402-purchase-guide/ و یا با مراجعه به سایت تی اس دور از امکانات فوق‌العاده این درب‌ها آگاه شوید.

چطور کرکره برقی را به رایانه‌ها متصل کنیم؟

با انجام مراحل زیر می‌توان کرکره برقی خود را به رایانه و یا سیستم هوشمند خانه و محیط خود متصل کرد.
1- برای اتصال کرکره برقی به سیستم‌های هوشمند یا رایانه‌ها به لوازم زیر نیاز دارید:
موتور هوشمند کرکره برقی: این موتور قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند را دارد.
کنترل مرکزی.
نرم‌افزار یا اپلیکیشن مدیریت سیستم هوشمند.
شبکه وای فای.

2- پس از تهیه لوازم، کرکره برقی هوشمند خود را نصب کنید و اطمینان حاصل فرمایید که به درستی کار می‌کند این مرحله نیاز به تخصص فنی دارد و بهتر است توسط افراد کارکشته انجام شود.

3- در مرحله سوم شما باید کنترل مرکزی خود را به شبکه وای فای خانگی متصل کنید. این دستگاه‌ها عموماً دارای برنامه‌های مخصوص خود هستند که برای تنظیمات اولیه باید آنها را نصب کنید.

4- در قسمت دیگر شما باید از طریق برنامه کنترلر مرکزی موتور کرکره را به سیستم اضافه کنید. این قسمت شامل فرایند اسکن کد روی دستگاه یا استفاده از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط تولیدکننده است.

5- نرم‌افزار یا برنامه و اپلیکیشن مخصوص مدیریت خانه هوشمند را روی کامپیوتر سیستم یا گوشی هوشمند خود نصب کنید.

6- در مرحله بعد شما باید کرکره برقی هوشمند خود را شناسایی و به سیستم اضافه کنید. در این قسمت شما می‌توانید زمان‌بندی، شرایط خاص را برای باز و بسته شدن کرکره تنظیم کنید.

در آخر پس از انجام تمام مراحل بالا شما باید کرکره برقی خود را به رایانه یا سیستم هوشمند متصل کرده و کرکره برقی به درستی کار کند.

متصل شدن کرکره‌های برقی به رایانه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد در ادامه به بررسی این مزایا و معایب می‌پردازیم.

مزایا اتصال کرکره برقی به رایانه‌ها

اتصال کرکره برقی به سیستم هوشمند مزایای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کنترل از راه دور

در زمان اتصال کرکره برقی با سیستم هوشمند یا رایانه‌ها امکان کنترل کرکره‌ها از هر نقطه‌ای با استفاده از اپلیکیشن و اینترنت به راحتی امکان‌پذیر است.

یکپارچگی

کرکره‌های برقی به راحتی می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند مشابه: سیستم‌های امنیتی، ترموستات‌ها هماهنگ شوند و این به شما این امکان را می‌دهد تا یک خانه یا محیطی کاملاً هوشمند را در اختیار داشته باشید.

 برنامه‌ریزی

با استفاده از برنامه‌ یا اپلیکیشن‌ها می‌توانید زمان باز یا بسته شدن کرکره را برنامه‌ریزی کنید.

راحتی کارکرد

کنترل از طریق دستگاه‌های هوشمند نیاز به روش‌های دستی برای کارکرد کرکره را از بین می‌برد و به راحتی بیشتر کاربر کمک می‌کند.

امنیت

بسته شدن خودکار کرکره‌های برقی در شرایط اضطراری و یا شب‌ها امنیت محیط را بالا می‌برد و دسترسی غیرمجاز را برای سارقان سخت‌تر و تا حدودی غیرممکن می‌کند.

معایب اتصال کرکره برقی به رایانه‌ها

در ادامه به بررسی معایب اتصال کرکره‌ها به سیستم‌های هوشمند می‌پردازیم.

 هزینه بالا

طبیعتاً نصب و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند و متصل کردن آنها به کرکره برقی از هزینه‌های بالایی برخوردار است و جدا از این، نیاز به خرید لوازم مشابه کنترلر مرکزی و نرم‌افزارهای مرتبط نیز دارد.

شبکه پایدار

برای اتصال کرکره‌های برقی به سیستم‌های هوشمند نیاز به شبکه پایدار است. در صورت قطع شدن شبکه کنترل از راه دور غیرممکن می‌شود.

متصل کردن کرکره برقی به رایانه

به‌روزرسانی

سیستم‌های هوشمند نیاز به نگهداری مداوم و به‌روزرسانی نرم‌افزارها دارند. عدم توجه به این مورد سبب کاهش امنیت و یا اختلال در کارکرد می‌شود.

سخن پایانی

حتی با در نظر گرفتن معایب متصل شدن کرکره برقی به رایانه‌ها باز نمی‌توان از خیر نصب کرکره برقی هوشمند گذشت. به طور کلی نصب کرکره برقی هوشمند و متصل شدن آن به رایانه‌ها سبب بهبود کارکرد و راحتی افراد می‌شود و جدا از آن نیز امنیت بالایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا