اخبار سایت

۹ توصیه مهم برای سلامت انسان پس از ۴۰ سالگی


متخصصان سلامت در گفت‌وگو با وب‌سایت «Eat This Not That» نه نکته را برای حفظ سلامت پس از ۴۰ سالگی یادآور شده‌اند:

انجام تمرینات ذهنی
ذهن ممکن است مانند یک عضو بی‌حرکت به نظر برسد، اما از تمرینات ذهنی که شما را هوشیار نگه می دارد و ذهن را سالم نگه می دارد، سود زیادی می برد، مانند یادگیری چیزهای جدید، زبان جدید یا یادگیری جاده های شهر.

پرهیز از نشستن نادرست
نیل آناند استاد ارتوپدی و مدیر آسیب های ستون فقرات در لس آنجلس، می گوید از بد نشستن خودداری کنید. کمردرد می تواند ناشی از نشستن نامناسب در محل کار و ضعف عضلات شکم باشد.

پرهیز از ورزش‌های سنگین
ورزش در دهه چهل بسیار مهم است، اما برای کسانی که به تازگی ورزش را شروع کرده و آن را با شدت انجام می دهند، خطر آسیب واقعی وجود دارد و ممکن است منجر به آسیب های بدنی شود، بنابراین تمرینات باید با دقت اجرا شوند، نه با شدت.

ترک سیگار
با وجود اطلاعات گسترده در مورد مضرات سیگار، میلیون ها نفر هنوز این عادت بد را ترک نکرده‌اند.

سیگار کشیدن به خاطر سموم موجود در دخانیات به ریه‌ها، کلیه‌ها، مثانه و سیستم تصفیه بدن آسیب می‌زند و ممکن است در درازمدت باعث از کار افتادن سایر ارگان‌ها شود.

 

کنترل فشار خون 
فشار خون بالا نه تنها به قلب شما آسیب می رساند، بلکه اثرات جدی و ماندگاری بر کلیه ها نیز دارد. فشار خون بالا و کنترل نشده یکی از دلایل اصلی نارسایی کلیه در ایالات متحده است.

مقابله با چاقی
به گفته متخصصان، چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای افراد مبتلا به انواع سرطان است، اما ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که مطالعات نشان داده است فقط داشتن اضافه وزن، نه لزوماً چاقی شدید، خطر را افزایش می‌دهد، بنابراین باید وزن خود را کنترل کنید و در دهه چهل زندگی خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

نظارت بر تستوسترون
در اکثر مردان بالای ۴۵ سال، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر از تستوسترون پایین رنج می‌برند و امروزه توجه زیادی به مشکلات تستوسترون می‌شود. بهترین کار این است که فعالانه عمل کنید و همیشه میزان آن را چک کنید.

سرطان پروستات
پس از سرطان پوست، سرطان پروستات دومین علت شایع سرطان در مردان در ایالات متحده است، بنابراین تشخیص زودهنگام برای اجتناب از آن یا درمان به موقع آن ضروری است.

پرهیز از شب‌زنده‌داری
با بالا رفتن سن، اهمیت خواب بیشتر می‌شود. بسیاری از مطالعات مختلف نشان داده‌اند بزرگسالانی که به طور منظم کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت و افسردگی هستند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا