فناوری های نوین

معاون علمی رییس جمهور عازم مشهد شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری صبح امروز و با هدف افتتاح و رونمایی از طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان پیشرفته، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور وارد استان خراسان رضوی شد.

دهقانی در نخستین بخش از سفر خود با حضور در شهرک صنعتی توس از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت دانش‌بنیان نیان الکترونیک بازدید کرد و با متخصصان این مجموعه توانمند شرق کشور به گفت‌وگو نشست.

حوزه فعالیت شرکت دانش‌بنیان شرکت نیان الکترونیک، الکترونیک، برق قدرت، مخابرات و انرژی است.

در حال حاضر این شرکت دانش بنیان با بیش از ۷۰۰ نفر نیروی انسانی عمدتا متخصص و دانش‌ آموخته در زمینه طراحی و تولید کننده انواع منابع تغذیه تجهیزات مخابراتی، مبدل‌های برق توان بالای نیروگاه های بادی و مبدل‌های نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت دارد.

شرکت نیان الکترونیک از سه دهه قبل فعالیت خود را در حوزه منابع تجدیدپذیر، صنایع مخابراتی، برق و الکترونیک آغاز و با سه دهه تحقیق و تولید مستمر به عنوان یکی از بزرگ‌تریـن واحدهای طراحی و تولیـد مبـدل‌های انرژی الکتریکی در کشور شناخته‌ می‌شود.

این شرکت اکنون در زیرساختی به مساحت بیش از ۶۰هزار متر مربع به طراحی، تولید توسعه فناوری و بومی سازی محصولات حوزه‌های یادشده می‌پردازد.

این شرکت دانس‌بنیان همچنین توانسته با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی متخصص خود، بخش عمده نیاز کشور در زمینه منابع تغذیه سوئیچینگ مخابراتی را برطرف کند.

حرکت در مسیر محصولات پیشرفته و توسعه فناوری‌ محصولاتی چون سیستم های تأمین انرژی تجهیزات مخابراتی، طراحی و ساخت موتوردرایو PMSM کولر آبی، توسعه سیستم مدیریت هوشمند باتری (BMS)، مبدل‌های فتوولتائیک ۵ کیلووات و ۱۰۰ کیلووات نیروگاه‌های خورشیدی، مبدل‌های توربین های بادی ۱۰۰ کیلووات، شبیه‌ساز پنل خورشیدی، کولرهای گازی کمپکت تابلویی DC، طراحی نیروگاه‌های خورشیدی۵ و ۱۰۰ کیلووات از گام‌های مهم فعالان این شرکت دانش بنیان به شمار می‌رود.

میانگین صادرات سالانه این شرکت دانش‌بنیان ۵ میلیون دلار است و موفق شده با فروش سالیانه پنج هزار میلیارد ریال در بازار داخلی، ضمن خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال نیاز داخلی را به همین میزان تامین و از خروج سالیانه حداقل سه میلیون یورو ارز جلوگیری کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا