فناوری های نوین

۱۰ اشتباه رایج هنگام شروع استارت‌آپ



به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی خلیق رضوی مدیرعامل یک شتابدهنده ایرانی فعال در عرصه علوم شناختی در مراسم بررسی اشتباهات استارت آپ ها، اظهار کرد: اشتباهات استارت‌آپ‌ها از شروع تا مرحله رشد بسیار است که ۱۰ اشتباه مهم از بین همه استارت‌آپ‌ها استخراج شده است.

خلیق رضوی افزود: نخستین اشتباه انتخاب نادرست تیم اولیه است که باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در مسیر تولید محصول می‌شود.

وی ادامه داد: دومین اشتباه این است که افراد تصور می‌کنند اولین ایده بهترین ایده است در صورتی که بسیاری از شرکت‌های موفق، از ایده اولیه خود بسیار فاصله گرفته اند و محصول نهایی با ایده‌های دیگر به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل یک شتابدهنده در حوزه علوم شناختی افزود: ارائه ایده بدون تیم قوی سومین اشتباه استارت‌آپ‌هاست که منجر به نتیجه نرسیدن ایده به محصول می‌شود.

وی یادآورشد: برخی شرکت‌ها زمانی که ایده به نتیجه اول می‌رسد سریعا اقدام به گسترش فعالیت خود می‌کنند که باعث تمام شدن سرمایه شرکت می‌شود و این چهارمین اشتباه شرکت‌های استارت‌آپ است، تصمیمات احساسی؛ تصمیم گیری با کیفیت نداشته باشند نمی توانند به شرکت بدرستی خدمت کنند.

رضوی ادامه داد: هفتمین اشتباه این است که انتخاب کنید که چه کارهایی نمی خواهید انجام دهید و اولویت بندی چقدر برایتان مهم است. همچنین نباید تمرکز بیزینس را از دست داد. مسئولان استارت‌آپ‌ها اگر از نقاط ضعف خود اطلاع نداشته باشند تیم اولیه قوی نمی‌توانند تشکیل دهند که این هشتمین اشتباه است.

وی بیان کرد: اشتباه نهم استفاده از افرادی که است که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند و آن‌ها را برطرف نمی‌کنند. نادیده گرفتن مراحل بعدی و نداشتن آینده‌نگری دهمین اشتباه استارت‌آپ‌هاست.

در ادامه دکتر محمود گلابچی بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس گفت: در چنین دنیای پر از تحول چگونه باید قدم برداشت؟ باید آینده را دید و برای آینده آماده شد و به همین دلیل تنها در کشور ما حضور استارت آپ ها و شتابدهنده ها برای پیشرفت ضرروری هستند. و هدف از این کار تربیت دانش آموختگانی است که  خودشان کارآفرین باشند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا