فناوری های نوین

گسترش همکاری‌های علمی و فناوری ایران و الجزایر



.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در تهران، شب گذشته میزبان هیات پارلمانی الجزایر بود که به ریاست نایب رییس مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر به منظور گسترش همکاری‌ها و مناسبات مشترک دو کشور به ایران سفر کرده‌اند.

موسی خرفی، نایب رییس مجلس الجزایر و هیات همراه ضمن بازدید از فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان به نمایش گذاشته شده در خانه نوآوری و فناوری ایران در نشستی مشترک با امیرحسین میرآبادی، رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری بر افزایش سطح همکاری‌های دو کشور و تنوع‌بخشی به زمینه‌های همکاری به ویژه در حوزه‌های علمی و فناوری تاکید کردند.

میرآبادی طی سخنانی در این نشست ضمن خیرمقدم به خرفی و هیات همراه ابراز امیدواری کرد این بازدید نقطه شروعی برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور باشد.

وی با اشاره به این که امروزه توسعه و پیشرفت کشورها در گرو پیشرفت در حوزه‌های علمی و فناوری است گفت: اهمیت علم را خصوصاً در دوره پاندمی کرونا بیش از هر زمان مشاهده کردیم و شاهد بودیم که حتی در تهیه ملزومات اولیه پیشگیری مثل ماسک و شیلد هم محدودیت وجود داشت ولی خوشبختانه دانشمندان ایرانی موفق شدند واکسن‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی و کیت‌های تشخیصی لازم را در داخل کشور تولید کنند.

میرآبادی با تاکید بر اهمیت تعاملات علمی و فناوری بین‌المللی خصوصاً بین کشورهای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری بین دانشمندان و فناوران دو کشور در زمینه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، سلامت و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید چندی پیش ابراهیم بوغالی، رییس مجلس ملی الجزایر و هیأت عالی همراه از خانه نوآوری و فناوری ایران و مذاکرات دکتر دهقانی و وزیر اقتصاد دانش بنیان الجزایر که در آن بر ایجاد خط جدیدی از همکاری های علمی تاکید شده ابراز امیدواری کرد که سفر اخیر هیأت پارلمانی الجزایر نیز به گسترش تعاملات علمی و فناوری دو کشور کمک کند.

خرفی، نایب رییس مجلس الجزایر هم با تشکر از میزبانی گرم رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دستاوردها و توانمندی‌های بالای مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور تاکید کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا