دانش و علم

تشکیل قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری میان وزارتین بهداشت و علوم



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در نشست مشترک معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با معاون پژوهشی وزارت علوم، پیشنهاد تشکیل قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری میان دو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم جهت ارتقا تولید علم و فناوری در کشور توسط معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح شد.

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه راه اندازی قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری همه بازیگران این عرصه را در بر می گیرد، اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه مشترک انتظار می‌رود چالش‌ها و راهکارهای این حوزه با مشارکت تمامی فعالان و بازیگران این عرصه بررسی شود و با بسیج ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و ارتقا تولیدات علمی گام‌های موثری در کشور برداشته شود.

دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم نیز با استقبال از این پیشنهاد، عنوان کرد: با بسیج ظرفیت های موجود می توان به رفع بسیاری از مشکلات و مسائل کشور در جهت رسیدن به مرجعیت علمی امیدوار بود.

پناهی با اشاره به اینکه دستیابی به مرجعیت علمی متدولوژی دارد و روش‌مند است، تصریح کرد: تولید علم و فناوری در امتداد یکدیگر قرار دارند. رشد فناوری بدون توجه به تولیدات علمی میسر نخواهد شد بنابراین باید با ایجاد روحیه همدلی هر نهاد و سازمانی را که در جریان تولید علم در کشور سهمی دارد، به کار گرفت و متناسب با توانمندی، زیرساخت ها، هزینه ها و درآمدهایشان ماموریت های مختلف به آنها سپرده شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی و احصاء تهدیدات نظام سلامت در کشور، عنوان کرد: لیست این تهدیدات که رسیدگی به آن جزو اولویت ها و نیازهای کشور است به تمام دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی ابلاغ شده است و اکنون نیز این آمادگی وجود دارد تا اطلاعات موجود در اختیار سایر نهادها هم قرار داده شود تا با توجه به امکانات، دانش و ظرفیت های موجود برای هر یک راهکاری پیشنهاد شود.

پناهی با اشاره به اینکه اثرات ایجاد فضای علمی پویا و امیدبخش به کل کشور تسری می‌یابد، خاطرنشان کرد: ایمان، ایجاد روحیه و فضای مثبت علمی از دانشگاه ها آغاز و به آحاد جامعه تسری می یابد. توصیه می شود با ارائه گرنت های پژوهشی و افزایش حمایت های موجود، برگزاری نشست‌ها و همایش های مختلف به منظور فرهنگ سازی و با محوریت امیدبخشی در دستور کار قرار گیرد تا اعضای هیات علمی و دانشجویان پویا و فعال شوند.

در این نشست که با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم و جمعی مدیران وی برگزار شد بر برگزاری جلسات دوره ای با هدف همکاری جهت بررسی و توسعه تحقیقات و فناوی در کشور توافق به عمل آمد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا