فناوری اطلاعات

کاهش قابل توجه پینگ تعدادی از بازی‌های پرطرفدار گیمرهای ایرانی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش قابل توجه پینگ تعدادی از بازی‌های پرطرفدار گیمرهای ایرانی خبر داد و گفت: این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته است.

به گفته وی این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته است که به عنوان هاب بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود.

بدین ترتیب بازی‌های پرطرفداری چون فیفا، فورتنایت و کال آو دیوتی با پکت لاس کمتر از نیم و کاهش پینگ حداقل ۲۰ میلی ثانیه پس از سال‌ها در دسترس گیمرهای ایرانی قرار گرفته است که این اتفاق تأثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری گیمرهای داخلی دارد.

کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای آنلاین یکی از وعده‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شمار می‌رود که در گذشته نیز با راه اندازی ابزار رادار گیم، بسیاری از بازی‌های پرطرفدار با کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است.

بنابه اعلام وزارت ارتباطات برنامه‌های دیگری در بهبود دسترسی کاربران ایرانی به گیم ها و بازی‌های آنلاین در دست اقدام است.

در سال‌های گذشته جامعه بزرگ گیمرهای داخلی نسبت به دسترسی و تجربه نامناسب کاربری خود در بازی‌های آنلاین همواره گلایه داشتند که با اقدام صورت گرفته در دو سال گذشته، رضایت نسبی آنان جلب شده است.

بازی‌های آنلاین جزو حساس‌ترین سرویس‌ها نسبت به پارامترهای کیفی شبکه هستند که کیفیت بازی آن با کاهش میزان پینگ و پکت لاس رابطه مستقیمی دارد.

پینگ میزان زمان رفت و آمد داده در شبکه به شمار می‌رود و پکت لاس به میزانی از بسته‌های داده می‌گویند که هنگام جابه جایی در شبکه به مقصد نمی رسند.

پینگ و پکت لاس هر دو از شاخص‌های اصلی کیفیت شبکه هستند که هرچه میزان آن کمتر باشد، کیفیت شبکه نیز بهتر است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا