فناوری های نوین

ماموریت ۳۶۰ روزه روسیه برای شبیه سازی سفر به اعماق فضا



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ماموریت مذکور SIRIUS-۲۳ نام دارد و طی آن ۶ فرد در آزمایشی حدودا یک ساله تحت نظارت مؤسسه «مشکلات زیست پزشکی» (IBMP-زیرمجموعه آکادمی علوم روسیه) شرکت کرده اند. ماه گذشته، IBMP شصتمین سال تحقیق از زمان تأسیس خود را برای بررسی مسائل مربوط به اکتشاف طولانی مدت فضای انسانی جشن گرفت. SIRIUS-۲۳ چهارمین مرحله از آزمایش های ایزوله سازی IBMP است. ماموریت های SIRIUS-۱۷ (۱۷ روز در سال ۲۰۱۷)، SIRIUS-۱۹ (۱۲۰ روز در سال ۲۰۱۹)، با ماموریت مرحله ۳ SIRIUS-۲۳ که در سال ۲۰۲۱ انجام شد و ۲۴۰ روز طول کشیدند.

خدمه SIRIUS-۲۳ در ۱۴ نوامبر وارد مرکز اقامت خود در یک واحد ایزوله شدند. این افراد یک ماموریت شبیه سازی سفر به ماه انجام می دهند که شامل گذر از کنار این سیاره برای انتخاب محل فرود، چند فرود شبیه سازی شده برای ۴ خدمه، مدار زدن دور ماه و انجام عملیات های کنترل از راه دور سطح ماه است.

به عنوان بخشی از آزمایش، وجوه روانشناختی فعالیت های خدمه نیز مورد بررسی قرار می گیرد. این امر شامل بررسی واکنش فضانوردان نسبت به انواع اختلالات عملکرد فنی مختلف است که به برخوردهایی با عواقب شدید منجر می شود که جان و سلامت فضانوردان را تهدید می کند.

علاوه بر آن مشکلات واکنش های داخل گروهی و مشکلات فعالیت های بلند مدت خارج از فضاپیما نیز بررسی خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا