اخبار سایت

کابل‌های HDMI روشی جدید برای سرقت رمزهای عبور



محققان امنیت سایبری روش جدیدی را کشف کرده‌اند که در آن هکرها می‌توانند با استراق سمع کابل‌های HDMI، اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور را سرقت کنند.

تابش الکترومغناطیسی

این روش از هوش مصنوعی برای بازسازی آنچه بر روی صفحه نمایش کامپیوتر نمایش داده می‌شود، با رمزگشایی انتشارات الکترومغناطیسی از کابل‌های HDMI استفاده می‌کند.

این را می‌توان به راحتی با کمک تجهیزات خاص انجام داد، زیرا با استفاده از نرم‌افزار یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل سیگنال‌ها، می‌توانند متن و تصاویر را از روی صفحه نمایش کامپیوتر با دقت 70 درصد بازسازی کنند.

به گفته محققان، این سطح از دقت اغلب برای مهاجم کافی است تا رمز عبور، داده‌های حساس یا حتی ارتباطات رمزگذاری شده نمایش داده شده روی صفحه را سرقت کند.

سیستم هوش مصنوعی در مسیر بهبود تلاش‌های قبلی برای استراق سمع موفق بوده و نرخ خطای حروف را تا درصد بسیار بالایی کاهش داده است.

پیشتر  اعتقاد بر این بود که سیگنال‌های دیجیتال پیچیده‌ای که توسط کابل‌های HDMI استفاده می‌شود، چنین حملاتی را دشوار می‌کند، اما هوش مصنوعی قادر به غلبه بر این مانع نیز است که می‌تواند میلیون ها کاربر رایانه را در معرض خطر قرار دهد.

 




راه‌های حفاظت

انجام چنین حمله‌ای به مهارت فنی قابل توجه و تجهیزات تخصصی نیاز دارد. محققان بر این باورند که بعید است کاربران عادی مورد هدف قرار گیرند، اما در عین حال هشدار می‌هند که سازمان ها یا شرکت های دولتی ممکن است در برابر مهاجمان پیچیده آسیب پذیرتر باشند.

محققان خاطرنشان کردند که تکنیک‌های مشابه در حال حاضر توسط هکرهای پیشرفته استفاده می‌شود و مهاجم می‌تواند با استفاده از تجهیزات پنهان شده در خودروی مجاور، انتشارات کابل‌های HDMI را از بیرون ساختمان ضبط کند.

برای محافظت بیشتر، کارشناسان امنیت سایبری توصیه می کنند که هنگام کار با اطلاعات حساس، به ویژه در دستگاه‌هایی که نزدیک پنجره‌ها یا در مکان‌های عمومی قرار دارند، باید هشیار باشید.

استفاده از اتصالات رمزگذاری شده و اجتناب از نمایش رمزهای عبور در نمایشگرهای خارجی متصل شده از طریق کابل‌های HDMI نیز می‌تواند به کاهش خطرات احتمالی کمک کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا