فناوری های نوین

ژاپن فضانورد به ماه می فرستد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، ناسا قصد دارد با اجرای برنامه آرتمیس تا ۲۰۲۵ میلادی دوباره فضانوردان آمریکایی را پس از نیم قرن به ماه بفرستد و احتمالا یک فضانورد ژاپنی نیز روی قمر زمین فرود بیاید.

دو کشور مشغول مذاکره هستند تا دومین فضانورد ژاپنی نیز روی ماه فرود بیاید و پیش بینی می شود برنامه ها در این زمینه تا ماه آینده نهایی شود.

کامالا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا قبلا گفته بود آمریکا تصمیم دارد تا ۲۰۲۹ میلادی یک فضانورد بین المللی همراه همتایان آمریکایی اش به سطح ماه بفرستد. البته او به طور دقیق مشخص نکرده بود این فضانورد از چه کشوری انتخاب می شود.

در این میان چند روز قبل فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در دیداری تایید کرد هر دو کشور سعی دارند مذاکرات را تسریع کنند.

ژاپن در برنامه آرتمیس نه تنها در ساخت گیت وی( ایستگاه هایی در مدار ماه) مشارکت می کند بلکه مسوولیت حمل ونقل مواد را نیز برعهده دارد و از سوی دیگر مشغول توسعه یک ماه نورد است که فضانوردان بدون پوشیدن لباس فضانوردی می توانند آن را برانند.

سال گذشته ناسا به طور موفقیت آمیز فضاپیمای اوریون را بدون سرنشین به فضا فرستاد تا دور ماه بچرخد و به زمین بازگردد.

طبق برنامه ریزی ها قرار است فضانوردان آمریکایی و کانادایی در نوامبر ۲۰۲۴ طی یک ماموریت از کنار ماه بگذرند. این گام بعدی در ماموریت اکتشاف سیاره مذکور به حساب می آید و پس از آن قرار است فضانوردان به مدت یک هفته روی ماه فرود بیایند. این عملیات با فضاپیمای ساخت اسپیس ایکس و در اواخر ۲۰۲۵ میلادی انجام می شود. پس از آن و از۲۰۲۸ میلادی به بعد سالانه یک سفر به ماه انجام خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا