How to Podcastطراحی وب

چگونه یک پادکست را در Spotify به صورت رایگان راه اندازی کنیم [+ Expert Insight]


من یک خبر خوب برای شما دارم: Spotify مقصدی مناسب برای پادکست ها است که 35.8 درصد از کل شنوندگان و بیش از 40 میلیون شنونده ماهانه را فقط در ایالات متحده دارد.

➝ کیت رایگان: چگونه یک پادکست راه اندازی کنیم

و من خبرهای بهتری هم دارم: Spotify برای پادکست‌ها شروع یک پادکست و دسترسی به آن شنوندگان را آسان می‌کند — بدون نیاز به تجهیزات شیک یا مهارت‌های پیشرفته. و هنگامی که برنامه خود را شروع کردید، می توانید راه های مختلفی برای تبلیغ و بازاریابی پادکست های خود بیابید تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید.

در اینجا، همه چیزهایی را که باید در مورد پادکست در Spotify بدانید، نحوه آپلود قسمت بعدی خود در پلتفرم، و شنیدن نظرات پادکست‌های باتجربه در مورد این پلتفرم را پوشش خواهم داد.

فهرست مطالب

    • پادکست Spotify چیست؟
    • چگونه نیازهای پادکست Spotify را برآورده کنیم
    • برای میزبانی پادکستر به Spotify بروید
    • Spotify برای Podcasters: Expert Insight

قرار دادن پادکست خود در Spotify به شما امکان می دهد به چندین ویژگی برای رشد برنامه خود، تعامل با مخاطبان و کسب درآمد از محتوای خود دسترسی داشته باشید. برخی از ویژگی های برجسته عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل عمیق نمایش و قسمت.
  • ابزارهای کسب درآمد
  • ضبط و ویرایش در برنامه یا پلتفرم.
  • پرسش و پاسخ یا نظرسنجی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان برای ایجاد تعامل.
  • “قسمت های ویدئویی” برای یک تجربه تماشای بی نظیر برای طرفداران.

می توانید از Spotify برای Podcasters به ​​عنوان پلتفرم میزبانی خود استفاده کنید یا قسمت های خود را با یک فید RSS از میزبان فعلی خود در Spotify آپلود کنید.

و اگر نکات حرفه‌ای می‌خواهید که به شما در ایجاد یک پادکست موفق کمک کند، من در آنجا نیز شما را تحت پوشش قرار داده‌ام.

نحوه کار فیدهای RSS در Spotify

فید RSS یک کارت شناسایی منحصر به فرد برای پادکست شما است. من دوست دارم آن را به عنوان یک آدرس خانه در نظر بگیرم، و مانند یک آدرس خانه، تنها یک فید RSS در هر پادکست وجود دارد.

هر میزبان کدی به شما می دهد که می توانید آن را کپی و در فهرست های مختلف جایگذاری کنید تا قسمت های خود را در پلتفرم های دیگر به اشتراک بگذارید، مانند پادکست اپل (میزبان) تا Spotify. فیدهای RSS به طور خودکار به روز می شوند، بنابراین شما مجبور نخواهید بود پیوند خود را بیش از یک بار با سایر توزیع کنندگان به اشتراک بگذارید.

درک فیدهای RSS برای آپلود پادکست شما در Spotify مهم است

چگونه نیازهای پادکست Spotify را برآورده کنیم

اولین قدم برای شروع یک پادکست در Spotify این است که مطمئن شوید شرایط پادکست آن را برآورده می کنید. در اینجا خلاصه ای سریع است.

پادکست شما باید این موارد را داشته باشد:

  • عنوانی همراه با جزئیات مرتبط (به عنوان مثال، دسته و زبان اصلی).
  • پوشش هنری با نسبت 1:1 و فرمت PNG، JPEG، یا TIFF. هر چه رزولوشن بالاتر باشد بهتر است.
  • فرمت MP3 با نرخ بیت بالا (128 کیلوبیت بر ثانیه) یا MP4 با AAC-LC.
  • اپیزودهایی که از 12 ساعت تجاوز نمی کنند.

هنگامی که شرایط موجود در این چک لیست را برآورده کردید، رسما آماده آپلود پادکست خود در Spotify هستید. مراحل زیر را بررسی کنید.

1. یک حساب Spotify برای Podcasters ایجاد کنید.

جای تعجب نیست که برای آپلود پادکست خود در پلتفرم به یک حساب Spotify for Podcasters نیاز دارید. می‌توانید از این فرم برای ثبت‌نام استفاده کنید و «می‌خواهم پادکست شروع کنم» یا «من یک پادکست دارم» را انتخاب کنید.

نحوه شروع پادکست: قرار دادن پادکست خود در Spotify با این فرم شروع می شود

منبع تصویر

اگر روی گزینه اول کلیک کردید، با حساب Spotify موجود خود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، میزبان پادکست فعلی خود را از لیست انتخاب کنید و با افزودن فید RSS خود و وارد کردن کد تأییدی که از طریق ایمیل دریافت می‌کنید، نمایش خود را ادعا کنید.

اگر از قبل پادکست دارید اما می‌خواهید به Spotify بروید، مراحل ذکر شده در اینجا را دنبال کنید.

2. اطلاعات مربوط به پادکست خود را اضافه کنید.

پس از راه‌اندازی حساب خود، اطلاعاتی درباره پادکست خود اضافه می‌کنید، از جمله:

  • نام پادکست.
  • توضیحات.
  • هنر جلد.
  • دسته بندی.
  • زبان.
  • نوع محتوا (پاک یا صریح).

قبل از قرار دادن پادکست خود در Spotify باید جزئیاتی را ارائه دهید

منبع تصویر

3. فایل های خود را آپلود کنید.

اگر از قبل پادکست دارید، می‌توانید قسمت‌های صوتی یا تصویری موجود را آپلود کنید یا یک قسمت را در پلتفرم Spotify for Podcasters ایجاد و ویرایش کنید.

قبل از آپلود فایل‌های صوتی، توصیه می‌کنم این چند روش برتر را رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که قسمت شما به صورت فایل های MP3، M4A یا WAV فرمت شده است.
  • فایل های کوچکتر سریعتر آپلود می شوند.
  • اپیزودها باید کمتر از 12 ساعت باشند (در حالی که بیشتر هستند، این حداکثر طولی است که Spotify توصیه می کند).

برای آپلود یک قسمت آماده انتشار، کلیک کنید آپلود سریع و یک فایل صوتی یا تصویری آپلود کنید. اگر از ابتدا ایجاد می کنید، کلیک کنید یک قسمت ایجاد کنید.

نحوه شروع یک پادکست: به Spotify برای پادکست ها خوش آمدید

منبع تصویر

هنگام ایجاد یک قسمت در پلتفرم، روی داشبوردی قرار می‌گیرید که به شما امکان می‌دهد صدا را ضبط یا آپلود کنید، فایل‌هایی را که قبلاً آپلود کرده‌اید به کتابخانه خود اضافه کنید و جلوه‌ها را ویرایش و اضافه کنید.

من فکر می‌کنم سازنده کشیدن و رها کردن یک راه آسان برای ساخت تمام قسمت‌های شماست و می‌توانید هر چند بار که بخواهید در طول فرآیند ویرایش، پیش‌نمایش هر قسمت را مشاهده کنید.

یک سازنده کشیدن و رها کردن برای قرار دادن پادکست شما در Spotify وجود دارد

منبع تصویر

4. اطلاعات قسمت را اضافه کنید.

پس از آماده شدن برای انتشار، عنوان قسمت، توضیحات و جدول زمانی انتشار را اضافه کنید. همچنین می توانید توجه داشته باشید که آیا این قسمت بخشی از یک سریال است، نوع قسمت و اینکه آیا محتوا تمیز یا صریح است.

نحوه شروع یک پادکست: Spotify به اطلاعاتی در مورد هر قسمت نیاز دارد

منبع تصویر

هنر جلد خود را فراموش نکنید! باید به صورت PNG، JPG یا TIFF با وضوح بالا در نسبت تصویر 1:1 (یا به عنوان یک تصویر مربع) فرمت شود.

5. پادکست خود را در فهرست های دیگر به اشتراک بگذارید.

پس از انتشار، پادکست شما در سراسر جهان برای کاربران Spotify در دسترس خواهد بود. شما باید از پیوند فید RSS خود برای اشتراک گذاری آن در پلتفرم های دیگر استفاده کنید. در podcasters.spotify.com:

کلیک کنید تنظیمات، سپس در دسترس بودن پادکست، سپس کلیک کنید توزیع RSS تا پیوند منحصر به فرد خود را برای چسباندن در محل توزیع تعیین شده در سایر دایرکتوری ها دریافت کنید.

برای میزبانی پادکستر به Spotify بروید

اگر از قبل میزبان پادکست دارید اما می‌خواهید به Spotify برای پادکست‌ها تغییر دهید، فکر می‌کنم این روند نسبتاً آسان است و قسمت‌ها یا نمایه‌های موجود خود را در پلتفرم‌های دیگر از دست نخواهید داد.

دو راه برای تغییر پادکست خود به Spotify وجود دارد. هر دو سه مرحله ساده هستند.

گزینه 1: افزودن از طریق فید RSS شما.

1. اگر قبلاً یک حساب Spotify دارید، به صفحه Spotify For Podcasters بروید و کلیک کنید شروع کنید، سپس مراحل را برای ورود دنبال کنید.

پادکست موجود خود را در Spotify آپلود کنید

2. سپس «من قبلاً پادکست دارم» را انتخاب کنید.

با انتخاب «من قبلاً پادکست دارم» پادکست موجود خود را در Spotify آپلود کنید.

3. فید RSS خود را تایپ کنید. اگر فید RSS خود را نمی دانید، به نظر من گزینه دو ممکن است راحت تر باشد.

با افزودن فید RSS خود، پادکست موجود خود را در Spotify آپلود کنید

گزینه 2: افزودن پادکست خود از طریق صفحه سوئیچینگ Spotify.

1. من به سادگی به صفحه تعویض Spotify برای پادکست رفتم و از قسمت جستجو برای وارد کردن نام پادکست خود استفاده کردم. می‌توانید از URL فید استفاده کنید، اما می‌توانید به سادگی نام آن را نیز تایپ کنید.

تعویض پادکست خود به Spotify با استفاده از صفحه تعویض آن آسان است

منبع تصویر

2. من تأیید کردم که مالک پادکست هستم.

نحوه شروع یک پادکست: برای قرار دادن پادکست خود در Spotify، تأیید کنید که مالک آن هستید

3. در نهایت، من برای یک حساب Spotify برای Podcasters ثبت نام کردم (یا می توانید پادکست خود را به یک حساب موجود وارد کنید و سپس فید RSS خود را تغییر مسیر دهید تا به URL جدید Spotify شما اشاره کند). روند دقیق این مرحله نهایی بسته به ارائه دهنده هاست متفاوت است، بنابراین بهترین روش این است که مراحل منحصر به فرد آنها را دنبال کنید.

وقتی با موفقیت مهاجرت کردید، می‌توانید از این پلتفرم برای همه چیزهایی که ارائه می‌کند استفاده کنید و صدا یا ویدیو را آپلود کنید یا یک قسمت جدید با ویژگی‌های داخلی آن ایجاد کنید.

Spotify برای Podcasters: Expert Insight

من می‌دانم که چندین پلتفرم میزبانی پادکست در دسترس است، اما می‌خواستم بدانم کاربران فعلی Spotify برای پادکست‌ها چه فکری می‌کنند، بنابراین با برخی از کارشناسان صحبت کردم. در اینجا چیزی است که آنها باید بگویند:

“مسیری عادلانه برای خلاقان”

Troy Sandidge، میزبان پادکست iDigress، می‌گوید: «Spotify for Podcasters ابزارها و ویژگی‌های خلاقانه‌ای را برای به اشتراک گذاشتن قسمت‌های پادکست شما ارائه می‌کند.»

ساندیج در ادامه به اشتراک می گذارد که Spotify برای پادکسترها به ویژه برای پادکست های تحت رهبری اقلیت ها مفید است، با برنامه های خود مانند ابتکار “ساخت فضا” که “به معنای واقعی کلمه به پادکست ها کمک می کند مکان های رایگانی را پیدا کنند که می توانند قسمت ها را ضبط کنند.

این یک راه فوق‌العاده برای در دسترس‌تر کردن کارها برای کسانی است که ممکن است توانایی مالی یکسانی برای شروع نداشته باشند، اما این یک مسیر برابری را برای خلاقان بیشتر فراهم می‌کند.»

“مزایای بزرگ برای پادکستر”

آل و لیان الیوت، مجریان حقیقت، دروغ، و فرهنگ محل کار، نیز از Spotify برای پادکسترها استفاده می کنند:

ما از زمان شروع پادکست Truth Lies & Work، Spotify را به عنوان بخشی از ترکیب توزیع پادکست خود داشتیم، و اگرچه این «گلوله نقره ای» برای دسترسی به پادکست نیست، ما مزایای بسیار زیادی برای استفاده از آن دیدیم و آینده روشنی را شاهد بودیم. برای توزیع پادکست.”

برخی از آن مزایا عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل Spotify (آنها می گویند که در مقایسه با سیستم عامل هایی مانند پادکست اپل، بینش دقیق تری ارائه می دهد).
  • باز بودن تیم توسعه برای دریافت بازخورد و ایده.
  • یک فرآیند درآمدزایی ساده برای ادغام مکان‌ها یا تبلیغات پولی.
  • انتشار مکرر ویژگی‌های جدید که «به سازندگان پادکست کمک می‌کند و شنوندگان را تشویق می‌کند تا از برنامه‌های معتبرتر به پلتفرم مبادله کنند».

“راه حل کلید در دست”

سندیج می‌گوید: «از برنامه‌ها گرفته تا تحقیقات اجتماعی و موارد دیگر، Spotify در تلاش است تا یک راه‌حل کاملاً کارآمد را به همراه آموزش و فرصت‌هایی برای کمک به ارتقا و رشد خلاقان ارائه دهد.»

در مورد معایب چطور؟

مانند همه ابزارها، همیشه مشکلات احتمالی وجود دارد. در حالی که کارشناسانی که با آنها صحبت کردم تا حد زیادی بازخورد مثبت دادند، آنها چند چالش را به اشتراک گذاشتند:

  • دسته پادکست اضافه شده نسبتا جدیدی است، بنابراین مشاهده در نتایج جستجو ممکن است کمی طول بکشد. اما حتی با وجود آن، هنوز خبرهای خوبی وجود دارد – الگوریتم پیشرفته به این معنی است که شانس خوبی وجود دارد که شنوندگان شما را به طریقی پیدا کنند.
  • Spotify همیشه در مورد نحوه عملکرد ویژگی های جدید واضح نیست. به عنوان مثال، Elliots می گویند که پنل پرسش و پاسخ یک ویژگی منحصر به فرد است، اما آنها متوجه نشده اند که پاسخ ها در کجا ظاهر می شوند.

بازگشت به شما

من پادکست را راهی عالی برای دستیابی به مخاطبانم می‌دانم، و Spotify برای پادکست‌ها یک گزینه عالی برای ایجاد و میزبانی قسمت‌ها است.

در پنج مرحله آسان، می توانید پادکست خود را در یکی از بزرگترین پلتفرم های پادکست امروز به اشتراک بگذارید. هنگامی که پادکست شما پخش شد، به یاد داشته باشید که آن را در همه جا به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می‌کنم این تمرین را با هر قسمت تمرین کنید تا شنونده خود را تقویت کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2022 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.



این خبر را در
ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا