آموزش وببازارسئوشرکت های میزبانی وب و طراحی سایتطراحی وب

چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟

اکثر کسانی که سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اند به دنبال روش هایی مناسب برای رسیدن به صفحه اول نتایج در گوگل یا خدمات سئو در مشهد هستند. بعضی از این افراد به جای سپردن کارشان به شرکت های مختلف ترجیح می دهند خودشان دوره آموزش سئو در مشهد را تهیه کنند و به نوعی دلسوزانه تر و با صرف هزینه بسیار پایین تر بر روی پروژه خودشان فعالیت کنند.

اکثر این افراد به کرات از ما می پرسند که چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ آمارها نشان می دهد تنها 0.06% از کاربران به نتایج صفحه دوم موتورهای جستجو نگاه می کنند و به قول بسیاری از کارشناسان سئو، بهترین مکان برای دفن یک جسد، صفحه دوم گوگل است! پس پاسخ اصولی و درست به سوال چگونه سایت خود را بالا بیاوریم واقعا حیاتی و مهم است.

راه های مختلفی برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل وجود دارد که در این مطلب به طور کامل آن ها را به شما معرفی می کنیم. در انتها به خوبی می دانید که چگونه این کار را انجام دهید؛ همچنین اگر از خدمات سئو در مشهد استفاده کنید سایت شما در مدتی کوتاه به صفحه اول نتایج در موتورهای جستجو می رسد.

چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟

صفحه اول گوگل چیست؟

بسیاری از کسب و کارها بهبود برندسازی و فروش محصولات یا خدمات را از طریق بهینه سازی سایت خود بیشتر می کنند. به صفحه نتایج در موتورهای جستجو SERP گفته می شود و هر چه جایگاه شما در این صفحه بهتر باشد احتمال جذب ترافیک و بازدید کاربران از سایت شما بیشتر خواهد شد. با بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان واقعی نیز افزایش پیدا می کند.

سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند تعداد کلیک های بیشتری را دریافت می کنند. اگر بدانیم چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ از رقبای خود پیشی گرفته و اعتبار بیشتری نزد مشتریان پیدا می کنیم. معمولاً کاربران نتایج اول تا پنجم در صفحه اول گوگل را بررسی می کنند و کمتر از یک درصد از آن ها به صفحه دوم در گوگل می روند.

رتبه در صفحه اول گوگل بازدید کاربران (درصد)
جایگاه نخست 31
ردیف دوم 14
ردیف سوم 10
ردیف چهارم 7
ردیف پنجم 6

دو روش برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو

اگر می پرسید چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ باید از ابتدا مشخص کنید که آیا حاضر هستید برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل هزینه ای پرداخت کنید یا خیر؟ برای رسیدن به جایگاه بالا دو راه پیش روی شما وجود دارد؛ شما می توانید با سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو به رتبه خوبی برسید که تقریباً رایگان است. با آموزش سئو در مشهد می توانید راه های درست انجام این کار را یاد بگیرید.

البته پاسخ دیگری نیز برای چگونه در سرچ گوگل باشیم وجود دارد که باید برای آن هزینه کنید و آن هم استفاده از گوگل ادز یا تبلیغات کلیکی است. در ادامه هر یک از راهکارهای بالا آوردن سایت در اینترنت را به صورت کوتاه برای شما توضیح می دهیم.

  1. سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو برای بالا آوردن سایت

به مجموعه استراتژی و تکنیک هایی که به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل منجر می شود، سئو سایت می گویند. در این حالت شما از الگوریتم های گوگل برای جلب اعتماد ربات های جستجوگر استفاده می کنید. ما در مقاله چگونه سئو کار شویم به طور مختصر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را به شما معرفی کرده ایم پس اگر علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید، آن را مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که باید به صورت اصولی و درست، سئو را یاد بگیرید؛ برای این کار باید به سراغ نقشه راه یادگیری سئو رفته و مطابق با آن عمل نمایید. در هر صورت پیاده سازی روش های سئو سایت یا استفاده از خدمات یک شرکت سئو روشی کم هزینه برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل است.

  1. گوگل ادز یا تبلیغات کلیکی برای بالا آمدن در نتایج گوگل

سرویسی در گوگل به کاربران ارائه می شود که با استفاده از آن می توان کالا یا خدمات خود را تبلیغ نمود. در پاسخ به چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ باید این سرویس را به شما معرفی کنیم. در این حالت شما باید مبلغی را بابت هر کلیک کاربر به گوگل بپردازید. به عبارت ساده تر اگر کاربران بر روی لینک آبی یا آدرس و شماره تماس شما کلیک کنند باید هزینه آن را به سرویس تبلیغات در گوگل پرداخت نمایید، حتی اگر صفحه شما در دسترس نباشد.

تبلیغات کلیکی یکی از روش های پولی برای بالا آوردن سایت در اینترنت است. شما می توانید با ابزارهای آنالیز نرخ کلیک کاربران (CTR) را بررسی کرده و از آن برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل استفاده نمایید.

تفاوت سئو و گوگل ادز

می توان از سئو و گوگل ادز برای رسیدن به یک هدف یعنی بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل استفاده کرد اما این دو روش سازوکاری کاملاً متفاوت با یکدیگر دارند. در ادامه تفاوت گوگل ادز و سئو را از جوانب مختلف با یکدیگر مقایسه می کنیم:

سئو بهتر است یا گوگل ادز

  • اگر با اهمیت سئو در فروش آشنا شوید به خوبی درک می کنید که سئو یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که باعث جلب اعتماد مشتریان و برندسازی خواهد شد. استفاده از خدمات گوگل ادز تنها بخشی از یک استراتژی سئو است که با کمک آن می توان سریعاً ترافیک سایت را افزایش داد.
  • گوگل ادز به صورت پولی برای شما تبلیغ می کند در صورتی که سئو تکنیکی تقریباً رایگان برای بالا آوردن سایت در اینترنت است.
  • در نظر داشته باشید برای مشاهده تأثیر سئو باید هفته ها یا حتی ماه ها منتظر بمانید، در صورتی که تبلیغات کلیکی در گوگل ادز، روشی آسان تر و سریع تر برای جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بدانید چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ باید به زمانی که برای رسیدن به این هدف در نظر دارید، توجه کنید و سپس روشی مناسب را انتخاب کنید.
  • شما می توانید در بازه های زمانی مختلف از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید در صورتی که برای رسیدن به اهداف خود با سئو باید تلاش خود را به صورت مستمر ادامه دهید. برخی از نتایج سئو تا مدت ها میزان فروش شما در کسب و کار را تحت تأثیر قرار می دهند.
  • در برخی از استراتژی های سئو، برای استفاده از کلمات کلیدی محدودیت دارید در صورتی که در گوگل ادز هیچ محدودیتی برای استفاده از کلمات کلیدی وجود ندارد.

با سئو چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟

تا اینجا دور روش را برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به شما معرفی کرده ایم. سئو سایت روشی دائمی تر، اصولی و کم هزینه تر برای رسیدن به صفحه اول در نتایج موتورهای جستجو است. شما با انجام کارهای زیر هم می توانید در این مسیر موفق شوید:

  1. شناخت کسب و کار – مشتریان – رقبا

قبل از هر کار باید کسب و کاری که قصد ارتقا یا تبلیغ آن را دارید به صورت کامل و درست بشناسید. اگر مالک کسب و کار نیستید جلسه ای با مدیران کسب و کار بگذارید و با جزئیات محصولات، خدمات، مشتریان و بازار هدف آن ها آشنا شوید. تنها در این صورت است که می توانید به پاسخ درستی برای سؤال با سئو چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ برسید.

در نهایت باید رقبای خود را آنالیز کنید و عملکرد کسب و کارهایی که توانسته اند به صفحه اول در گوگل برسند را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا استراتژی سئوی مناسب برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل را طراحی و اجرا کنید.

  1. تحقیقات کلمات کلیدی

کلمت کلیدی به شما کمک می کنند تا با کاربرانی که نیاز خود را در گوگل سرچ می کنند، ارتباط برقرار کنید. پس اولین قدم برای موفقیت در مسیر سئو، تحقیقات کلمات کلیدی است. برای بالا آوردن سایت در اینترنت و انتخاب کلمه کلیدی مناسب، ابزارهای مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال می توان از گوگل ترندز یا گوگل ادز برای این کار استفاده نمود.

بالا آوردن سایت و کلمات کلیدی

  1. آنالیز سایت و حل مشکلات مهم تکنیکال

نمی توان برای موفقیت در سئو تنها به تحقیق کلمه کلیدی و تولید محتوا بسنده کرد، بلکه باید مشکلات مهم تکنیکال نیز شناسایی و به موقع رفع شوند. از متداول ترین مشکلات فنی که در طراحی و بهینه سازی سایت با آن روبرو می شوید می توان به سه مورد زیر اشاره نمود:

  • لینک سازی نادرست
  • استفاده از تصاویر نامناسب
  • سرعت بارگذاری پایین
  1. تدوین استراتژی سئو برای بالا آمدن سایت

تدوین استراتژی اصولی سئو نه تنها به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک می کند بلکه از دو مزیت زیر نیز بهره مند خواهید شد:

  • ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید.
  • از این ترافیک برای افزایش درآمد خود استفاده می کنید.

این امر با آموزش درست اصول سئو امکان پذیر خواهد شد اگر سئوی سایت را بلد نیستید می توانید از خدمات یک شرکت سئو برای این کار استفاده کنید.

  1. سئو خارجی برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

سئو خارجی به مجموعه کارهایی گفته می شود که خارج از صفحه وب سایت خود انجام می دهید تا باعث بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل شود. این مبحث یکی از مهمترین اصول در بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که می توان از آن استفاده کرد. شما باید بک لینک هایی را از سایت های دیگر دریافت کنید تا گوگل به شما اعتماد کند و شما را به صفحه اول در نتایج خود منتقل نماید. با استفاده درست از انکر تکست نیز به هدف خود یعنی بالا آوردن سایت در اینترنت خواهید رسید.

سئو خارجی و بالا آوردن سایت

نتیجه گیری چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟

در این مطلب پاسخی جامع و کامل به سؤال چگونه سایت خود را بالا بیاوریم؟ دادیم. دو روش استفاده از استراتژی های سئو و خدمات گوگل ادز به شما کمک می کند تا بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را امکان پذیر کنید. این دو روش هدفی مشترک اما مسیری متفاوت را دنبال می کنند. سئو سایت روشی دائمی و کم هزینه است که برای موفقیت در آن باید صبر داشته باشید؛ در حالی که گوگل ادز برای جذب آنی مشتریان و افزایش ترافیک مناسب است و هزینه بیشتری دارد.

شما می توانید پس از شناخت کسب و کار، مشتریان و رقبا برای تحقیقات کلمات کلیدی اقدام کنید؛ سپس از ابزارهای آنالیز سایت استفاده کرده و مشکلات مهم تکنیکال را برطرف نمایید. برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل باید استراتژی سئو مناسبی را انتخاب نموده و در نهایت باید سئو خارجی را نیز به درستی اجرا کنید تا اعتبار شما در گوگل بیشتر شود.

اگر می خواهید روشی مناسب برای بالا آوردن سایت در اینترنت را یاد بگیرید در دوره های آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ مشهد سئو شرکت کنید. این شرکت خدمات سئو را نیز با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما ارائه می کند. با سئو سایت درآمد خود را دوچندان خواهید کرد پس از این خدمات استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا