فناوری های نوین

معاونت علمی فعالیت‌های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مشارکت های مردمی و داوطلبانه در سوانح و شرایط اضطراری از گذشته تاکنون به عنوان یکی از مسائل مهم با دو جنبه فرصت و تهدید وجود داشته و خواهد داشت. با توجه به تجربه استقرار و بهره برداری از ساختارها و سامانه های ملی مدیریت سوانح و بر اساس مستندات بین المللی، ارکان مختلفی مانند سامانه فرماندهی سانحه و مراکز عملیات اضطراری در طی سال های قبل در ساختارهای سازمانی مختلف داخل کشور استقرار و پیاده سازی شده اند.

بر اساس بند ب ماده ‎۱٤‏ قانون مدیریت بحران کشور و به منظور مدیریت بهینه مشارکت های بشردوستانه، طرح ایجاد و استقرار سامانه های یکپارچه مشارکت های بشردوستانه موسوم به «سیما» در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

ماموریت سامانه «سیما»؛ بهینه‌سازی و مدیریت زنجیره مشارکت‌های بشردوستانه در زمان حوادث و سوانح است که در شرایط عادی نیز با توجه به برنامه‌ریزی دانش محور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دستورالعمل هایی را پیگیری می‌ کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانی که با ایده‌ها، محصولات و خدمات خود می‌توانند کمک رسان مجریان این طرح باشند تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند به این آدرس مراجعه کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا