اقتصادیبازارسرور مجازیشرکت های میزبانی وب و طراحی سایت

چگونه از وی پی اس استفاده کنیم؟ همه چیز درباره نحوه اتصال به وی پی اس

وی پی اس ابر آروان

سرور مجازی یا همان Virtual Private Server که به اختصار به آن VPS هم می‌گویند، نقش مهمی در میزبانی از وبسایت‌ها و وب‌سرویس‌ها ایفا می‌کند. پس از خرید و پیکربندی VPS، می‌توانید با استفاده از هر دستگاهی که در اختیار دارید به سرور متصل شوید. از خود می‌پرسید چگونه؟ اگر پرسش چگونه از وی پی اس استفاده کنیم، در ذهن شما شکل گرفته است، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آموزش اتصال به وی پی اس

شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر یا گوشی، به سرور متصل شده و آن را مدیریت کنید. تفاوتی نمی‌کند که روی کامپیوتر شما سیستم عامل ویندوز نصب شده یا لینوکس. در مورد گوشی هم فرقی نمی‌کند که اندروید داشته باشید آیفون. در هر صورت می‌توانید با سپری کردن چند قدم ساده، به وی پی اس متصل بشوید.

آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز

مایکروسافت پروتکلی به‌نام ریموت دسکتاپ پروتکل (Remote Desktop Protocol یا RDP) را توسعه داده که به کمک آن می‌توانید از راه دور به سرور متصل شوید. این برنامه به‌شکل پیش‌فرض روی ویندوز نصب است و سادگی می‌توان از آن استفاده کرد.

برای شروع اتصال به سرور مجازی از طریق ویندوز، این برنامه را در منوی استارت جست‌وجو کرده و آن را اجرا کنید. پس از باز شدن برنامه، باید آدرس آی پی VPS را در قسمت Computer و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد بنویسید. می‌بینید که به‌سادگی چند کلیک به سرور مجازی متصل شده‌اید و تمام امکانات سرور را با رابط گرافیکی مطلوب در اختیار دارید.

اتصال به VPS ویندوز از طریق لینوکس

اگر روی کامپیوتر شما لینوکس یا یکی از توزیع‌های آن نصب شده باشد و بخواهید از طریق آن به سرور مجازی ویندوزی متصل شوید، باید از برنامه Remmina استفاده کنید. نصب این برنامه، مشابه نصب سایر برنامه‌های لینوکس به‌راحتی از طریق ترمینال امکان‌پذیر است. شما با اجرای Remmina، می‌توانید آدرس IP سرور مجازی، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به وی پی اس متصل شوید.

اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق مک

اگر سیستم‌عامل کامپیوتر شما MacOs باشد و قصد داشته باشید که از طریق آن به سرور مجازی ویندوزی متصل شوید، می‌توانید با مراجعه به App Store نسخه رسمی برنامه ریموت دسکتاپ را به‌راحتی دانلود و نصب کنید. پس از اجرا شدن برنامه، در منوی بالای برنامه، روی علامت (+) کلیک کرده و گزینه Desktop را انتخاب کنید و برای تکمیل فرآیند اتصال به سرور مجازی در قسمت PC Name آی‌پی سرور مجازی را بنویسید و در قسمت User account، گزینه Add User Account را انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از اتمام مراحل قبل در قسمت Friendly name می‌توانید یک نام مستعار برای حساب کاربری خود انتخاب کنید و با ذخیره‌ی تنظیمات، به‌راحتی به VPS متصل شوید.

خطاهای رایج هنگام اتصال به سرور مجازی ویندوز

پس از خرید سرور مجازی ویندوز، ممکن است هنگام اتصال به آن با خطاها و مشکلات متعددی روبه‌رو شوید. برای رفع خطاهای مختلف عدم اتصال به سرور مجازی در ابتدای مسیر بهتر است متن خطا را به‌دقت بخوانید، چراکه با شیوه‌ی رفع مشکل تا حد زیادی در متن خطای اعلام‌شده مشخص می‌شود. با این‌حال ما نحوه‌ی برطرف کردن چند خطای رایج هنگام اتصال به سرور مجازی را در ادامه توضیح می‌دهیم.

رفع خطای Connection Error یا Connection Failed

این خطا زمانی رخ می‌دهد که مانعی در مسیر اتصال به VPS وجود داشته باشد. دلیل ایجاد این مانع ممکن است یک یا چند عامل همزمان مانند «فعال بودن فایروال» یا «اشتباه بودن تنظیمات Group Policy» داشته باشد. با رفع مشکل در هر یک از موارد زیر می‌توانید مشکل اتصال به سرور مجازی را برطرف کنید:

  • به‌روز شدن ویندوز و ناسازگاری فایل‌های جدید با پروتکل RDP
  • فعال‌بودن آنتی ویروس
  • استفاده از یک شبکه نا امن برای اتصال به VPS (مانند وای‌فای هتل و …)
  • ثبت نشدن دامنه در لیست دامنه‌های میزبان ویندوز
  • مشکلات DNS
  • مسدود بودن پورتی که پروتکل RPD

برخی اوقات ویرایش موارد گفته‌شده مشکل اتصال را برطرف نمی‌کند. برای مثال ممکن در عین رعایت مواردی که قبل‌تر گفتم خطای Credssp Encryption Oracle نمایان شود. شما برای رفع این مشکل باید‌ کلیدهای ترکیبی ویندوز و R را فشار دهید تا برنامه Run اجرا شود، سپس عبارت gpedit.msc را بنویسید به پوشه‌ی Group Policy وارد شوید و مسیر زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Credentials Delegation

در مسیر فعلی، گزینه Encryption Oracle Remediation را پیدا کرده و آن را Enable کنید. Protection Level را نیز روی Vulnerable قرار دهید تا خطای موجود برطرف شود.

رفع مشکل Full Screen نشدن ریموت دسکتاپ

گاهی مشاهده می‌کنید که با اتصال به VPS ویندوز از طریق RDP، نمی‌توانید دسکتاپ سرور را به‌شکل تمام صفحه یا Full Screen مشاهده کنید. برای رفع این مشکل، قبل از اتصال به ریموت دسکتاپ، باید گزینه Options را در برنامه‌ی ریموت دسکتاپ بزنید و به زبانه Display بروید. بعد از آن باید Display Configuration را روی Large قرار دهید. با انجام این تغییر،‌ مشکل فول اسکرین نشدن ریموت دسکتاپ حل خواهد شد.

آموزش اتصال به سرور مجازی لینوکس

در ادامه پاسخ به پرسش چگونه از وی پی اس استفاده کنیم، به نحوه اتصال به سرور مجازی لینوکس اشاره خواهیم کرد. اما قبل از هرچیز باید بدانید که برای اتصال به سرور مجازی لینوکس، باید از پروتکل SSH استفاده کنید.

برای اتصال به سرور مجازی لینوکس در ویندوز، باید یک کلاینت SSH، مانند برنامه PuTTY را روی ویندوز نصب کنید و با اجرای پوتی و وارد کردن اطلاعات لازم از جمله آدرس IP و نام‌کاربری و رمزعبور به سرور مجازی وصل شوید.

اما برای اتصال به سرور مجازی لینوکس در کامپیوترهای مک یا لینوکس، کافی است تا محیط ترمینال سیستم‌عامل خود را باز کنید و پس از وارد کردن چند دستور ساده شامل رمز عبور و نام کاربری از طریق SSH اتصال به سرور موردنظرتان را برقرار کنید.

نتیجه گیری

شما با استفاده از سرور مجازی می‌توانید بسیاری از خدمات آنلاین خود را با بهترین سرعت و کیفیت در اختیار کاربران‌تان قرار دهید و یا بسیاری از کارهای خود مانند کار در بازارهای بورس جهانی و گیم را در محیط امن و پرسرعت انجام دهید. برای خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس می‌توانید به وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنید و بهترین سرورهای مجازی را به اختیار بگیرید. علاوه بر این باید بدانید که ابر آروان با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته می‌تواند برای رفع بسیاری از مشکلات مرتبط با سرورهای مجازی به شما کمک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا