اخبار سایت

پنج وسیله خانگی که برای کاهش مصرف برق هرگز نباید آن‌ها را در حالت استندبای رها کنید



با این حال، برخی از مصرف‌کنندگان انرژی به‌طور غیرمحسوس در هزاران خانه نادیده گرفته می‌شوند؛ وسایلی که در حالت آماده به کار (Standby) باقی می‌مانند.

در حالی که ممکن است این وسایل عامل اصلی قبض‌های بالای برق نباشند، اما اگر خاموش نشوند، می‌توانند به‌طور قابل توجهی به هزینه‌های انرژی در درازمدت بیفزایند.

با شروع پاییز و کاهش دما، بریتانیایی‌ها زمان بیشتری را در خانه سپری خواهند کرد و شناسایی و حذف این مصرف‌کنندگان انرژی پنهان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اریک براملت، کارشناس املاک و مالک شرکت Bramlett Residential، در مصاحبه با روزنامه The Express، پنج وسیله‌ای که هرگز نباید در حالت آماده به کار باقی بمانند را معرفی کرده و بر اهمیت خاموش کردن کامل این دستگاه‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی تأکید کرده است.

 




۱- کنسول‌های بازی

سیستم‌های بازی مدرن به ویژگی‌های صرفه‌جویی در انرژی مجهز هستند، اما حتی در حالت آماده به کار نیز مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کنند.

بسیاری از کاربران هنگام خاموش کردن تلویزیون به‌طور تصادفی کنسول‌های خود را در حالت آماده به کار می‌گذارند و از مصرف انرژی آن‌ها آگاه نیستند.

اریک گفت: «آن‌ها می‌توانند در حالت آماده به کار، مصرف‌کنندگان بزرگی باشند. یکی از مشتریان من پس از خاموش کردن کنسول بازی خود، کاهش محسوس در قبض‌های انرژی را مشاهده کرد.»

طبق گفته Energy Saving Trust، کنسول‌های بازی حدود شش درصد از مصرف انرژی یک خانه را تشکیل می‌دهند.

اگرچه این موضوع ممکن است کم‌اهمیت به نظر برسد، اما با خاموش کردن کنسول بازی خود در طول زمان، می‌توانید صرفه‌جویی قابل‌توجهی داشته باشید.

۲- جعبه‌های کابلی یا ماهواره‌ای  

یکی دیگر از وسایلی که بسیاری فراموش می‌کنند آن را خاموش کنند، جعبه‌های کابلی یا ماهواره‌ای است.

اریک گفت: «یکی از دوستانم متوجه شد که با قطع کردن جعبه کابلی خود هنگام عدم استفاده، در قبض ماهانه انرژی خود تفاوتی ایجاد کرد.»

این دستگاه‌ها در حالت آماده به کار تقریباً به‌اندازه کنسول‌های بازی انرژی مصرف می‌کنند و به همین دلیل یکی از مصرف‌کنندگان پنهان برق هستند.

 

۳- وسایل قدیمی  

با گذشت زمان و فرسودگی قطعات داخلی، کارایی انرژی وسایل قدیمی کاهش می‌یابد.

یخچال‌های قدیمی به‌ویژه می‌توانند مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی باشند و اریک توصیه می‌کند در صورت امکان آن‌ها را با مدل‌های کارآمدتر جایگزین کنید.

در حالی که خاموش کردن یخچال ممکن است عملی نباشد، اما تعویض وسایل قدیمی می‌تواند مقدار قابل‌توجهی از هزینه‌های قبض انرژی شما را کاهش دهد.

۴- مایکروویو  

حتی وقتی از مایکروویو استفاده نمی‌شود، تنها برای نگه داشتن نمایشگر ساعت، برق مصرف می‌کند.

براملت پیشنهاد می‌کند مایکروویو را از برق بکشید یا از یک نوار برق استفاده کنید تا در مواقع عدم نیاز، برق آن را قطع کنید. این کار کوچک می‌تواند «قبض برق شما را کاهش دهد.»

 




۵- کامپیوترهای رومیزی  

کامپیوترهای رومیزی به بدنامی برای مصرف بیشتر برق نسبت به لپ‌تاپ‌ها معروف هستند.

گذاشتن کامپیوتر رومیزی در حالت آماده‌به‌کار به‌جای خاموش کردن کامل آن می‌تواند منجر به مصرف بالای انرژی غیرضروری شود.

نکته اریک ساده بود: «فقط بعد از استفاده آن‌ها را خاموش کنید و تماشا کنید که چطور قبض‌هایتان کاهش می‌یابد.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا