فناوری های نوین

ارائه طرح «نظام تامین مالی نوآوری کشور» در راستای تحقق شعار سال



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری و معاونان صندوق نوآوری و شکوفایی که در محل صندوق نوآوری برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری صندوق‌های پژوهش در سال گذشته و استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده توسط مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری برای توسعه فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۳، گفت: تمامی پیشنهادهای مطرح‌شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت و مواردی که قابل انجام هستند، در برنامه کاری قرار می‌گیرند. همه ما عضو یک خانواده هستیم و بارها تاکید کرده‌ام که صندوق‌های پژوهش و فناوری، متحد استراتژیک صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شوند.

دبیر کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افزود: یکی از موضوعاتی که سال گذشته مورد توجه قرار گرفت، بحث تأمین مالی جمعی بود. صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور و مشارکت بسیار خوبی در طرح‌های تأمین مالی جمعی در مسابقه «شکوفا» داشتند و بحث تأمین مالی جمعی یکی از موضوعاتی است که در سال جاری نیز با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مصوبات مختلفی در کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های نظارتی، بحث افزایش سرمایه، تکمیل اطلاعات در سامانه‌ نظارتی (سامانه یکپارچه نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری) که طراحی شده است، انجام شد. قطعا جمع‌آوری درست اطلاعات مزیت‌های زیادی برای زیست‌بوم نوآوری کشور به همراه خواهد داشت. امیدوارم این همراهی از سوی صندوق‌ها ادامه داشته باشد. در این مسیر مراقب انحرافات باشید و اجازه ندهید صندوق‌های پژوهش و فناوری خارج از مأموریت و اساسنامه خود حرکت کنند. باید از این زیست‌بوم به خوبی محافظت کنیم و اجازه ندهیم انحرافی در این مسیر صورت گیرد.

توجه ویژه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

خیاطیان تأکید کرد: در سال ۱۴۰۳ برنامه جدی برای توسعه همکاری مشترک با صندوق‌های پژوهش و فناوری داریم. درخصوص شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» درحال برنامه‌ریزی جدی هستیم که مصداق بارز آن، همین بحث تأمین مالی جمعی است. آمادگی داریم با مشارکت و همراهی صندوق‎‌های پژوهش و فناوری، طرح جامعی به عنوان «نظام تأمین مالی نوآوری کشور» در راستای شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» طراحی و به دولت ارائه کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به برنامه این صندوق درخصوص تبدیل ۱۰۰۰ شرکت نوپا به شرکت فناور در سال ۱۴۰۳، گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری یک روی سکه در تحقق این موضوع هستند. ابزار خوبی در اختیار دارید و می‌توانید در تحقق این هدف، صندوق نوآوری را همراهی کنید. بحث صادرات دانش‌بنیان‌ها هم موضوع مهمی است که در سال جدید با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: بارها به این نکته تاکید شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان، محمل مناسبی برای اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و صندوق‌‎های پژوهش و فناوری نیز می‌توانند از طریق این شرکت‌ها به توسعه اشتغال در کشور کمک کنند. در بحث رتبه‌بندی صندوق‌ها نیز اقداماتی در سال جاری انجام خواهد شد و صندوق‌هایی که رتبه‌های بالاتری را کسب کنند، طبیعتا در حوزه دریافت تسهیلات شرایط بهتری خواهند داشت. در حوزه هم‌سرمایه‌گذاری نیز آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شده است و به‌زودی در این حوزه، برنامه‌های جدی را اجرا خواهیم کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا