وردپرسووکامرس

وردپرس فارسی نگارش ۶.۵


وردپرس فارسی نگارش ۶.۵ منتشر شد، موارد کلیدی این نگارش عبارتند از:

  • کتابخانه فونت جدید
  • پس زمینه و ابزار سایه پیشرفته
  • جزئیات بیشتری در اصلاحات استایل
  • کنترل بهتر لینک
  • نماهای داده جدید
  • به‌روزرسانی عملکرد
  • بهبود دسترسی

با کتابخانه فونت آشنا شوید

بدون کدنویسی یا مراحل اضافی، کنترل یک قطعه ضروری از طراحی سایت خود – تایپوگرافی – را حفظ کنید.

فونت‌های محلی و گوگل را به راحتی برای هر تم بلوکی نصب، حذف و فعال کنید. گنجاندن مجموعه‌های تایپوگرافی سفارشی به سازندگان سایت و ناشران، حق انتخاب بیشتری می‌دهد.

پس زمینه و ابزار سایه پیشرفته

با استفاده از ابزارهای طراحی به‌روز، راه‌های بیشتری برای افزودن جذابیت بصری به چیدمان‌ها بیابید. تنظیمات اندازه، تکرار و نقطه کانونی را روی تصاویر پس زمینه خود کنترل کنید تا آن‌ها را با هم ترکیب و یا برجسته کنید. با افزودن پشتیبانی از سایه‌ها به بلوک‌های بیشتر، در طرح‌هایتان عمق بصری ایجاد و یا کمی هویت به آن‌ها تزریق کنید.

جزئیات بیشتری را از اصلاحات استایل خود دریافت کنید

پروژه‌های خلاقانه را با داشتن تصویر کامل‌تری از آنچه انجام شده است — و آنچه می‌توانید به آن برگردید، انجام بدهید. جزئیاتی مانند نشان‌های زمانی، خلاصه‌ی سریع و فهرست صفحه‌بندی‌شده‌ی همه ویرایش‌ها را دریافت کنید. برای مشاهده تغییرات، خارج از آنچه روی آن کار می‌کنید، به ویرایش‌های موجود در کتابچه سبک نگاه کنید. اکنون رونوشت‌ها برای الگوها و اجزای قالب نیز در دسترس است.

کنترل بهتر لینک

پیوندها را به راحتی با تجربه پیوندسازی قابل درک‌تر ایجاد و مدیریت کنید، با یک رابط کاربری ساده و میانبرهایی برای کپی کردن پیوندها.

نماهای داده جدید را کاوش کنید

هر بخش از سایت شما با کتابخانه‌ای از اطلاعات و داده‌ها همراه است — اکنون، می‌توانید آنچه را که نیاز دارید به سرعت پیدا کنید و آن را هر طور که دوست دارید سازماندهی کنید. نماهای داده برای صفحات، قالب‌ها، الگوها و بخش‌های قالب به شما امکان می‌دهد داده‌ها را در یک نمای جدول یا شبکه‌ای مشاهده کنید، با گزینه‌هایی برای تغییر زمینه‌ها و ایجاد تغییرات دسته‌جمعی.

به‌روزرسانی عملکرد

این نگارش شامل بیش از ۱۱۰ به روز‌رسانی عملکرد، با افزایش چشمگیر سرعت و کارایی در ویرایشگر پست و ویرایشگر سایت است. بارگیری بیش از دو برابر سریعتر از نگارش ۶٫۴ است، با سرعت پردازش ورودی تا پنج برابر سریعتر از نگارش قبلی. زمان بارگذاری سایت‌های ترجمه شده تا ۲۵٪ در این نگارش بهبود یافته‌ است.

بهبود دسترسی

این نگارش شامل بیش از ۶۵ بهبود دسترسی‌پذیری در سراسر پلتفرم است که آن را بیش از همیشه در دسترس قرار می‌دهد. این شامل یک اصلاح مهم است که دسترسی به منوهای فرعی مدیریت را برای کاربران صفحه‌خوان و دیگرانی که با صفحه‌کلید پیمایش می‌کنند، رفع انسداد می‌کند. این نگارش همچنین اصلاحاتی را برای کنتراست رنگ در حالت‌های تمرکز مدیر، موقعیت‌یابی عناصر و فوکوس مکان‌نما و موارد بسیار دیگر، اضافه می‌کند که به بهبود تجربه وردپرس برای همه کمک می‌کند.

تازه‌ترین نگارش راهنمای زمینهٔ وردپرس را بررسی نمایید. سرشار از یادداشت‌های دقیق توسعه‌دهنده است که به شما کمک می‌کند با وردپرس بسازید.

برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ پیشرفت‌ها و مشکلات حل شده، اطلاعات نصب، یادداشت‌های توسعه‌دهنده و منابع، همکاری‌کنندگان در انتشار، و فهرست تغییرات پرونده در این نسخه یادداشت‌های انتشار وردپرس ۶.۲ را بخوانید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ووکامرس فارسی گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت ووکامرس فارسی

دکمه بازگشت به بالا