فناوری اطلاعات

واتس‌اپ در کدام گوشی‌های اندرویدی از کار می‌افتد؟



اطلاعات جدید نشان می دهد پیام رسان واتس‌اپ به زودی در تلفن های هوشمندی که نسخه های قدیمی این اپلیکیشن را نصب دارند، از کار خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین نسخه آزمایشی بتای واتس‌اپ با شماره ساخت ۲.۲۳.۹.۲، بدترین کابوس کاربران گوشی های هوشمند قدیمی را تایید می‌کند. این اپلیکیشن پیام رسان، دیگر از  نسخه‌های اندروید قبل از نسخه ۵.۰ پشتیبانی نخواهد کرد.

این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران واتس‌اپ شده است که همچنان از تلفن های هوشمند قدیمی استفاده می‌کنند که دیگر در جدیدترین نسخه این اپلیکیشن پشتیبانی نخواهند شد. با این حال، این اقدام واتس‌اپ، با توجه به ضرورت همگام ماندن با افزایش تقاضای اپلیکیشن و نیاز به حفظ امنیت کاربر، قابل درک است.

گروه متا که مالک واتس‌اپ است، خدمات این اپلیکیشن را بهبود بخشیده و به‌روزرسانی می‌کند. با این حال، این تعهد به حذف تدریجی نسخه‌های قدیمی اندروید منتهی شده است. این موضوع با جدیدترین کشف وب سایت WABetaInfo  تایید شده است که حداقل الزامات جدید در نسخه ۲.۳۹.۹.۲ این اپلیکیشن را پیدا کرده است. واتس‌اپ دیگر در نسخه‌های قبل از اندروید لالی‌پاپ ۵.۰ که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود، کار نمی‌کند.

تصمیم برای عدم پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید با هدف اطمینان از این که اپلیکیشن واتس‌اپ می‌تواند از ویژگی‌های جدید و همچنین از اقدامات امنیتی پیشرفته‌تر استفاده کند، گرفته شده است. هدف از این اقدام، ارائه بهترین تجربه ممکن در هنگام استفاده از اپلیکیشن است.

طبق جدیدترین آمار توزیع سیستم، درصد بسیار کمی از کاربران، همچنان از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنند. به خصوص اندروید ۴.۱ عملا دیگر وجود ندارد، در حالی که اندروید ۴.۴ سهم بسیار ناچیز ۰.۷۰ درصد را از بازار این سیستم عامل دارد. از این رو، تصمیم واتس‌اپ برای عدم پشتیبانی از این نسخه‌های سیستم عامل، احتمالا شامل تعداد قابل توجهی از کاربران نمی شود.

اگر هنوز از یک گوشی هوشمند اندرویدی قدیمی استفاده می‌کنید، می توانید منتظر پیام هشداری باشید که از کار افتادن واتس‌اپ را به شما اطلاع می دهد. این پیام به شما اطلاع می دهد که برای ادامه استفاده از این اپلیکیشن، باید سیستم عامل اندروید خود را ارتقا دهید. بسیاری از اپلیکیشن‌ها از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند و واتس‌اپ هم از این قاعده مستثنی نیست.

تصمیم برای افزایش حداقل الزامات مورد نیاز برای نسخه‌های اندروید، منحصر به واتس‌اپ نیست. بسیاری از اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر هم پشتیبانی از  نسخه‌های قدیمی سیستم عامل ها را متوقف کرده اند. این امر برخاسته از این حقیقت است که با پیشرفت فناوری، حداقل نیازها برای اپلیکیشن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. چنین تدبیری، تضمین می‌کند که فناوری قدیمی، اجرای قابلیت های جدید و امکانات امنیتی پیشرفته را محدود نمی‌کند. کاربران باید سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کنند تا از اپلیکیشن‌ها مورد علاقه خود استفاده کرده و از تجربه بهتر و امنیت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، ارتقاء به سیستم‌عامل جدیدتر، اغلب دسترسی به ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را فراهم کرده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. بنابراین، واتس‌اپ نمی‌تواند از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید پشتیبانی کند و همزمان، امنیت و بهبود اپلیکیشن را تضمین کند، حتی اگر این موضوع، برای بعضی از کاربران ناخوشایند باشد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا