اخبار سایت

با تین کلاینت یک گام از شرکت های رقیب جلوتر باشید


—————- رپرتاژ آگهی —————–

لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی، همیشه بهترین و مناسب‌ ترین راه برای کارمندان شرکت شما نیستند؛ بلکه تین کلاینت ها گزینه جذاب‌تری هستند که می‌توانند مزایای بسیار بیشتری را برای شرکت‌ها در صنایع مختلف ارائه دهند.

تین کلاینت‌ها نسبت به سیستم‌های دیگر انعطاف‌پذیرتر، مقرون به صرفه‌تر با مدیریت آسان‌تر هستند. به همین خاطر است که ما می‌گوییم تین کلاینت می‌تواند همیشه شما را یک گام از شرکت‌های رقیب جلوتر نگه دارد. در ادامه در خصوص این سخت افزار محبوب بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

تین کلاینت چیست؟




اکثر مردم با کامپیوترهای رومیزی آشنایی دارند. در این سیستم‌ها نرم افزارها روی یک درایو محلی با اتصال مستقیم به رایانه نصب می‌شوند که یک سیستم عامل، نرم افزار و تعامل آن با سخت افزار محلی را کنترل می‌کند. در حالیکه در تین کلاینت ها، کاربران نهایی تنها به مانیتور، کارت شبکه، ماوس و صفحه کلید دسترسی دارند و سایر سخت افزارها و خدمات از طریق سرور و در شبکه اجرا می‌شوند.

بنابراین تین کلاینت ها در اصل نوعی دستگاه محاسباتی به شمار می‌روند که خدمات و نرم افزارها را از یک سرور متمرکز اجرا می‌کنند. تین کلاینت همانند یک کامپیوتر معمولی دارای یک صفحه نمایش است؛ با این تفاوت که هر چیزی که در آن اجرا می‌شود؛ معمولا در یک سرور داده در راه دور ذخیره شده است.

امروزه تین کلاینت‌ ها به طور هدفمندی در شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون به کار می‌روند اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟ تین کلاینت چه قابلیت‌های مفیدی را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند؟ ذخیره داده ها روی یک سرور مرکزی چه مزایایی برای شرکت شما دارد؟ در ادامه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

 

کاربرد تین کلاینت


امروزه تین کلاینت ها برای کمک به دفاتر و کسب و کارها به منظور ایجاد یک دسکتاپ مجازی مقرون به صرفه و البته پیشرفته (از نظر فناوری) به کار می‌روند. به جرات می‌توانیم بگوییم تین کلاینت یک راه حل ارزان، ایمن، انعطاف پذیر، قابل مدیریت و در دسترس برای رفع نیازهای فناوری اطلاعات شرکت شما است.

بنابراین پیاده سازی چنین سخت افزاری شاید تنها چیزی باشد که کسب و کار شما برای رشد به آن نیاز خواهد داشت. به طور کلی می‌توانید  به سه روش از تین کلاینت ها  در محیط شرکت و سازمان خود استفاده کنید که عبارتند از:

  1. خدمات اشتراکی؛

    مجازی سازی دسکتاپ؛

    خدمات مبتنی بر مرورگر؛


در عصر جدید مدیران فناوری اطلاعات به گردش کار در قالب یک فضای کاری مدیریت شده از راه دور علاقه بیشتری نشان می‌دهند. این ویژگی سال‌هاست که توسط تولیدکنندگان برتر تین کلاینت دراین دستگاه‌ها ارائه شده است. با کمک این سخت افزار مدیران شرکت‌ها قادر هستند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را همانگونه که می‌خواهند و با انعطاف‌پذیری بیشتر ایجاد کنند.

فرق تین کلاینت با زیرو کلاینت


زیرو کلاینت ها، تقریبا مشابه رایانه‌های تین کلاینت هستند؛ با این تفاوت که حاوی هیچ فضای ذخیره‌سازی محلی نمی‌باشند. در واقع تین کلاینت ها دارای یک سیستم عامل (OS) با پیکربندی منحصر به فرد هستند که در حافظه فلش دستگاه قرار دارد؛ درحالیکه زیرو کلاینت تنها به پیکربندی و منابع سرور نیاز دارد.

به همین خاطر است که زیروکلاینت ها برای انجام فعالیت‌ها حتما به سرور متکی هستند اما تین کلاینت ها بی نیاز از سرور نیز می‌توانند کار کنند.

 


 

مزایای استفاده از تین کلاینت


وقتی از مزایای راه‌اندازی تین کلاینت برای کسب‌وکارها صحبت می‌کنیم؛ در واقع قصد داریم این دستگاه‌ها را از لحاظ فاکتورهایی همچون هزینه، مقیاس‌پذیری و امنیت با سایر سیستم‌های موجود مقایسه کنیم.

در ادامه تمام مزیت‌هایی که این سیستم‌ها می‌توانند برای شرکت شما داشته باشند را شرح خواهیم داد.

 

  – امنیت بالا




تین کلاینت ها به گونه ای طراحی شده‌اند که از داده‌های شرکت شما در برابر ویروس‌ها و حملات رایانه‌های شخصی محافظت می‌کنند. از آنجایی که کاربران نمی توانند چیزی را روی تین کلاینت ها نصب کنند؛ بنابراین امکان نصب برنامه های بررسی نشده و ناامن روی دستگاه‌های شما وجود ندارد.

از طرفی داشتن سخت‌افزار کمتر موجب می‌شود که تین کلاینت‌ها کمتر مستعد آلودگی‌های بدافزار باشند. بنابراین با وجود تین کلاینت، شرکت شما از امنیت بیشتری برخوردار می‌شود.

 

   – کاهش هزینه‌ها




تین کلاینت‌ها به طور قابل توجهی ارزان‌تر از کامپیوترهای معمولی هستند. تین کلاینت ها فضای بسیار کمتری را نسبت به رایانه های شخصی اشغال می کنند بنابراین با کمک آنها می‌توانید کسب و کار خود را در یک فضای کوچک تر با هزینه‌های کمتر شروع کنید.

 

   – مدیریت آسان‌تر




با تجهیز شدن شرکت به تین کلاینت ها، مدیران راحت ‌تر می‌توانند خط ‌مشی‌های امنیتی خود را اجرا کرده و برنامه‌ها را از سرور کنترل کنند.

علاوه بر این، استفاده از Thin Client به طور قابل توجهی سرعت پردازش را در شرکت شما افزایش می‌دهد، زیرا بیشتر کار پردازش، بر روی سرور انجام می شود. از آنجایی که تین کلاینت برای نصب و بروزرسانی نرم افزارها نیازی به انجام کاری در سمت کاربر نهایی ندارد، فرآیندهای مدیریتی آن بسیار ساده تر صورت گرفته و دیگر اختلالی در کار شرکت شما به وجود نخواهد آمد.

 


 

قیمت و خرید تین کلاینت




در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری، بخش‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها به دنبال ساده‌سازی عملیات، کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی کسب و کار خود هستند.

نیازهای سخت افزاری تین کلاینت ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی متوسط است. بنابراین هزینه‌های خرید و راه اندازی آنها نیز به مراتب کمتر از رایانه‌های رومیزی معمولی خواهد بود. همچنین این سخت‌افزار پایه، سال‌ها بیشتر از سخت‌افزار رایانه‌های معمولی دوام می‌آورد.

قیمت تین کلاینت بسته به نوع تین کلاینت، برند و مشخصات آن متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از این دستگاه ها در ابعاد کوچکتر با قابلیت های محدودتر برای کسب وکارهای کوچک طراحی شده‌اند که قیمت کمتری دارند؛ در حالیکه برخی دیگر با ویژگی‌های بیشتر برای استفاده در سازمان‌های بزرگ ساخته شده‌اند.

 

سخن پایانی




در حال حاضر سازمان‌های هوشمند به سمت استفاده از فناوری‌های مجازی سازی برای حذف پیچیدگی و بهینه سازی منابع مرکز داده روی آورده‌‌‌اند. اگر شما نیز برای استفاده از تین کلاینت در محیط شرکت خود تصمیم جدی گرفته اید؛ مطمئن باشید که همه چیز به نفع شرکت شما خواهد بود و می‌توانید خیلی سریع تر از رقبا پیشی بگیرید.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا