فناوری اطلاعات

چالش‌های شرکت‌های پرداخت‌یاری ارز اربعین بررسی شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز جلسه «بررسی چالش‌های شرکت‌های پرداخت‌یاری ارز اربعین» با حضور معاون وزیر ارتباطات و نماینده بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که حل موضوعات پیش روی اربعین حسینی متعلق به یک یا چند دستگاه خاص نیست و متعلق به همه دستگاه‌هاست، اظهار داشت: ارائه خدمت با استفاده از ابزارهای فناورانه به زائران اربعین حسینی، هدفی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران به طور جدی آن را دنبال می‌کند.

در این جلسه، شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی که در حوزه پرداخت و تبادل ارز به مناسبت فرارسیدن رویداد اربعین فعالیت دارند، چالش‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و خواستار تسریع فرآیند، تسهیل در روند پرداخت و مبادله ارز برای زائران شدند.

از جمله این موارد، ایجاد تسهیل در زمینه صدور مجوزهای لازم، تبدیل موجودی ریالی به دیناری زائران و بالعکس، ایجاد امکان انواع پرداخت، فراهم‌سازی زمینه نقد شوندگی کیف پول زائران و برخی موارد دیگر بود که در این نشست مطرح شد.

در خاتمه این جلسه، پیش‌نویسی از نکات و پیشنهادات مطروحه با هدف تسهیل در ارائه ارز به زائران تهیه و مقرر شد تا حد امکان تدابیر و اقداماتی کاربردی به منظور حل این مسائل اتخاذ شود.

در حال حاضر فهرست و خدمات ۱۵ شرکت مورد حمایت سازمان که به ارائه خدمات حوزه اربعین می‌پردازند به نشانی https://arbaeen.ito.gov.ir در دسترس عموم موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند به آن مراجعه کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا