اخبار سایت

نگاهی به عملکرد تیم‌های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت از مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا با برگزاری ۱۸ دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی‌ها تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر ترکمنستان را شکست دهد و کره جنوبی برابر ویتنام با نتیجه یک به یک متوقف شد.

در این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی، ۲ تیم اول هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند که در آنجا در قالب ۳ گروه ۶ تیمی به رقابت خواهند پرداخت و ۲ تیم اول هر گروه به طور مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را کسب خواهند کرد.

ضمن اینکه این مسابقات حکم انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا که در کشور عربستان برگزار خواهد شد را هم دارد و ۱۸ تیم برتر این مرحله به طور مستقیم جواز حضور در این مسابقات را کسب خواهند کرد.

گروه A

* قطر ۳ – کویت صفر
* هند صفر – افغانستان صفر

در این گروه قطر با ۹ امتیاز صدرنشین است و به نظر نمی‌رسد ۳ تیم دیگر حاضر در این گروه بتوانند صدرنشینی قهرمان ۲ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا را به خطر بیندازند. هند با ۴، کویت با ۳ و افغانستان با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و احتمالاً رقابت اصلی در این گروه بین این تیم‌ها و به خصوص هند و کویت برای کسب جایگاه دومی خواهد بود.

قطر در صورتی که بتواند در دیدار هفته آینده برابر کویت به برتری برسد جواز صعود به مرحله بعد را کسب خواهد کرد. هند هم در صورتی که بتواند در خانه از سد افغانستان عبور کند گام بلندی برای صعود به مرحله بعد برخواهد داشت.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه B

* ژاپن یک – کره شمالی صفر
* میانمار یک – سوریه یک

ژاپن به دنبال برتری خفیف برابر کره شمالی ۹ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول گروه تثبیت کرد. اما تساوی ناباورانه سوریه برابر میانمار یکی از شگفتی‌های این دور از رقابت بود. سوریه در این گروه با ۴ امتیاز دوم است و کره شمالی و میانمار سوم و چهارم هستند.

به نظر می‌رسد در این گروه هم باید شاهد جدال حساس کره شمالی و سوریه برای کسب عنوان دومی باشیم.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه C

* کره جنوبی یک – تایلند یک
* سنگاپور ۲ – چین ۲

توقف خانگی کره جنوبی برابر تایلند بدون شک عجیب‌ترین نتیجه این دور از مسابقات بود و البته توقف شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم چین برابر سنگاپور هم نتیجه دور از انتظاری بود.

در این گروه هم کره جنوبی با ۷ امتیاز صدرنشین است. تایلند و چین ۴ امتیازی هستند و سنگاپور هم با یک امتیازی که از چین گرفت در انتهای جدول قرار دارد.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه D

* چین تایپه صفر – قرقیزستان ۲
* عمان ۲ – مالزی صفر

برتری قرقیزستان برابر چین تایپه و شکست مالزی برابر عمان موجب شد در این گروه ۳ تیم ۶ امتیازی حضور داشته باشند و عمان، قرقیزستان و مالزی با ۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار بگیرند. چین تایپه هم بدون امتیاز در قعر جدول حضور دارد و به نظر نمی‌رسد بتواند در ادامه شانسی برای کسب جایگاه اول یا دوم را داشته باشد.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه E

* ایران ۵ – ترکمنستان صفر
* هنگ کنگ صفر – ازبکستان ۲

در این گروه ابتدا ازبکستان موفق شده بود با نتیجه ۲ بر صفر هنگ کنگ را شکست دهد و با ۷ امتیاز و به طور موقت جای ایران را در صدر جدول بگیرد اما تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری پرگل برابر ترکمنستان ۷ امتیازی شد و باز هم به صدر جدول بازگشت و شروع مقتدرانه ای را در نخستین دیدار خود در سال ۱۴۰۳ تجربه کرد.

در این گروه ترکمنستان و هنگ کنگ هم یک امتیازی هستند و به نظر می‌رسد از اکنون حذف شده‌های این گروه را باید این دو تیم دانست و رقابت اصلی را ایران و ازبکستان برای صدرنشینی خواهند داشت.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه F

* اندونزی یک – ویتنام صفر
* عراق یک – فیلیپین صفر

در این گروه عراق با ۹ امتیاز صدرنشین است و اندونزی با ۴، ویتنام با ۳ و فیلیپین هم با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه G

* پاکستان صفر – اردن ۳
* عربستان یک – تاجیکستان صفر

بدون شک باید گروه G این مسابقات را گروه مرگ نامید. در این گروه عربستان مدعی با ۹ امتیاز صدرنشین است و اردن که عنوان نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد ۴ امتیازی است و تاجیکستان هم که یکی از پدیده‌های این مسابقات بود و توانسته بود تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند در حال حاضر ۴ امتیازی است و پاکستان هم بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

با توجه به اختلاف امتیازی که عربستان با دیگر رقبا دارد به نظر نمی‌رسد مشکلی برای صعود از این گروه داشته باشد اما از بین تیم‌های اردن و تاجیکستان یک تیم باید وداع زودهنگامی داشته باشد و شانس حضور در جام جهانی را در همین مرحله از دست خواهد داد.

نکته قابل توجه در این خصوص این است که دو تیم اردن و تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا هم با هم مواجه شدند که در آن دیدار اردن موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیروز شود و به نیمه نهایی صعود کند.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه H

* امارات ۲ – یمن یک
* نپال صفر – بحرین ۵

در این گروه هم امارات با ۹ امتیاز صدرنشین است. بحرین با ۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد. یمن با ۳ امتیاز سوم است و نپال هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

گروه I

* استرالیا ۲ – لبنان صفر
* فلسطین ۵ – بنگلادش صفر

در این گروه استرالیا در یک دیدار نه چندان دشوار از سد لبنان گذشت و با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. فلسطین هم به دنبال برتری قاطعانه برابر بنگلادش ۵ امتیازی شد و در رده دوم ایستاد. لبنان با ۲ و بنگلادش با یک امتیاز هم سوم و چهارم هستند.

نگاهی به عملکرد تیم های آسیایی/ «یوزها» در کمین «اسب‌های ترکمن»

دور برگشت این مسابقات هم در تاریخ ۷ فروردین برگزار خواهد شد و تا حدی تکلیف تیم‌های صعود کننده و حذف شده مشخص خواهد شد. تیم ملی ایران در این مرحله باید در ترکمنستان به مصاف این تیم برود. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

* کره شمالی – ژاپن، ساعت ۱۱:۳۰
* بنگلادش – فلسطین، ساعت ۱۳:۰۰
* کویت – قطر، ساعت ۱۴:۳۰
* لبنان – استرالیا، ساعت ۱۴:۳۰
* فیلیپین – عراق، ساعت ۱۴:۳۰
* چین – سنگاپور، ساعت ۱۵:۳۰
* ویتنام – اندونزی، ساعت ۱۵:۳۰
* تایلند – کره جنوبی، ساعت ۱۶:۰۰
* هند – افغانستان، ساعت ۱۷:۰۰
* مالزی – عمان، ساعت ۱۷:۳۰
* قرقیزستان – چین تایپه، ساعت ۱۷:۳۰
* ازبکستان – هنگ کنگ، ساعت ۱۸:۰۰
* ترکمنستان – ایران، ساعت ۱۸:۳۰
* تاجیکستان – عربستان، ساعت ۱۸:۳۰
* یمن – امارات، ساعت ۲۲:۳۰
* اردن – پاکستان، ساعت ۲۲:۳۰
* بحرین – نپال، ساعت ۲۲:۳۰
* سوریه – میانمار، ساعت ۲۲:۳۰

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا