اخبار سایت

ChatGPT برای کارکنان مایکروسافت موقتا ممنوع شد


 

این محدودیت ظاهراً یک اشتباه بوده است، اما اپل و آمازون به دلیل مشابهی ChatGPT استفاده از را ممنوع کرده‌اند. 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از گیزمودو، مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های امنیتی موقتا دسترسی کارکنانش به ChatGPT، که میلیاردها دلار از طریق خرید شرکت OpenAI در آن سرمایه‌گذاری کرده است، را مسدود کرد.

این شرکت اینگونه توضیح داده است: «به دلیل نگرانی‌های امنیتی و داده‌ها، برخی از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر برای استفاده کارمندان در دسترس نیستند».

دستگاه‌های این شرکت موقتا قادر به دسترسی به ChatGPT و سایر خدمات هوش مصنوعی مانند Midjourney و Replika نبودند. این محدودیت در همان روزی رخ داد که OpenAI  به طور عمومی حمله DDoS به سیستم خود را اعلام کرد که باعث قطعی جهانی در هفته بعد از رویداد فناوری Devday شد و عرضه GPTها متوقف گردید.

مایکروسافت اعلام کرد: «در حالی که درست است که مایکروسافت روی OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است و ChatGPT حفاظت‌های داخلی برای جلوگیری از استفاده نادرست دارد، اما با این وجود این وب‌سایت یک سرویس بیرونی طرف ثالث است. این بدان معناست که شما باید به دلیل ریسک‌های محرمانگی و امنیت در استفاده از آن احتیاط کنید».

یکی از سخنگویان مایکروسافت به CNBC گفت که این انسداد موقت اشتباها رخ داده و ناشی از آزمایش سیستم‌های کنترل برای مدل‌های زبانی بزرگ است. 
 

این سخنگو گفت: «ما مدت کوتاهی پس از شناسایی خطای خود، این سرویس را بازیابی کردیم. همانطور که قبلاً گفتیم، ما کارمندان و مشتریان را تشویق می‌کنیم تا از خدماتی مانند Bing Chat Enterprise و ChatGPT Enterprise که دارای سطوح بیشتری از حفاظت از حریم خصوصی و جنبه‌های امنیتی هستند استفاده کنند».  
 
سم آلتمن پنجشنبه شب در توییتی گفت: «شایعات مبنی بر اینکه ما مایکروسافت 365 را به تلافی [این اقدام مایکروسافت] مسدود می‌کنیم کاملاً بی‌اساس است».  
 
اپل در ماه مه به کارمندانش هشدار داده بود که از استفاده از Chatgpt خودداری کنند، زیرا نگران است که این هوش مصنوعی اطلاعات حساس شرکت را درز دهد. آمازون هم در ماه ژانویه از کارمندانش خواسته بود که کدهای حساس را با این چت‌بات OpenAI به اشتراک نگذارند.  
 
نگرانی‌های امنیتی در مورد استفاده از ChatGPT گسترده است و مایکروسافت اولین شرکتی نبود که دسترسی کارکنان خود به این مدل زبانی بزرگ را مسدود کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در رویداد Devday بر روی صحنه با سم آلتمن مدیرعامل OpenAI دیداری ویژه داشت، رویدادی موفق که ممکن است با این یک هفته رخدادهای هک، قطعی و محدودیت‌های بزرگترین سرمایه‌گذار این شرکت هوش مصنوعی خدشه‌دار شده باشد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا