اخبار سایت

نوشته‌های خبرنگاران نوجوان از سومین روز جشنواره

ستایش رضایی و ستایش کیقبادی، دو خبرنگار نوجوانی هستند که در گزارش پیش‌رو، به ترتیب به یاددشت‌های آن‌ها درباره فیلم‌های اکران شده در سومین روز جشنواره پرداخته شده است.

ستایش رضایی در یادداشت خود درباره فیلم «شنگول و منگول(گولز)» چنین نوشته است:

فیلم شنگول ومنگول(گولز) به کارگردانی کیانوش دالوند و فرزاد دالوند و به تهیه‌کنندگی داریوش دالوندو سارا امامی در ژانر انمیشن در روز سوم سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پرده سینما به نمایش گذاشته شد.

فیلم سینمایی شنگول و منگول(گولز) بیانگر تلاش ها و فعالیت‌های پسربچه‌ای به نام شنگول است که موانع و سختی‌های فراوانی را  به همراه خواهرش منگول و تعدادی از دوستانش پشت سر می‌گذارد. در داستان شنگول و زالبالو(یکی از دوستان شنگول و منگول) به وسوسه یکی از خدمتکاران یک گرگ وحشتناک به دام بزرگی افتادند و به کمک فردی به نام (سایه سرخ) نجات پیدا می‌کنند

دیالوگ‌ها و نقاشی حرفه‌ای کاریکاتورها در این فیلمف توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و جذابیت فیلم را دوچندان کرد. 

در دوبله فیلم شنگول ومنگول(گولز) نیز از لهجه‌های قشرهای مختلف استفاده شده بود ازجمله مازندرانی، آذری و غیره؛ ضمن اینکه از کلمات اصیل مانند طباخ و از ضرب‌المثل‌های بسیار خوبی استفاده شد که بسیار موردتوجه قرار گرفت

ستایش کیقبادی، خبرنگار نوجوان دیگری است که عنوان «ببعی در آرزوی پرواز» را برای یادداشت خود درباره فیلم «ببعی قهرمان » انتخاب کرده. او این گونه به این فیلم پرداخته است: 

«ببعی قهرمان» به کارگردانی مشترک حسین صفارزادگان و میثم حسینی و نویسندگی مقداد اخوان در سومین روز از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش درآمد. 

این انیمیشن به داشتن اراده و هدف مشخص در زندگی و اینکه هر شکست می‌تواند پلی به سوی موفقیت باشد؛ اشاره دارد و در بدنۀ فیلم ملموس‌ترین نکته هم تلاش برای رسیدن به هدف و ناامید نشدن است. خلاصه فیلم به این شرح است که ببعی قهرمان که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند در سر رویای پرواز دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند که با مشکلاتی مواجه می‌شود، اما…»

یکی از نقاط قوت این انیمیشن قصه‌گو بودن  و دوری از شعارزدگی است، همچنین سنجاق نکردن مسائل مذهبی به آن از دیگر نگته‌های مثبت آن است. «ببعی قهرمان» یک انیمیشن به‌صورت سه بعدی و برگرفته از سریال انیمیشنی دوبعدی «ببعی و ببعو» است که جزو آثار پرمخاطب شبکه پویا بوده و که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ پخش شده است.

داستان انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای ببعی قهرمان، کشش و جذابیت خوبی همراه با نقطه فراز و فرود و پایانی درستی دارد. این اثر پویانمایی نه فقط کودکان که مخاطب نوجوان و بزرگسال را هم می‌تواند درگیر خود کند.

از نقاط قوت این اثر، استفاده از هوش مصنوعی برای موسیقی کار است. این موسیقی که تولید آن را پویا صفا به عهده داشته است،‌ از موسیقی فانتزی برای کودک استفاده کرده است و سعی شده که  موسیقی این کار به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا