اخبار سایت

تولید برق از خاک ممکن است!


بر اساس پژوهشی که روز ۱۲ ژانویه در نشریه مجموعه مقالات ای‌سی‌ام منتشر شد، محققانی از دانشگاه نورت‌وسترن در ایالات متحده گفتند که این دستگاه که به اندازه یک کتاب است، می‌تواند انرژی لازم برای حسگرهای مورداستفاده در کشاورزی و دستگاه‌های کنترل از راه دور در اینترنت اشیا (IoT) را تأمین کند.

این فناوری با تولید برق از باکتری‌های موجود در خاک کار می‌کند و به عنوان جایگزینی پایدار و قابل تجدیدپذیری برای باتری‌های سمی و آتش‌زا ارائه می‌کند.

جورج ولز، دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه نورت‌وسترن، اظهار داشت: «این میکروب‌ها در همه جا وجود دارند. آن‌ها در خاک زندگی می‌کنند و ما می‌توانیم از سیستم‌های مهندسی ساده برای بهره‌برداری از انرژی آن‌ها استفاده کنیم.»

 

پیل سوختی میکروبی مبتنی بر خاک (ا‌م‌اف‌سی) بر اساس یک فناوری ۱۱۳ ساله است که برای اولین بار توسط مایکل کرسه‌پاتر، گیاه‌شناس بریتانیایی، ساخته شد و او نخستین شخصی بود که با موفقیت از میکروارگانیسم‌ها برق تولید کرد.

ارائه نخستین کاربردهای تجاری آن تا قرن بیست‌ویکم طول کشید و آبجوسازی فاسترز از یک نمونه اولیه برای تبدیل مخمر موجود در پساب آبجوسازی به برق استفاده کرد.

پیل سوختی اخیر در شرایط مرطوب و خشک آزمایش شد تا توان حسگرهایی را که رطوبت خاک را اندازه‌گیری می‌کنند و لمس را تشخیص می‌دهند، تامین کند و تا میزان ۱۲۰ درصد از توان فناوری‌های مشابه بیشتر دوام آورد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا