بازار

چرا کسب و کار ها به استفاده از سیستم های تلفن سانترال ویپ تمایل دارند

 

C:\Users\alefbaweb\Desktop\تلفن Voip\voip_02.jpg

در این مطلب به این که چرا کسب و کار ها به استفاده از سیستم های تلفن سانترال ویپ تمایل دارند اشاره می کنیم. طی چند سال گذشته، گسترش فناوری تلفن سانترال ویپ، دنیای ارتباطی مشاغل را به ویژگی های مدرن و مفیدی مجهز کرده می باشد. 5 سال پیش، تنها 42 درصد از مشاغل آمریکایی از تکنولوژی Voice Over Internet protocol (ویپ) (صدا بر روی پروتکل اینترنت) برای سرویس های مخابراتی خود استفاده می کردند. به تازگی، این عدد به 79 درصد رسیده و این عدد روز به روز در حال افزایش می باشد.

تلفن سانترال سنتی یا مرکز تلفن ابری؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاری بر روی تلفن های همراه برای اکثر مشاغل غیر ضروری بود، زیرا این فناوری نسبتاً جدید و به همان نسبت پر هزینه بود. بنابراین در آن دوران سیستم ارتباطی سنتی، ابزاری کامل برای مشاغل به شمار می آمد. از آنجا که تلفن های عمومی به طور معقولی رایج بودند، دلایل زیادی برای سرمایه گذاری مشاغل بر روی گزینه گران قیمت تر وجود نداشت. تا زمانی که شرکت ها ایستا (متکی بر انجام فرایند ها در محل شرکت) بودند، سیستم های تلفن سنتی هوشمند ترین انتخاب بودند. برای اطلاع از قیمت تلفن ویپ سیسکو به سایت نت یک مراجعه کنید.

ورود سیستم های تلفن سانترال ابری به بازار

با این حال، زمانی که فناوری تلفن سانترال ویپ وارد بازار شد، شبکه های POTS به تدریج از معادله خارج شدند و در نهایت ویپ از سیستم های تلفن سنتی پیشی گرفت. در واقع، اختلالی که توسط تلفن های اینترنتی در صنعت مخابرات ایجاد شد، آنقدر شدید بود که بعضی از کارشناسان پیش بینی کرده اند که سرویس های سنتی تا سال 2025 منسوخ می شوند. ولی نکته قابل توجه این بوده که شرایط جهان کنونی و چالش های ایجاد شده مثل همه گیری COVID-19 به این روند سرعت بخشیده است تا جایی که امکان دارد خیلی زود تر شاهد پایان دوره تلفن های ثابت باشیم. ولی خوب است به این سوال جواب دهیم که چرا سیستم های ارتباطی سنتی در حال حرکت به سوی بازنشستگی می باشند؟

معایب ارتباطات تلفنی سنتی نسبت به پلتفرم سانترال ابری

قبل از اختراع فناوری تلفن سانترال اینترنتی، سیستم های مخابراتی POTS تنها راه حل موجود بود. ولی در عین حال، راه حل خوبی به شمار می آمد. آن ها ارتباطات مشاغل را دائما از طریق شبکه های مسی حفظ می کردند. اینگونه، به مشاغل کمک می کردند تا بدون تعویق و به خطر افتادن کار ها، وظایف ارتباطی خود را نسبت به مشتریان انجام دهند. همینطور، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را در مقیاس بزرگ ممکن کردند. به این وسیله، آن ها کاری که برای آن ساخته شده بودند را به خوبی انجام می دادند. ولی در صورتی که پلتفرم های سنتی برای رشد فرایند های ارتباطی کافی بوده است، چرا جهان به سرعت به سمت استفاده از تلفن های ویپ قدم بر می دارد؟

عدم پویایی سیستم های مخابراتی قدیمی نسبت به سیستم های تلفن سانترال ویپ

یک علت قاطع وجود دارد که چرایی مهاجرت 50 درصد از رهبران فناوری اطلاعات در سال 2018 را به سوی تلفن های ابری توضیح می دهد و به این سوال هم پاسخ می دهد که چرا انتظار می رود که تا پایان سال 2021 این مقدار به بیش از 90 درصد در آمریکا برسد. علت این امر نحوه راه اندازی سخت و محدود سیستم های تلفن آنالوگ می باشد. در صورتی که با ارتباطات یکپارچه (UC) آشنا باشید، می دانید که این تکنولوژی توسط فناوری رایانش ابری (cloud computing technology) اداره می شود. برخلاف سیستم های تلفن سنتی، محصولات UC، که تکنولوژی سیستم های تلفن سانترال ابری از زیر مجموعه های آن است، بدون نیاز به نرم افزار های داخلی (نرم افزار هایی که برای نصب نیاز به تجهیزات فیزیکی در مکان شرکت دارند)، عمل می کنند.

مرکز تلفن ویپ بهترین جایگزین برای تلفن های آنالوگ

نرم افزار داخلی (یا سیستم های مبتنی بر محل) به این معنی بوده که نرم افزار مورد نیاز برای اجرای سیستم تلفن در داخل شرکت قرار دارد. با UC همه چیز به طور خودکار بر روی یک رابط ابری مدیریت می شود، ولی در سیستم های تلفن سنتی، کاملاً برعکس می باشد. در حال حاضر، سیستم های تلفن سنتی دارای چیزی به نام “Brain Box” می باشند. این یک قطعه سخت افزاری بوده که در محل قرار دارد و از طریق سیم به هر تلفن به صورت جداگانه متصل می شود. ولی از آنجا که این دستگاه را نمی توان به مکان دیگری برد، پویایی و تحرک به شدت محدود می شود. البته برای زمانی طولانی (تا زمانی که مشاغل مهاجرت به سرویس های ارتباط اینترنتی را شروع نکردند)، استفاده از این دستگاه ها کاملا استاندارد بود.

هزینه های قابل توجه سیستم ارتباطی سنتی در دراز مدت

یکی از دلایلی که روز به روز محبوبیت سیستم های سنتی را کمتر و کمتر می کند، این بوده که این سیستم ها از نظر مالی به صرفه نیستند. گاهی اوقات، هزینه خدمات ماهانه برای یک سیستم تلفن سنتی می تواند بسیار ارزان باشد، بنابراین چشم انداز پرداخت صورت حساب ماهانه کمتر (به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط) می تواند مطلوب باشد. با این حال، زمانی خواهد رسید که هزینه کل مالکیت سیستم بیشتر از حد انتظار می شود.

اگرچه هزینه اولیه کم است، ولی زیرساخت گران می باشد. راه اندازی اتصالات PSTN پرهزینه بوده و تعمیر و نگهداری منظمی لازم دارد تا کیفیت خدمات با گذشت زمان کاهش نیابد. بنابراین، با وجود اینکه هزینه اولیه ارزان است، ولی در واقع کسب و کار ها در دراز مدت، هزینه های به مراتب بیشتری را متقبل می شوند. در ادامه خواهیم دید که این مشکل چگونه توسط سیستم های تلفن سانترال ویپ حل می شود. برای مقایسه هزینه راه اندازی سانترال ویپ و تلفن های مخابراتی می توانید بر روی لینک کلیک کنید

دردسر های ارتقاء و بروز کردن سیستم های سنتی نسبت به سیستم های تلفن سانترال ابری

یکی دیگر از مشکلات سیستم های تلفن سنتی این بوده که فرایند ارتقاء آن ها بسیار ناخوشایند می باشد. صرف نظر از پرداخت هزینه اضافی برای هر ارتقاء یا افزونه، بروز رسانی تجهیزات سیستم شما بدون کمک یک تکنسین به هیچ وجه امکان پذیر نیست. حتی تغییر مستقیم تنظیمات تلفن به بازدید تکنسین از سیستم تلفن شرکت شما نیاز دارد. همینطور، هر نماینده باید خط تلفن مشخص خود را داشته باشد، به این معنی که تکنسین ها باید یکایک دستگاه های شما را به صورت دستی بررسی کنند. زمانی که تصمیم به ارتقاء سیستم خود می گیرید، دیگر تجهیزات سیستم هم باید به صورت دستی بروز شوند.

چرا کسب و کار ها به استفاده از سیستم های تلفن سانترال ویپ تمایل دارند

اکنون که حرفه های مختلفی در سراسر جهان در حال استفاده از تکنولوژی پلتفرم تلفن سانترال ابری می باشند، امکان دارد بپرسید که چرا این سیستم ها تا اینقدر در میان کسب و کار ها محبوب می باشند. در اینجا به ذکر چند علت به طور مختصر می پردازیم:

انعطاف پذیری سیستم های تلفن سانترال اینترنتی

برخلاف سیستم های تلفن سنتی بسیار محدود کننده، سیستم های مبتنی بر ابر با ارائه ویژگی های بیشتری (مثل پیام های فوری، تماس های ویدئویی و تماس های کنفرانسی) و ترکیب آن ها در یک رابط کاربری واحد، ارتباط بهتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. راحتی کاربران در استفاده از طیف وسیعی از امکانات نسبت به سیستم های سنتی، به نمایندگان پشتیبانی شما کمک می کند تا آزادی بیشتری در راه های برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشند.

تحرک و پویایی پلتفرم های تلفن سانترال ویپ

سیستم های تلفن سانترال ویپ، در دستگاه های ارتباطی مختلف قابل استفاده اند. این بدان معنا بوده که کاربر می تواند بدون در نظر گرفتن فاصله با همکاران و مشتریان در دستگاه انتخابی خود با آن ها ارتباط برقرار کند. در حالی که سیستم های تلفن تجاری سنتی مشاغل، اجازه ارتباط به وسیله تلفن همراه را نمی دهند، تحرک ویژگی مهمی بوده که در همه محصولاتی که از فناوری UC پشتیبانی می کنند، وجود دارد.

کاهش قابل توجه هزینه ها به زمان استفاده از سیستم های تلفنی مبتنی بر ابر

یکی از مفید ترین ویژگی های یک سیستم تلفن سانترال ویپ این بوده که از رایانش ابری به جای اتصالات فیزیکی به وسیله کابل های مسی استفاده می کند. از طریق اتصال و تحرکی که اینترنت ارائه می دهد، نیاز به مکان فیزیکی برطرف شده و هزینه های اختصاص داده شده برای نگهداری بسیار ناچیز می شوند. با انتخاب این سیستم های ابری، مشاغل می توانند تا 75٪ در هزینه ارتباطات خود صرفه جویی کنند.

کاربر پسند بودن، مزیت دیگر پلتفرم های تلفن سانترال ویپ

بهترین چیز در مورد محصولات UC این بوده که برای تنظیمات سیستم تلفن سانترال ویپ خود نیازی به تماس با یک تکنسین ندارید. در حالی که یک سیستم تلفن سنتی شما را ملزم می کرد که برای هر موضوعی با فروشنده خود تماس بگیرید، تکنولوژی مرکز تلفن ابری به شما امکان می دهد تا همه چیز را از طریق یک رابط وب واحد و یکپارچه تنظیم کنید.

دکمه بازگشت به بالا