فناوری اطلاعات

میزان فروش فناورانه شرکت‌های سلامت‌محور/ثبت بیش از ۳۷۰۰ اختراع در حوزه سلامت



معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد: میزان فروش فناورانه یکسال گذشته شرکت‌های فعال در حوزه سلامت منتهی به مهر ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال و میزان صادرات این شرکت‌ها از ابتدا بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت که با عنوان جامعه سالم و رشد تولید نام‌گذاری شده است؛ گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری به عنوان «رشد تولید و مهار تورم» می‌توان اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده تکمیل زنجیره تولید حوزه سلامت در کشور و ایجاد بسترهای لازم برای رونق اقتصاد سلامت و تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته تمام تلاش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر این حوزه معطوف شده است و چنانچه شاهد هستیم، طی یک سال ۸ مرکز رشد سلامت، ۱۱ مرکز نوآوری سلامت و ۳ پارک علم و فناوری سلامت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که رکورد کم نظیری در این زمینه محسوب می‌شود.

پناهی به زیست‌بوم سلامت کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ مرکز نوآوری، ۱۳ پارک علم و فناوری جهت توسعه اقتصاد سلامت کشور فعال هستند و از هسته‌های فناور و دارندگان ایده که در ابتدایی‌ترین مرحله این زیست‌بوم قرار دارند تا مرحله تولید و عرضه بازارهای داخلی و خارجی در این فرآیند دیده شده‌اند. چنانچه در سال گذشته به ۲۶۹ محصول مجوز اعطا شده است که ۱۱۵ محصول به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به یکی از بسترهایی که از ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه معاونت قرار گرفته است، اشاره کرد و یادآور شد: رساندن تحقیق به محصول و خدمت و در واقع پاسخگویی به نیازهای جامعه از طریق تحقیقات کاربردی یکی از اهداف راهبردی معاونت است و در همین راستا با حمایت‌های انجام شده در سال گذشته ۱۲۸ طرح تحقیقاتی منجر به محصول شده است و این آمار را در نگاه کلان به عدد ۳۴۴۲ رسانده است.

وی ادامه داد: ۳۷۱ ثبت اختراع تا مهر ۱۴۰۱ و ۴۲۲ ثبت اختراع تا پایان مهر ۱۴۰۰ انجام شده است که در کل ۳۷۲۴ اختراع در حوزه سلامت ثبت شده است.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا