فناوری های نوین

موشک جدید راکت لب برای نخستین بار به فضا رفت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، موشک مذکور در ساعت ۱:۲۴ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر پرتاب «کامپلکس۲» راکت لب داخل واحد پرتاب والوپز ناسا در ایالت ویرجینیا آمریکا به فضا پرتاب شد. این شرکت در توئیتی پرتاب موفقیت آمیز را اعلام کرد و نوشت: ماموریت پرتاب موشک جدید ما موفقیت آمیز بود.

همچنین این شرکت تصاویری از موشک را منتشر کرد که HASTE را هنگام انجام یک مانور در مسیر انتقال محموله اش نشان می دهد. HASTE که به سفارش یک مشتری محرمانه به فضا ارسال شده در حقیقت نسخه ای از موشک الکترون راکت لب است. الکترون هم اکنون برای ارسال بیشتر محموله های کوچک تجاری به فضا استفاده می شود.

به گفته راکت لب، ساختار این موشک از کامپوزیت کربن با موتورهای «راترفورد» که با چاپگر سه بعدی ساخته می شوند است که در موشک الکترون نیز به کار می روند اما نسخه جدید دارای یک بوستر سوم اصلاح شده است تا بتواند محموله ها را با سرعت مافوق صوت به زیر مدار زمین ببرد. بوستر سوم را می توان کنترل کرد تا مسیر پرواز و شرایط رهاسازی محموله را با توجه به نیازهای هر مشتری مشخص کند.

علاوه بر آن ظرفیت حمل بار HASTE برای انتقال به مدار تا ۷۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است. راکت لب اعلام کرد می توان موشک را ارتقا داد تا محموله های سنگین تری به مدار زمین ببرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا