فناوری های نوین

توسعه هوش مصنوعی برای نجات جان مادران و نوزادان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت«جنرال الکتریک هلث» تصمیم دارد یک ابزار تصویربرداری اولتراساوند مجهز به هوش مصنوعی توسعه دهد که استفاده از آن ساده است و حتی تهیه کنندگان خدمات درمانی بدون آموزش می توانند آن را به کار گیرند.

هزینه تحقیق و توسعه این دستگاه با بودجه ۳۳ میلیون دلار توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تامین می شود. به گفته شرکت جنرال الکتریک فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی در کشورهایی با درآمد اندک و متوسط توزیع می شود که در آنجا تهیه کنندگان خدمات درمانی اندک هستند. ابزار اولتراساوند مذکور در خوانش دقیق از وضعیت ریه و اسکن های اولترا ساوند در سراسر مدت مراقبت های بارداری و جنینی و همچنین سلامت ریه کودکان اهمیت دارد.

این حوزه های پزشکی به طور خالص اهمیت دارند زیرا اگر علم بتواند زودهنگام نشانه های چالش در بارداری را رصد کند، مرگ و میر و مادر و فرزند قابل جلوگیری خواهد بود.

تصویر برداری پزشکی مناسب کلیدی برای دستیابی به تشخیص به موقع و تصمیم گیری درباره درمان بهتر است و در نهایت نتایج درمان را بهبود می بخشد.

کسب و کار ۳ میلیارد دلاری اولتراساوند جنرال الکتریک اخیرا با خرید شرکت های بهداشتی مانند «کپشن هلث» روی توسعه نرم افزار هوش مصنوعی تمرکز کرده است. به نظر می رسد این شرکت به استراتژی افزایش بودجه روی پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی در زمان حاضر و آینده نزدیک متعهد است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا