بازار

معرفی ۵ مورد از کلاهبرداری های آنلاین و راهکار مقابله با آنها

●     نرم افزار آنتی ویروس جعلی

همه ما حداقل یک بار این پیام را روی صفحه نمایش خود دیدیم: “شما آلوده شده اید! آنتی ویروس X را همین حالا دانلود کنید تا از رایانه خود محافظت کنید!» بسیاری از این پاپ‌آپ‌ها به خوبی ایجاد شده‌اند تا شبیه پیام‌های قانونی باشند که ممکن است از ویندوز یا هر محصول امنیتی دیگری دریافت کنید. اگر خوش شانس باشید، هیچ چیز بیش از یک حقه بی گناه نیست که با نمایش پاپ آپ های ناخواسته بر روی صفحه نمایش خود هنگام مرور آنلاین، شما را آزار دهد.

 در این صورت، برای خلاص شدن از شر پاپ آپ های مزاحم، توصیه می کنیم سیستم خود را با استفاده از یک آنتی ویروس خوب اسکن کنید. اگر چندان خوش شانس نباشید، سیستم شما ممکن است به بدافزاری مانند تروجان یا کیلاگر آلوده شود. این نوع پیام همچنین می‌تواند از یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات باج‌افزار در اطراف، مانند CryptoLocker باشد، که می‌تواند سیستم عامل شما را مسدود و رمزگذاری کند و در ازای کلید رمزگشایی از شما مبلغی پول درخواست کند.

برای جلوگیری از این وضعیت، با توصیه وکیل کلاهبرداری حفاظت آنلاین خود را با یک محصول امنیتی تخصصی در برابر بدافزارهای مالی و مکمل برنامه آنتی ویروس سنتی خود تقویت کنید. همچنین، مطمئن شوید که روی پنجره های پاپ آپی که به طرز آزاردهنده ای به شما هشدار می دهند که به ویروس آلوده شده اید، کلیک نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه به روز رسانی های موجود را برای محصولات نرم افزاری خود اعمال کنید و فقط برنامه های نرم افزاری قانونی را از وب سایت های تایید شده نصب کنید.

●     کلاهبرداری جعل هویت فیس بوک (کلاهبرداری پروفایل ربوده شده)

فیس بوک هنوز محبوب ترین شبکه رسانه اجتماعی است که همه در آن فعال هستند و به طور روزانه از آن برای حفظ ارتباط با دوستان و همکاران استفاده می کنند. متاسفانه، مکان مناسبی برای کلاهبرداران آنلاین برای یافتن قربانیان خود نیز شده است. فقط تصور کنید حساب شما توسط یک مجرم سایبری هک شده و به دوستان نزدیک و خانواده خود دسترسی پیدا می کند.

هیچ کس آن را نمی خواهد! از آنجایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما بسیار مهم است، باید در محافظت از حساب های آنلاین شخصی خود دقیقاً همانطور که از حساب بانکی یا ایمیل خود محافظت می کنید بسیار مراقب باشید. از نظر امنیت فیس بوک، این نکات ممکن است به شما کمک کند از این کلاهبرداری های آنلاین دوری کنید:

  1. درخواست دوستی افرادی که نمی شناسید را نپذیرید
  2. رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید
  3. هنگام ورود به سیستم، از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید
  4. از اتصال به شبکه های Wi-Fi عمومی و رایگان خودداری کنید
  5. مرورگر و برنامه های خود را به روز نگه دارید
  6. یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنید و از نرم افزارهای امنیتی سایبری فعال استفاده کنید.
  7. برای افزایش حریم خصوصی آنلاین خود، ما به عنوان وکیل کلاهبرداری توصیه می کنم راهنمای کامل ما در مورد امنیت و حریم خصوصی فیس بوک را بخوانید.

●     کلاهبرداری های سریع پول درآورید (کلاهبرداری های اقتصادی)

مجرمان سایبری شما را وسوسه می کنند که فکر کنید می توانید به راحتی و سریع از طریق اینترنت درآمد کسب کنید. آن‌ها به شما قول مشاغلی را می‌دهند که وجود ندارد، از جمله برنامه‌ها و روش‌های ثروتمند شدن سریع. این یک رویکرد کاملاً ساده و مؤثر است، زیرا نیاز اساسی به پول را برطرف می‌کند، به‌ویژه زمانی که فردی در وضعیت مالی دشواری قرار دارد.

با استفاده از انواع شغل‌ها، مانند کلاهبرداری‌های کاری در خانه، قربانی فریب داده می‌شود تا اطلاعات شخصی و داده‌های مالی را با وعده شغلی با دستمزد خوب که در مدت زمان بسیار کوتاهی پول زیادی را به همراه خواهد داشت، ارائه دهد.

کلاهبرداری آنلاین

●      کلاهبرداری در سفر

در اینجا چگونه اتفاق می افتد: شما ایمیلی حاوی پیشنهاد شگفت انگیزی برای یک مقصد استثنایی و غیرقابل رد کردن معمولاً یک مکان عجیب و غریب دریافت می کنید که در مدت زمان کوتاهی منقضی می شود و نمی توانید آن را از دست بدهید.

 اگر خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، ممکن است شبیه یک کلاهبرداری در سفر به نظر برسد، پس در دام آن نیفتید! مشکل این است که برخی از این پیشنهادات در واقع برخی از هزینه های ضروری را تا زمانی که برای پیشنهاد اولیه پرداخت نکنید، پنهان می کنند.

دیگران فقط پول شما را می گیرند بدون اینکه شما را به جایی بفرستند. در چنین مواردی، پیشنهاد می کنیم پیشنهاد سفر را به دقت مطالعه کنید و به دنبال هزینه های پنهان باشید، مانند: مالیات فرودگاه، بلیط هایی که برای دسترسی به جاذبه های محلی باید بپردازید، بررسی کنید که آیا وعده های غذایی گنجانده شده است یا خیر، سایر هزینه های حمل و نقل محلی. بین فرودگاه و هتل یا بین هتل و جاذبه های اصلی ذکر شده در پیشنهاد اولیه و … به عنوان یک قاعده کلی پیشنهاد می کنیم با آژانس های مسافرتی معتبر و شناخته شده همراه باشید.

 همچنین می توانید بررسی کنید که آیا با پرداخت جداگانه برای بلیط هواپیما و برای اقامت، نتایجی مشابه با پیشنهاد دریافتی دریافت می کنید یا خیر. اگر عاشق سفر هستید، به راحتی می توانید با جستجوی بلیط هواپیمای رایگان، طعمه کلاهبرداری های خطوط هوایی شوید. کلاهبرداری با خطوط هوایی یکی از محبوب ترین کلاهبرداری های مسافرتی است که توصیه می کنیم از این نکات ارزشمند استفاده کنید.

●     کلاهبرداری بیت کوین

اگر می خواهید روی فناوری بیت کوین سرمایه گذاری کنید، به شما توصیه می کنیم که از کلاهبرداری های آنلاین آگاه باشید. کیف پول های دیجیتال می توانند برای هک شدن باز باشند و کلاهبرداران از این فناوری جدید برای سرقت داده های حساس استفاده کنند. تراکنش های بیت کوین باید ایمن باشند، اما این پنج نمونه از کلاهبرداری های بیت کوین نشان می دهد که چگونه اتفاق می افتد و چگونه می توانید پول خود را از دست بدهید. رایج ترین کلاهبرداری های آنلاین که باید مراقب آنها بود:

  • صرافی های جعلی بیت کوین
  • طرح های پونزی
  • تلاش های کلاهبرداری روزمره
  • بد افزار
دکمه بازگشت به بالا