اقتصادیبازار

مجوز و نکات ساخت ویلا در سهیلیه وتهراندشت

یکی از بهترین نقاط ساخت ویلا در استان البرز، منطقه خوش آب و هوای سهیلیه وتهراندشت است. این منطقه بدلیل نزدیکی به شهر های تهران و کرج، موقعیت جغرافیایی مناسب را داشته و همچنین شرایط زیست محیطی مناسب را هم داراست. به طوری که طبیعت زیبا و آب و هوای دلنشین آن، هر فردی را به ساخت و ساز در این ناحیه تشویق می کند. اما این را بدانید که ویلاسازی فرایندی تخصصی است که برای انجام آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این نکات، گرفتن مجوز های لازم از نهاد های مربوطه است.

این قاعده تنها درباره ویلاسازی صدق نمی کند. بلکه درباره تمامی فرایند های ساخت و ساز دیگر هم صادق است. شاید شما هم نام پروانه ساخت را درباره سازه های ساختمانی مختلف شنیده باشید. پروانه ساخت، مجوزی است که دریافت آن برای انجام بی دردسر و قانونی ساخت و ساز ویلا ضرورت دارد. در این مطلب قصد داریم درباره مجوز و نکات ساخت ویلا در سهیلیه برای شما توضیحات کاملی را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

ساخت ویلا درتهراندشت وسهیلیه

سهیلیه وتهراندشت کجاهستند؟

سهیلیه وتهراندشت بخشی از شهرستان ساوجبلاغ، از شهرستانهای استان البرز بوده که در حدفاصل جاده کرج به هشتگرد قرار دارد. این مناطق بعد از کرج قرار داشته و فاصله آن تا شهر تهران هم خیلی زیاد نیست. به همین دلیل پایتخت نشینان نیز درست مانند اهالی کرج، به ویلاسازی در این ناحیه فکر می کنند. این منطقه از جنوب به اشتهارد، از غرب به سعیدآباد و از شمال به اتوبان کرج قزوین دسترسی دارد. این منطقه ها بدلیل برخورداری از شهرک های بااصالت ویلایی بیشتر شناخته می شود.

 

مجوز های لازم برای ساخت ویلا در سهیلیه وتهراندشت

این مجوز ها از مواردی هستند که به منظور شروع ویلاسازی یا بازسازی آن، باید جمع آوری کنید. نخستین گامی که در این باره باید بردارید، گرفتن پروانه ساخت است. چرا که این مجوز لازمه آغاز فرایند های ساخت و ساز است و بدون آن جریمه های سنگینی درانتظار شماست. به طوری که حتی تخریب ساختمان هم دور از انتظار نخواهد بود. به همین دلیل ضروری است که پیش از شروع فرایند ساخت و ساز، این مجوز را دریافت کنید.

پروانه ساخت را می توان یک مجوز یا تاییدیه دانست که از سوی سازمان های دولتی محلی ارائه می شود. به طوری که در این مجوز، به کمک استاندارد هایی خاص، تایید کار شما انجام شده است. درصورتی که پس از پایان پروژه ویلا، کار درست انجام شده باشد، این پروانه تایید می شود. این پروانه ها اعتبار دائمی ندارند و پس از صدور، تا مدت محدودی برای پایان دادن به کار وقت دارید. به طوری که بین شش ماه تا یکسال برای ویلاسازی زمان دارید. ممکن این زمان بندی در مواقعی تا 18 ماه هم ارتقا یابد.

ساخت ویلا درتهراندشت وسهیلیه

مهم ترین نکات ساخت ویلا در سهیلیه وتهراندشت

در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم که ویلاسازی فرایندی تخصصی است و برای انجام درست آن باید ریزه کاری های خاصی را درنظر داشته باشید. در ادامه به مهم ترین نکات ساخت ویلا در سهیلیه وساخت ویلا در تهراندشت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آشنایی با سبک های طراحی و ساخت ویلا

ویلاها را می توان به سبک های کلاسیک، مدرن، روستیک و … طراحی کرد و ساخت. اینکه کدام سبک را انتخاب کنید، وابسته به سلیقه و توان مالی شما دارد. درصورتی که به سبک های روستایی علاقه مند هستید، بهتر است به سراغ سبک روستیک بروید. همچنین درصورتی که قصد دارید ویلایی مجلل و اشرافی را برای خود کنید، بهتر است به سبک کلاسیک و یا رومی فکر کنید. اگر سادگی و زیبایی را با هم می خواهید، توجه خود را به سمت سبک مدرن ببرید. هریک از این سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند و بهتر است که پیش از شروع ویلاسازی، بررسی کنید که ویژگی های کدام سبک، به سلیقه شما نزدیک تر است.

شناسایی نیاز ها و خواسته های خود

  • ویلای رویایی شما چه ویژگی هایی دارد؟
  • این سازه بدلیل کدام ویژگی هایش قرار است موجبات آرامش شما را فراهم کند؟
  • خانواده شما چند نفره است؟
  • چه تعداد اتاق برای خانواده خود نیاز دارید؟

تمامی این سوالات را باید پیش از درخواست خدمات ویلاسازی باید از خود بپرسید. بعد از پاسخ دادن به تمامی سوالات مذکور، باید این پاسخ ها را با سازنده و طراح درمیان بگذارید. در این صورت ویلا از صفر تا صد موجبات آرامش شما را فراهم خواهد کرد. یادتان نرود که این شما هستید که قرار است در این ویلا زندگی کند. بنابراین باید تماما ساخت این سازه را مطابق خواسته خود پیش ببرید.

به سراغ یک سازنده کاربلد بروید.

بارها در طول این مطلب به این نکته مهم اشاره کردیم که ویلاسازی باید کاملا طبق نظر شما پیش برود. این مهم به کمک یک سازنده حرفه ای محقق می شود. یک سازنده حرفه ای از صفر تا صد این فرایند خواسته شما را درنظر دارد. طبیعی است که قطعا کارکردن با چنین طراحی حس بهتری به شما می دهد.

ساخت ویلا درتهراندشت وسهیلیه

متریال مناسب را انتخاب کنید

چه کسی گفته است که برای داشتن ویلایی زیبا باید الزاما به سراغ متریال گران قیمت بروید؟ برای مثال فرض کنید که بخواهید برای استخر خود از سنگ های گران قیمت استفاده کنید. در این صورت نه تنها باید هزینه های هنگفت پرداخت کنید، بلکه باید توجه زیادی از نظر مراقب و نگهداری به آن ها داشته باشید. امروزه انواعی از مصالح ساختمانی در بازار این محصولات وجود دارد. برای نمونه می توان به آجر، بتن، انواع سنگ، سیمان و … اشاره کرد. وابسته به سبک، سلیقه و بودجه ای که دراختیار دارید، می توانید متریال ساختمانی خود را انتخاب کنید.

محوطه سازی را جدی بگیرید

نمی توان انتظار داشتن ویلایی لذت بخش را، بدون توجه به محوطه سازی آن داشت. محوطه سازی لازمه ایجاد فضای سبزی زیبا و یا سایر عناصر جذاب در اطراف ویلا است. برای نمونه می توان به عناصری مانند آلاچیق، استخر، باربیکیو و … را داشت. اجرای درست استخر و باربیکیو بسیار پیچیده و ظریف است. به همین دلیل باید در این باره به سراغ افراد کاربلد بروید. خودتان تصور کنید که طبه یک جوجه کباب در فضایی سبز و دلباز چقدر لذت بخش است.

بودجه خود را دقیق تعیین کنید

یکی از چالش های مشترک افراد در مسیر طراحی و ساخت ویلا، هزینه های مربوط به آن است. افراد ممکن است مبلغ مشخصی را به عنوان بودجه تعیین کنند، اما رفته رفته احساس کنند که باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنند. بهتر است پیش از شروع کار باید یک سازنده حرفه ای درباره ایده ها و توان مالی که دارید صحبت کنید. این را بدانید که هزینه های مربوط به ساخت ویلا، نسبت به ساخت آپارتمان بیشتر است. بنابراین بهتر است پیش بینی شما از هزینه های مربوط به ویلاسازی دقیق باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره مجوز و نکات ساخت ویلا در تهراندشت وسهیلیه برای شما صحبت کردیم. ویلا با تمامی جذابیت ها و زیبایی هایی که دارد، برای ساخته شدن زحمات زیادی را به کارفرما تحمیل می کند. یکی از نکات مهمی که باید در این مسیر درنظر داشته باشید، انتخاب یک سازنده و طراح حرفه ای است. همچنین انتخاب زمین مناسب برای ویلاسازی، آشنایی با سبک های مختلف و البته تعیین دقیق میزان توان مالی هم در این باره دارای اهمیت است. سهیلیه وتهراندشت  به عنوان یکی از بخش های شهرستان ساوجبلاغ، یکی از رایج ترین گزینه ها برای ویلاسازی است. این منطقه شهرک های ویلایی زیبایی دارد که هر فردی را جذب خود می کند. اهالی تهران و کرج، درصورتی که به دنبال منطقه ای مناسب و نزدیک برای ویلاسازی هستند، حتما روی این منطقه حساب کنند.

دکمه بازگشت به بالا