فناوری های نوین

ماهواره شهیدسید رضی تست های عملکردی خود را تکمیل کرد



به گزارش خبرنگار مهر، مختار ذوالفقار صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این ماهواره به عنوان اولین ماهواره‌ی فضایی کاربردی بخش خصوصی تست‌های عملکردی خود را گذارنده وهم زمان برخی از تست‌های محیطی بر روی آن در حال انجام است‌.

وی افزود: این طرح ملی که صرفاً با سرمایه‌گزاری بخش خصوصی در حال تکمیل است مراحل تست عملکرد سامانه‌ی مخابرات، کنترل وضعیت، عملکرد سنسورها و ارسال تصویر به ایستگاه زمینی را گذرانده و برخی تست‌های محیطی شامل سیکل‌های حرارتی باتری و سایر تست‌ها را در حال تکمیل است.

ذوالفقار گفت: امیدوارم با همکاری سپاه که وعده تکمیل و پرتاب این ماهواره را داده‌اند شاهد تحول بزرگ در ورود به تکنولوژی‌های با فناوری بالا و با محوریت بخش خصوصی باشیم.

وی ادامه داد: اولین فعالیت جدی فضایی در حوزه‌ی ساخت نمونه‌های مختلف ماهواره‌های مکعبی را از سال ۱۳۹۷ آغاز کردیم و با حمایت از جوانان مبتکر کشور و استان آذربایجان غربی توانستیم اولین سری از ماهواره‌های بخش خصوصی را سال ۱۳۹۹ رونمایی کنیم که امید است با توسعه‌ی این صنعت و کاربردی شدن صنعت فضایی در کشور شاهد بالندگی در اقتصاد فضا پایه و توسعه‌ی اشتغال پایدار باشیم.

این ماهواره» شهید سیدرضی» نخستین ماهواره فضایی بخش خصوصی است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور در آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

ماهواره شهید سید رضی که در بازدید سرلشکر سلامی وبا پیشنهاد ایشان از اروم ست به شهید سید رضی تغییر نام داد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا